FULL FART MED 2 JULEGAVER!

Reklame | House Of Yarn/ Du Store Alpakka

Siden eg hadde fått så god gang (haha) på den ene Julegaven eg har på strikkepinnen la eg like godt opp til NOK en Julegave! Jadda, innbiller meg selv om at det går like fort å swisje mellom 2 gaver som å strikke en og en ferdig! For sikkerhetsskyld så strikkes begge prosjektene med pinne 3 og ganske så tynt garn! Fint skal det vær vettu 🙂

På bildet over er det HARALD`s SWEATER fra PetiteKnit som strikkes i garnet Nord fra Drops 🙂 Faktisk første gang eg strikker med Nord og fy søren for et deilig garn!! Genseren strikkes i den største størrelsen så ja, det er jo et litt stort prosjekt så tett opp om Jul! Vel vel, eg kan uansett ikkje gi opp før eg har prøvd å få den ferdig! Hvis ikkje blir det pakket inn en NØDgave (Viktig med en plan B!) og så kan hovedgaven overleveres uti januar! Oh Yes!

Har mer enn en gang tydd til Plan B! *Problemfritt*

 

Den første gaven eg startet på er dette Dina Skjørtet! Åååå det blir sååå skjønt!! Oppskriften finner du (som eg har nevnt flere ganger) i YARNMADE Nr 2! Magasinet laster du ned gratis HER og JA, selvfølgelig er alle oppskriftene på norsk! Dina Skjørtet finner du på side 114 😉 Skjørtet strikkes i Mini Sterk i en av de nye “mouline” fargene Lys/Mørk Lavendel – Se alle de deilige fargene HER 🙂 Det går fra 2 til 5 nøster i størrelsene 1 år til 8 år 🙂

Nå gjelder det bare å holde seg til KUN disse 2 gavene og ikkje bli fristet til å starte på ENDA en Julegave!! Joda, eg skal lage flere gaver! Faktisk hele 7 stk, men de kan eg ikkje starte på før heeelt opp under Jul pga holdbarheten! Tja, da blir det vel muligens slik at eg står å koker og diller hele helga før Julaften, men det får så være bare eg kommer i havn! Disse gavene trenger litt dekor på en måte og det kan eg lage ferdig i god tid noe eg også har tenkt å gjøre….

Spørsmålet er bare HVOR eg skal lage det!?!

 


Når du ser denne utsikten her så har eg ikkje sååå mangen muligheter…sukk…og VERRE skal det mest sannsynlig også bli! Eg orker liksom ikkje TENKE på det en gang for STRESS er det verste som kan skje for da kan eg ende opp med å bli sengeliggende noe eg selvfølgelig ikkje ønsker! Da vil eg heller feire Jul i pappesker!! Jadda, tro det eller ei haha For å lage detaljene eg har i hodet blir det en del klipp&lim + litt stæsjing! Kanskje eg finner det eg tenker mer eller mindre ferdig på TGR!? Hmm har tenkt tanken så eg får holde utkikk 🙂 I nåværende situasjon er absolutt det en løsning og alt kommer også litt an på prisen! Hvis eg bestemmer meg for å LAGE Julegaver er også noe av poenget å spare penger og da trenger man ikkje bare gå å kjøpe ALT man trenger for så å bare sette det samme til en “Hjemmelaga” Julegave haha Det er IKKJE for meg en hjemmelaga gave for å si det sånt 🙂 Men men får nå se hvilke løsninger eg kommer frem til, en del røde/rutete silkebånd trenger eg uansett og det kjøpte eg gørrbillig på Søstrene Grene sist eg HAMSTRET! Tror og mener eg betalt 7 kr for 5 m, eller var det 10? Uansett var det sprøtt billig!

 

Selv om stua kan definiseres som et katastrofeområde hadde eg likevel en plan om at sofakroken i det minste skulle gjøres koselig til Jul for så å bare blokkere ut resten – Det hadde eg lett fixet, men når eg ser bort på min høyre side begynner i grunnen den løsning også å ebbe ut…

 

Godt det finnes en trøst for det meste!! Se bare på hva me har rett utenfor stuevinduet!?!? Det eneste som mangler her er siluett av et Julenek, da hadde det vært magisk og perfekt hvis man i tillegg kunne se et par småfugler flakse fornøyd rundt det! Ali har satt ned forbud av fuglemating på terrassen! Eg kan faktisk skjønne det for INGEN griser mer enn 100 vis av småfugl haha Med tanken på alt det arbeidet han hadde i sommer for å komme til bunns på terrassen hvor det var flere størkna lag med fuglemat og ikkje minst bæsj så trengs det en BEDRE løsning på å fòre de små fjærkledde! AKKURAT på denne tiden de siste 10 årene har eg “kokt” og laget skikkelige Julekaker til fuglene. Selvfølgelig klarer ikkje å finne noen bilder av den ferdige maten akkurat nå! Anyway, eg pleier også pakke inn noen i cellofan å gi som en liten
gave på trappa til naboene våre. Alltid like koselig 🙂

Planen akkurat nå er å gå på kjøkkenet med Dib å lage til litt mat også regner eg med at Amira også kommer hjem etter hvert 🙂 Kwellen blir nok fin den, sett bort fra rotet haha

KOS DEG
OG NYT HELE KWELLEN

Go`klem fra ei Oppgitt Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #norskestrikkeoppskrifter #julegavestrikk #houseofyarn #dustorealpakka #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstetstrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar

Siste innlegg