2 små skjørt – Norske Strikkeoppskrifter

Designet av Knitting for Sif

 

Små skjørt kan både store og små fint bruke hele året, men så er det jo noe med det å gå fra tjukk strømpebukse til knestrømper da! Husker det fra eg var liten, det ble brukt mye små svingskjørt på midten av 70 tallet,
ja når eg var en sånn type 5 år 😀 Mor mi både strikket og sydde til oss jenter

En skjørt typ det over her strikker du ganske kjapt til ei lita tulle ♥ Bruk gjerne et blandingsgarn,
kanskje et garn med litt “tyngde” i for å få den rette swongen hehe

 

ERANTIS SKIRT
Bildet over
Str 3 mnd til 6 år
Norsk strikkeoppskrift

 

 

 

 

Designet av Knitting for Sif

 

Et noe enklere skjørt om du ikkje er så dreven på lacestrikk, skal ikkje så mye til før et skjørt blir
riktig så yndig og lekkert. Hva med å strikke det i silke f.eks?

 

ESTHER SKIRT
Str 1 til 8 år
Norsk strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

 

Der var det jaggu meg ei nye uke igjen, og for hver mandag nå så blir det i allefall mer og mer vår – Det er nå helt sikkert! Det frydes! Klør litt i fingrene etter å starte ute, men eg forbannet meg på i fjor da eg prøvde meg litt for tidlig å satte ut planter som står ute hele våren og sommerhalvåret….PLUTSELIG kom vinteren på en snarvisitt tilbake…BÆM det røyk de plantene, ikkje sant!? Har 2 digre sukkulenter her i stua som virkelig er ivrige på
å komme seg ut…de ser ganske så sure ut av å stå inne, men de må fint vente litt til.

Dagen i dag? Hmm tror faktisk ikkje eg orker å gjøre stort annet enn å surre inne på Hobbyrommet. Som sagt tidligere føler eg ikkje eg er “der” og eg mistenker at det kan ha med korona å gjøre? Føler ikkje hodet har kommet helt tilbake? Vet ikkje på hvilken annen måte eg kan forklare det på? Sendte inn en bestilling for legetime hos fastlegen forrige uke, fikk ikkje time før i slutten av mnd, føler det er litt lenge fordi eg EGENTLIG skulle vært der
i midten av februar – Da hadde me jo huset fult av Covid hehe Uansett, i dag, eller i morgen må eg ut å kjøpe pensler – har et rimelig stort malerprosjekt som er på vei i posten!! Dessuten er det en mulighet for at eg drar på Strikkekafé i morgen!! JØSS! Det er det søren meg lenge siden eg har vært på, eg VET eg hadde hatt godt av det, men eg får se hvordan formen er siden det er et stykke å kjøre 🙂

 

 

LAG DEG EN GOD DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 😀
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg