GALSKAPEN LEVER VIDERE…

Reklame | House Of Yarn/ Du Store Alpakka

Dette er grunnen til at sliter med å komme meg tilbake til JulegaveStrikkinga…Selv med så lite Julegaver som eg skal strikke kjenner eg at, JA, det er vanskelig haha Dette her som eg holder på med nå på bildet er jo SÅÅÅ kjekt!! Ja vettu?? Du er definitivt NØDT å teste det ut! Eg meine det!! DU MÅÅ!! Det er nesten som…*Tenker*…Ja, tenkt deg at du sitter å leker med Plastelina, du tar litt av den fargen, litt av den og den åsså bare gjøre du som du vil!! Akkurat sånn er det! *ler hjertelig*
 

På mine tidligere Grafisk Gobelin prosjekter har eg bare brukt hele nøster hver gang eg trengte å starte på en ny farge, men siden motivet her i starten er så smaaalt i forhold fant eg ut at dette var egentlig en ryddig og grei måte å løse det på. BAKSIDEN ved å gjøre det på denne måten er jo at det blir flere tråder å feste siden du etter hvert må jo fylle på med tråd. Ble litt vanskelig med så mange hele nøster som surret rundt. For HVIS eg skulle trekke frem et minus ved å mixe Fat Faerytail med annet garn er det at det surrer seg skikkelig sammen siden Fat Faerytail er så fluffy og deilig 🙂 Men, ja dette blir bra 🙂

Eg har strikket 3 Grafisk Gobel prosjekt tidligere og du kan se de HER HER og HER.
Har også skrevet en “oppskrift” basert på mine notater av mitt siste store Grafisk Gobelin prosjekt og den kan du snappe med deg helt gratis
HER 🙂

* * * *

Endelig FREDAG og HELG! Men…begge ungene jobber (Så rart å si det liksom!?!) så eg har litt alene tid med Ali og det er i grunnen ganske rolig her hjemme 🙂 Dib har fri i morgen da, men så er det opp og ut på laaang trening søndag ettermiddag!

I dag hadde eg jo alarmen på kl 7!! Hadde det ikkje vært for gigakrampe i leggene som sendte meg ut i givakt på gulvet før øynene var åpne hadde eg nok kanskje bare trekt dyna over hodet og sovet videre for det var grusomt å stå opp! Det var så KALDT! Brrrr
Men ja, eg håper fortsatt på SNØ til Jul!!

Jaja, me kom oss nå avgårde til SUS i tide og NOK en gang var det en NY lege!! Arg, kjenner det irriterer litt for eg syns det var så greit med han eg hadde fra starten av med dette dritten i halsen! Det var også han som opererte meg første gang, men men. Første inntrykket var at han nye virket litt cocky?? Hmm Han spurte hva problemet var og eg forklarte at eg hadde denne kulen i halsgropen og eg fortalte hva eg fikk beskjed om ved siste biopsi ang kulen som lå under brystbeinet de ikkje kunne ta prøve av og at eg måtte gi beskjed HVIS eg begynte å kjenne den. I mitt hodet var det jo da naturlig å tenke at det var den samme kulen som nå befant seg i halsgropen. Men nei, bastand svarte han at det var ikkje mulig for alt var blitt rensket bort under siste operasjon på Haukeland. Vel, akkurat det var jo ikkje eg blitt informert om. Kirurgen på Haukeland som opererte meg sa også at det fortsatt kunne dukke opp nye kuler selv om hele skjoldbruskkjertelen nå var fjernet, så ikkje vet eg….

Denne nye legen sa nå at eg kunne ikkje få flere slike kule for alt var fjernet!? Ok, hva er så dette? Er dette da noe HELT nytt som ikkje har noen ting med det som eg har hatt i flere år? JA, var svaret! Ok, hva da da? Nei me får ta en ultralyd og se hva det kan være, men det er ikkje farlig, sa han. Ok, da bare MÅTTE eg spørre: “På HVILKET grunnlag kan du være så bastant og si at det IKKJE er farlig før det er tatt ultralyd?” Vel, han bare mente det!?!?! Jaja, eg måtte jo le litt selv om han ikkje trakk på smilet, men tilføyde at eg i utgangspunktet er verdens mest optimistiske person, MEN når det bare da sånn ut i fra det blå uten at det er en sammenheng med noe dukker opp en kul på størrelse med en stor klinkekule på/i halsen min, ja da er eg ikkje i sånn uten videre så overbevist at eg bare blåser av det!?!? De 2 gangen eg har tatt biopsi på kuler tidligere var det for å utelukke kreft og JA eg var heldig og er selvfølgelig overlykkelig for det, men ikkje fortell meg at det er HELT ufarlig uten å VITE! Eg har ganske lang fartstid som pasient og har flere uhell med alvorlige komplikasjoner som eg fortsatt lever med fordi en legen var så cocky i starten og sa at ALT er helt fint! Så ikkje kom her og kom her hehe Anyway, eg er sendt videre til Ultralyd for dette “NYE” problemt og han regnet med at det ville skje innen et par uker så da gjenstår det å se hvor fort det går, eg kan jo faktisk være heldig å få det ut av verden før årsskiftet 🙂

Vettu hva eg FAKTISK tenkte på da eg satt å studerte denne legen og hele situasjonen i dag? Jo eg satt å tenkte på DETTE som eg leste i går! Nei, eg har aldri hatt kreft og takk og pris for det, men eg var likevel veldig “populær” blant kirurgene både her og på Ullevål en del år etter at eg ble ødelagt under det som skulle være en rutinefjerning av galleblæra! Du som kjenner historien vet at ALT gitt til helvete og eg blir aldri “frisk” og må leve resten av livet med smerter og daglige doser av morfin. Eg følte litt sånn som Lene Wikander forklarer, ja for eg er heller ikkje noe VIP lenger, men nok mer en plagsom VUP! Neste uke er det NyreMedisinsk Avdeling som står for tur….

Uansett, det er FREDAG og det er herlig det! Tro om eg ikkje bare skal ta meg en deilig dusj før eg bare dumper ned i Go`stolen og koser meg med strikketøyet mitt??

KOS DEG OG HA EN
EVENTYRLIG HERLIG KWELL

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #egetdesign #houseofyarn #dustorealpakka #fatfaerytail #grafiskgobelin #intarsia #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg