NÅ BLIR DET JUL! + ET LEKKERT SJAL!

Designet av Laura Aylor

Eg har strikket seriøst mange sjal opp gjennom min strikketid som for alvor “tok av” i 2006!! Det ene året strikket eg noen og 30 Shetland Triangle – Det er ABSOLUTT et av mine favorittsjal og eg blir aldri lei! Da eg debuterte som sjalstrikker begynte eg med DETTE og det ble 37 av det!! Lei? ALDRI! Evelyn Clark er virkelig en av mine favorittdesignere når det kommer til sjal, men NÅ når eg ramlet over dette til Laura Aylor kjenner eg med en gang på den samme iveren over å strikke sjal!! Ahaa så lekkert!

Sjalet som eg har her er strikket i tynt garn, sånn typ 400 m/100 gram 🙂 MANGEN av mine sjal som eg har strikket har eg strikket i Tynn Alpakka og de er så deilige!!

 

 

Designet av Laura Aylor

FROSTBITTEN
Bildene Over
Str 162 cm X 76 cm

* * * *

 


HO HO HO Eg er SÅÅÅÅ HAPPY!! Som fortalt så ble en ByTur inn til Stavanger i dag og Ali ble med 🙂 Før me dro hadde eg jo planer om å ta litt fine bilder i parken siden den er julepyntet, meeeen, den der gullfiskhukommelsen kicket inn og det ble ikkje tatt et bildet! Åsså var det så mye kjekt å ta bilder av! Men men eg fikk gjennomført alt eg skulle gjøre og eg holdet meg godt under budsjettet og det overrasket jo mest av alt!! Er DET mulig liksom!?!

Eg skulle shoppe 22 kalendergaver til DibHassan og 4 (litt dyrere) til Amira, ikkje en eneste tulle/skufferot kjøpte eg for ALT kan brukes eller spises opp 🙂 Budsjettet lå på max 30 kr pr gave til Dib, men alt var jo mye billigere enn det så dette blir nok den fineste OG samtidig billigste kalender eg noen sinne har laget! Så gjett om eg skal gjenta dette neste år! Eg kjøpte 14 ting på TGR + Ali snopte litt så der betalte eg 342,- kr så gjennomsnittet ble 24,- pr gave (I realiteten billigere siden Ali puttet en del ting i kurven også)“Normal” kjøpte eg 8 ting til Dib og 4 til Amira + Ali også her putta opp i noe extra = 372,- kr Siste stopp var Søstrene Grene, nå var jo kalenderen i boks så det ble bare noe smånips som eg skal bruke til pynt på noen spiselige julegaver eg skal lage senere så der betalte eg 115 kr. Kjørte til Tananger og på Nille der kjøpte eg noe mer gavepapir + bånd og kun en pakke med gråpapir kalenderposer (De er greie til småting) Her betalte eg 90 kr, så TOTALT brukte eg 919 kr 🙂 Dette syns eg ikkje var gale for budsjettet mitt var på 1100 kr 🙂 Så det ble litt “Kaching” i lommen til slutt hehe SÅ ja, er eg fornøyd!!
 

Men vettu?? Dagen startet med et SJOKK:
Prosjektlederen ringte fra Polygon og kunne fortelle at Gjensidige (som Sameiet bruker) ikkje ville godkjenne maling av verken veggene i stua ELLER Dib sitt rom! Begrunnelsen var fordi me allerede holdt på å pusse opp og kunne gjøre dette selv!! Me trodde jo han kødde!! Me holdt jo på å klikke og eg sa at HALLO, me hadde jo ingen planer om å pusse opp Dib sitt rom og me hadde heller ikkje gjort noen der + at me holdt KUN på med MALING i stua! Nå må me jo både tapetsere OG sparkle før maling!! Da gikk det et lys opp for Prosjektledere for det eg sa stemte jo så han skulle ringe tilbake til Gjensidige og forklare litt mer i detalje! Ja vettu ka, det hadde ikkje vært riktig om me skulle ha malt hele rommet til Dib når dette ikkje var noe me holdt på med og heller ikkje hadde planer om! Der inne må tapetet rives og det må jo helsparkles! Heldigvis ringte han tilbake med gode nyheter! Maleren skal nå ferdigstile rommet til Dib + han skal tapetsere de 2 veggene i stua OG sparkle, men me må male selv. Det er i og for seg greit siden me uansett holdt på med det. Det ENESTE er at OM vannlekkasjen ikkje hadde skjedde så hadde jo stua vært ferdig for over 2 mnd siden!! Så helt ærlig?? Eg syns seriøst at Gjensidige kunne godkjent også maling av stua som plaster på såret og for all venting + ALL den drittjobben me har hadde med å begrense skaden! Ja som å tømme “bøtta” me hadde stående i veggene annen hver time og masseforbruk av håndklær på gulvene slik at ikkje parketten i stua også skulle bli ødelagt! Men Men det er ikkje tiden for krangling og nå vil eg bare BLI FERDIG!! Maleren kommer på torsdag. Når han er ferdig da rydder me alt på plass og så tar me malingen av stueveggene i stua til rett over nyttår! NÅ blir det JUL heller 🙂

Nå skal eg ta en velfortjent kwell og bare strikke og kjenne på roen eg har over at kalenderen er boks! I morgen mens Dib er på skolen skal eg få pakket inn mest mulig 🙂

KOS DEG OG HA EN
SKIKKELIG HERLIG KWELL

Go`klem fra ei fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #shawl #pattern #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg