2 par Gratis og Herlige Tøfler + såååå mye mer!

Reklame | House Of Yarn

Designet av Churchmouse Yarns and Teas

 

Ok, noe som er helt sant er at man kan ikkje “Pliiise” alle, sånn er det og sånn kommer det for alltid til å bli 🙂
Helt greit, men uansett skal man jo være fornøyd med hva man “får” ikkje det? Min “Jobb” er ikkje å overlesse deg med norske gratis oppskrifter i alle varianter bare sånn at det er sagt *ler*. Eg sitter her å surfer av/på noen timer hver dag (nesten) – Da plukker eg med meg noen ting som eg falt for og så tipser eg deg 🙂 Sånn er det det funker. For meg spiller det ingen rolle om oppskriften er på norsk eller engelsk, men selvfølgelig har eg forståelse for at noen ikkje vil ha annet enn norske og aller helst gratis. Vel, eg syns det er LITT for mye å forlange at alt liksom bare skal være gratis når sååå MYE faktisk er gratis og det på norsk! Ennå treffer eg på personer som ikkje er klar over hvilket arkiv f.eks House Of Yarn har med oppskrifter!? ALT er gratis og det er bare å lagre eller printe aaaalt du orker 🙂 Hvis du ikkje vet hva du skal strikke så kan du sitte å scrolle HERHERLyst på strikkehefter? Klikk HER – Lyst på Yarnmade) Det fineste strikkebladet? Klikk HERTrenger du flere oppskrifter? Vel, klikk deg videre inn HERFlere strikkehefter? Klikk HERLiker du best strikkepakker hvor du får alt samlet? Vel, klikk deg inn HER – Skulle du bare ha et ønsker å sitter å “Vindushoppe” eller sjekke ut garn til neste prosjekt? Da kan eg virkelig anbefale deg en deilig tur innom HER!

Me som strikker har det virkelig godt! Alt er tilgjengelig rett i nærheten for de aller fleste og hvis ikkje har me en overflod kun et par tastetrykk unna 🙂 Uansett hvordan man ser på det så er det NOE for alle,
både når det gjelder kvalitet og ikkje minst pris 🙂

Tja, dette er jo bare et “bevis” på at i den stooore sammenhengen tipser eg jo egentlig
om veeeldig lite og få engelske strikkeoppskrifter, eller?

 

 

Designet av Churchmouse Yarns and Teas

 

Uavhengig av hva me har tilgjengelig og uansett hvor mye eg har i stæsjet mitt så var det disse tøflene eg falt for
i dag, og dessverre, ja de er på engelsk *humrer*. Men vettu? Noe eg har lært er at ønsker du et plagg NOK, så er i grunnen språket det minste problemet 🙂 Som eg nevner innledningsvis så kan man aldri tilfredsstille alle, selv om man gjør sitt beste. Men nå har du fått i pose og i sett, ja eg vil påstå dette var også i container. Noen syns også det er litt dumt at eg “bare” tipser om strikkeoppskrifter, vel nå er det jo strikking eg for det meste driver med, men i dag fant eg lignende tøfler i hekling også 🙂 Bedre kan det neppe bli? Link til de hekla tøflene finner 4 linjer ned 🙂 Sånn! *Klapser i hendene*Nå er vel de aller fleste fornøyde vil eg tro?

 

CHUNKY SLIPPER SOCKS
Bildet over
2 størrelser

 

Hvis du skulle ønske å heller hekle et par tøfler så finner du noen fine HER INNE – også disse er gratis 🙂

 

 

 

* * * *

 

Ok, søndag….Ikkje for at det EGENTLIG har så mye å si for akkurat nå om dagen er jo alle dagene ganske like – iallefall for meg. MEN! Sola skinner fra skyfri himmel og eg skulle ønsket at eg var på f.eks Hellestøstranda og luftet meg 🙂 Det var kun 2 gr da eg sto opp, men nå er det 9 og stort varmere blir det vel heller ikkje i dag. Var nettopp innom å sjekket blomstersortimentet hos Selvåg Gartneri, men de har ikkje fått inn de store Georiginene så eg får drøye en uke eller 2 til. Dessuten er det jo fortsatt litt skummelt med tanke på nattetemperaturen.

Derfor er det jo greit å ta et tilbakeblikk på fjoråret (ler litt av meg selv) for FAKTISK så var det ikkje før 31.mai at eg kjøpte og plantet de store Georginene!! Det viser jo bare hvor utålmodig eg er hehe

 

 


 

Trooor kanskje det hadde blitt kaldt å stå ute på denne måten i dag selv om det frister.
Det er samme rastløsheten hvert år, hver vår 🙂 Men snart! SNART!

Ellers? Vel, eg kapitulerte inn i Dib sin seng i natt i håp om en skikkelig GOD nattesøvn, men det er ikkje bare bare med andre sine puter og med en katt (<–Milo!!) som syns det er jækla gøy å herje (leke?) på terrassen halve natta 🙂 Er det ikkje ungene, ja så er det katta *humrer*

Tja, får ta meg en kattevask og se om eg våkner, tviler på at eg orker stort mer enn å perle eller strikke i dag. Kanskje eg bare må ha meg en kvil også?

 

 

LAG EN FIN SØNDAG
OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra ei søvnig Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Ja det er utrolig rart at folk forventer at du skal være en sentral for GRATIS, NORSKE oppskrifter. Du linker til masse spennende og kreativt. Dersom noen ikke vil betale for oppskrift, eller ikke vil ha den på engelsk (som er veldig godt forklart), finnes det, som du skriver, et hav av andre oppskrifter “der ute”. God søndag 😊

Siste innlegg