FERDIG OG KLAR FOR NYTT STRIKKEPROSJEKT!

Reklame | House Of Yarn

Om mulig litt stor fordi eg valgte den største størrelsen, men absolutt ei suveren og deilig lue!! Med alt det håret eg har blir ei lue fort litt trang så eg smelte til med Herrestørrelse like godt 🙂 Syns uansett det er bedre med ei lue som er litt løs enn at den står fast på hodet 🙂
 

Har ikkje montert den ennå for eg bare må ha en liten “pause” og da skal eg legge opp til ei NY lue! Det er selvfølgelig den herlige THE OSLO HAT eg har strikket og skal minst strikke en til 🙂
Eg hadde heller ikkje 3 like Arwetta på garnhylla som den orginalt strikkes i, men eg slo til med noen nøster
SUPERFINE BABY MERINO og det kan eg virkelig anbefale for lue ble magisk deilig!
Om du ikkje skulle like å shoppe på nett, men har en Nille i nærheten kan du like gjerne bruke
Baby Merino fra Linde Garn 🙂

Eg trengte 166 gr til den største lua, dvs litt over 4 nøster 🙂 Strikket den på pinne 3,5 i dobbelt garn

 

Litt vanskelig å få frem riktig farger her, men denne blir sånn type duse (Baby?) rosa/lilla`ish og det blir ørlite deilig pusete! Awww eg tror denne kommer til å bli kjempesøt og helt perfekt for mottaker <3

 

 

Eg hadde en god del Baby Merino fra Linde Garn/ Nille i hylla i perfekt farge, men i steden for å strikke i dobbel Baby Merino – skal eg bruke 1 tråd Baby Merino og 1 Tråd Dreamline AIR (TILBUD!) fra Du Store Alpakka, ja hvis ikkje det blir ei supersøt og deilig myke lue til ei lita tulle, ja så vet ikkje eg 🙂 Blir spennende! Har heller aldri strikket av dette Dreamline AIR garnet før så eg er litt annige på å legge opp 🙂

* * * *

I dag, eller nå i løpet av dagen har kroppen begynt å komme litt til hektene igjen og eg hadde meg en liten tur på butikken og vettu?? Det var søren meg 16 grader ute!! + SOL! November sa du?

Det blir en rolig kwell her i huset og t.o.m DibHassan er hjemme da treningen utgikk i dag pga et skadet/utslitt Team hehe Der med får han ENDELIG kost seg med det nye PST4 Spillet og ny kontroller som han fikk kjøpe seg da me var i Oslo 🙂
Det er lenge siden han nå har fått Gamet i det hele tatt 🙂

Tja, eg tror bare eg retten og sletten slenge beina høyt og tar kwellen! Har brettet flere stativ med klær også i dag og fått alt på plass! Av og til må eg bare raide det der vaskerommet så det å få et “nytt” vaskerom i nærmeste fremtid er virkelig noe eg ser frem til!

KOS DEG DU OGSÅ
OG HA EN DEILIGE KWELL

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #theoslohat #petiteknit #houseofyarn #knitathome #Lindegarn #dustorealpakka #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstetstrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

3 kommentarer
    1. Jeg strikka Oslo lua i dobbel drops baby Merino på p 4. Den blei aaaalt for stor.
      Den neste må «redigeres» litt.

    2. Monica Gullesen: Eg strikket prøvelapp og hadde samme strikkefasthet som oppskrifta og lua holder også samme strikkefasthet, men den største størrelsen er jo beregnet på et hodet opp til 62 cm så det er grunnen til at eg syns den er stor, men den er i grunnen fin på hodet 🙂

Siste innlegg