PUTEKRIG – DANSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Reklame | Inneholder Reklamelinker fra Du Store Alpakka

Designet av Trine Bertelsen

På vinterstid kan det både se og bli ganske så kaldt i en sofa uten puter! Spesielt om man har en sånn stor svart skinnsofa som me har, derfor er eg stadig på jakt etter de RETTE putene! Det finnes selvfølgelig masse flotte puter eg kan gå å ut å kjøpe slik eg pleier å gjøre, meeen nå har eg skiftet puter så mangen ganger at det er fult i skapene haha Derfor tenker eg sånn at nå er det heller fornuftig å strikke noen finner og putte de me har inn! 2 fluer i en smekk! Me får nye puter + bedre plass i skapene! Eg er sikker på at du også har mer enn èn puteperiode bak deg??

Vel, hvor mangen “putesvin” på skogen har du? *ler hjertelig*

 

Designet av Trine Bertelsen

Ved å kjøpe denne oppskriften til 40 kr får du 3 forskjellige puter i 2 forskjellige størrelser 🙂 Det er også forskjellige vanskelighetsgrad på disse putene, så da er det vel en pute som kan passe til alle i det heftet 🙂 Bedre enn det kan det nesten ikkje bli 🙂

 

Designet av Trine Bertelsen

Det er brukt 2 tykkelser av garn, det ene garnet har 100m pr 50gr og det andre har 200m pr 50gr 🙂

PUDEKAMP
Bildene Over
2 Størrelser

* * * *

Hmm eg hadde virkelig skumle planer om å sove lenge i dag, men nei! Har ikkje sjans! Ungene i første etasje blir hentet med taxi 10 på 8 og hekkan de hyler og skriker + et par voksne som kjefter! Så ja, da våknet eg jo med et brak! I grunnen så var jo ikkje DET det verste, men når eg først var våken så kunne eg jo bare stå opp! Med åpent vindu og minus ute ble jo det en iskald affære!! Brrrr Eg hakket tenner og rister så det var nesten umulig å få på seg pysjen! Prøvde det beste eg kunne å sprinte ut på gangen og inn på badet, men siden varmekablene ikkje var påskrudd var jo ikkje et kaldt flisegulv noe bedre så det var strake veien inn i stua, surra meg inn i et pledd og parkerte meg i Go`stolen hvor sola allerede skinte! Snakk om MorgenMaraton!! Kroppen er fullstendig mørbanket etter ei helg som har vært full guffe med masse slike ting eg ikkje pleier å gjøre, ja som å sitte på en rett opp og ned stol å fryse i 5 timer! hehe

Nå gjelder det bare å komme seg gjennom ei uke med en god del planlegging av pakking, vasking av klær som skal pakkes, Dib hassan har tannlegetime i morgen og eg har legetime, dress skal kjøpes, ja i det hele tatt MYE som eg ennå ikkje føler eg har kontroll på! Ikkje minst blir det ei knallhard uke for DIb som har sykt mye trening samtidig som han har 2 STORE prøver på trappene som han bare MÅ lese til for prøvene er neste uka og helga kan jo ikkje brukes til skole!

Tror bare det beste eg kan gjøre er å sette meg ned å gå gjennom hver dag frem til torsdag, sette opp ei liste av hva som MÅ gjøres og ikkje minst hva som skal pakkes…Kjenner at eg faktisk GLEDER meg til neste mandag…Da skal eg virkelig ta en Day OFF! Åsså satser eg på at Ekeberghallen ikkje er sååå kald og kanskje de har bedre sitteplasser?? Er alltid lov å håpe! Skal i allefall pakke med meg ULL og kle meg i ULL for i Oslo er det i allefall kaldt! Er veldig glad for at eg ikkje har meldt meg på verken middag ute på fredags kwellen eller bankett`en på lørdag! Da skal eg bare KnuseKose meg i senga på hotellrommet med Pc`en og Strikking 🙂
Det blir nok “Chilling med Netflix” haha

Dagen i dag skal brukes til å hente meg litt inn + en har en genser i hodet som eg må få ned på papiret før eg tar en avgjørelse på HVA eg skal strikke av det Fat Faerytail eg har! Den opprinnelige planen var å strikke “Pauline” genseren, men så fikk eg en idè om en litt festlig vintergenser….Det vil jo uansett ikkje være en genser eg kan bruke sommer og vår 🙂
Får nå se hvordan det vil bli 🙂

KOS DEG OG HA EN
HERLIG MANDAG

Go`klem fra ei Ganske Sliten Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #danskstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Ekeberghallen er iskald så ta med sitteunderlag og ullklær. Spilt mye håndball i den hallen der😊. Det er isende kaldt i Oslo nå om dagen så varmt tøy er absolutt en fordel. Kos deg med helg i Oslo 👍😊

    2. Hanne: Takk skal du ha 🙂 Da skal sitteunderlag pakkes og ullklær er en selvfølge 🙂 Husker da me bodde i Oslo, det er kaldt på en annen måte i Oslo enn her så eg satser på å pakke ned en del fra vintergarderoben 🙂 Det er fælt å sitte å fryse når eg skal sitte der i ganske mangen timer 2 dager på rad 🙂

Siste innlegg