WOW! HERLIGE, “RENE” & PENE SOKKER! – 5 KJEKKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Designet av Virginia Sattler-Reimer

Eg ble ganske betatt av designeren fra det Forrige Innlegget mitt at eg bare måtte raske med meg noen av sokkene hun hadde også! ELSK sier eg bare! Eg syns de er så Rene&Pene!

Alle disse sokkene er strikket i TYNT sokkegarn, dvs 400 m pr 100 gram. Det finnes MASSE sokkegarn der ute som er egnet og du har nok din egen favoritt. Min favoritt er jo Opal f.eks, men Arwetta passer også super her, da blir også sokkene mer myke 🙂 Garnet som er brukt i en del av disse oppskriftene er Cascade Heritage, et NYDELIG garn! Du kan sjekke garnet ut HER hvor det faktisk er ganske rimelig 🙂 Selv har eg handlet mye garn fra nettopp Garnkorgen, garnet er rimelig og det er flott og kjapp service. Eneste du må huske på er Tollgrensen på 350 kr INKL frakt. Da eg handlet temmelig mye Kauni f.eks gjorde eg det fra Garnkorgen og eg sparte en del kroner på det

SECOND BREAKFAST
Bildet over
One Size

 

Designet av Virginia Sattler-Reimer

GAMGEE
En størrelse

 

Designet av Virginia Sattler-Reimer

UNDERHILL SOCKS
One Size

 

Designet av Virginia Sattler-Reimer

CHALKBOARD
One Size

 

Designet av Virginia Sattler-Reimer

DINNER MINT
One Size

* * * *

Ok, da plasker det jaggu meg ned ute, men heldigvis er det 6 grader og det er meldt MER varmegrader så her fryser nok ikkje veien med det første! det som er litt dumt er at da me kjøpte ny bil i påsken følgte det med splitter nye PIGGdekk så me drøyer i det lengste før de kommer på.
De siste årene har me stort sett kjørt på tørr asfalt meste parten av vinteren og det er for gale å kjøre på piggdekk når det slettes ikkje er nødvendig, egentlig burde me jo bare kjøpt piggfriedekk slik me har hatt før, men men det får vente litt nå 🙂 Godt å vite at Ali er kjapp med å skifte om det plutselig skulle bli isbelagte veier 🙂

Har i grunnen vært ute lenge i dag, kjørte hjemmene fra litt over 12 og var ferdig hos legen i halv 2 tiden, svippet innom apoteket å bestilte medisinen mine og da eg så satt i bilen la eg merke til at blomsterbutikken her nede hadde “Interflora” merket i vinduene! Hmm eg har i lengre tid gått med en Gavekort fra Interflora i lommeboka, men når eg søkte opp butikker hvor det kunne brukes fant eg kun blomsterbutikker inne i Stavanger. Vel, i dag gikk eg inn på den her i Tananger og kjøpte en SVÆR og flott bukett med Champagne Roser til min mor! Eg skulle nemligen innom henne en tur og siden hun har bursdag på torsdag tenkte eg at det var kos å ha med noe på forskudd siden eg ikkje har tid å ta turen på dagen pga Osloturen vår på fredag 🙂
Alltid vellykket å gi blomster til min mor 🙂

Vel etter denne runden var eg vel hjemme i 16 tiden og da bugnet kjøkkenet av hjemmelaget pizza og masse OsteBrix! Jepp, Ali, han hadde kost seg i baksten i dag 🙂 Så deilig 🙂

Eg er forsåvidt klar for kwellen og skal bruke den til lading og strikking! I morgen SKAL dress, skjorte og slips i hus, kofferten skal opp fra garasjen i kwell og i morgen kwell da SKAL eg kjenne på følelsen av å ha “TING” under kontroll! Egentlig er det minimalt med klær me trenger! Dib kommer jo stortsett til å fyke rundt i Taekwondo drakten og dress ellers, så ei pysjbukse og en hettegenser er nok det som trengs utenom + et par boxere til dagen og tannkost 🙂 Han har jo også klærene han reiser i med seg og hvis eg da garderer med en extra jeans er me nok i boks 🙂 Joda, alltid litt styr mens man prøver å tenke ut løsninger, men så snart ting begynner å komme kofferten så går det greit! MÅ huske ladere til 2 mobiler og 2 Pc`er, alle er forskjellige og kan ikkje bruke hverandre ladere. Så ja, dette går nok bra 🙂

Ja du, eg har i grunnen ALDRI reist med Pc; Hva er smartest; A)Pakke den midt inni mellom klærene i kofferten eller B) Ha den i en liten ryggsekk som håndbagasje? Noe Tips?

Anyway nå er eg klar for litt seriøs Luestrikking 🙂

KOS DEG OG HA EN
DEILIG KWELL!

Tenn noen lyst og nyte timene <3 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #Knitting #pattern #strikkeoppskrift #socks #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

8 kommentarer
    1. Pakk PC i håndbagasjen og eventuelt medesin som en er nødt til å ta. Dette for at da har du medesin om bagasjen blir borte eller kommer senere. Ha en fin tur og lykke til med NM.

    2. PC og andre viktige ting i håndbaggasjen, så er du sikker på at det kommer trygt frem 🙂
      God tur, kos deg masse, og masse lykke til for Dib 🙂

    3. Alltid Pc i håndbagasje, du får ingenting igjen om den blir ødelagt eller forsvinner i innsjekket bagasje.

    4. Pakk pc i håndbagasje, men pakk den sånn at den er enkel å ta ut i sikkerhetskontrollen på flyplassen 😉 Den må nemlig scannes for seg selv.

Siste innlegg