3 Kjappe, Enkle og Gratis Strikkeoppskrifter

Designet av Sara Klint

 

Eg vet at ganske mange av dere allerede er i full sving med årets julegaver – da er det vel bare å pøse på med noen kjappe og supre ideèr? 🙂 Når oppskriftene i tillegg er gratis er det jo også enklere å bare komme i gang med én gang, ikkje det? Dette ser jo i utgangspunktet ut som en helt vanlig ribbelue? Jepp, det er den forså vidt også, litt småtriks + at det er en super lue til å få brukt opp litt restegarn UTEN at det “bare” blir en restegarnlue, skjønner? For å gjenta meg selv så er ikkje et restegarnsprosjekt mindre verdt enn andre prosjekt. Selv om du kanskje ikkje strikker julegaver er det jo alltid kjekt med noe på lur om noe skulle dukke opp 🙂 Eg burde definitivt blitt bedre på det, hadde alltid noe kjekt liggende før….Litt sjerpings der altså 🙂

 

CLARA
Bildet over
En str (opp til 60 cm i omkrets)
Svensk og engelsk oppskrift

 

 

 

 

 

Designet av Annanitato Lolo

 

Helt vanlig og enkel, kunsten er å få en fin topp syns eg! Er jammen ikkje alltid like enkelt å få fine fellinger uten at det bare blir en sammensnurpet “knute” 🙂 Her kan du også briljere med en egen designet merkelapp og la det være “kronen på verket” om du skjønner 🙂 I høst shoppet eg i grunnen det eg trengte for å gjøre akkurat det, har ennå ikkje utarbeidet en eg er 100% fornøyd med, men det er bare å kaste seg over det. Hvordan du kan gjøre det kan du sjekke ut HER 🙂 Det er ganske gøy!

 

QUEEN RIBBED KNIT BEANIE
1 Størrelse

 

 

 

 

 

Designet av Cait St. George

 

En god hals som skal gjøre jobben sin, dvs holde deg varm på halsen, den må stå!
Det gjør denne og den er i tillegg lekker 🙂

 

WE HEART PAT
En størrelse

 

 

* * * *

Ahaa endelig snart helg! Mange vil jo mene at hvilken dag det er burde ikkje spille noen rolle for min del, men det gjør det så absolutt. Denne helga skal være min! Forrige helg “ga” eg til mor mi kan du si 🙂 Eg trenger ei helg uten å måtte tenke på noe, ja slik at eg kan koble ut. Morgendagen skal starte meget tidlig, det er egentlig ikkje helt ideelt, men men. Har legetime så tidlig som halv 9!! Eneste positive med det er at det kanskje ikkje blir så lenge å vente!? Er jo lov å håpe. Har sjeldent sittet på det legekontoret uten å ha ventet minst 1 t!! Etter det er det bare å freze innom på butikken å plukke med seg vår og mor mi sin helgekos.

Selv om dagen i går bør gå i glemmeboka så fikk eg strikket litt. Måtte bruke litt tid på den lappen eg startet på for å finne best mulig retning! Ja eg surrer det jo til vettu når det i utgangspunktet kunne vært sååå enkelt! Men, eg har satt meg i hodet og det bare midtpunktet på teppet og at rillene må gå mot venstre på ene siden og til høyre på den andre  + at lappene i midten må ha sin egen retning. Jaja noen ganger er eg bare helt håpløs, men eg tror eg får det til nå. Det morsomste er jo at det er garantert INGEN som kommer til å tenke på hva eg har gjort og hvorfor eg har gjort det, teppe kommer bare til å ligge der, bli brukt uten tanke for hvor mye tenkearbeide det er lagt ned *ler meg ihjel*. Det har jo noe med hva eg føler over hva eg har fått til hehe Jaja, får nå se, syns det ser bra ut eg 🙂 Eneste eg skal gjøre før eg finner strikketøyet er å slenge draktene til Dib i vaskemaskinen, lukke døra til kjøkkenet (Det orker eg ikkje i dag, kjøkken altså!) og brette 2 bukser og en genser ned fra stativet. Mer blir det ikkje i dag. SERIE, det er det eg skal bry meg med, ja og siste podcast fra Harm&Hegseth –
Da blir det nok bra skal du se.

 

 

LAG DEN EN FIN DAG!

 

 

 

Go`klem fra ei Uggen og optimistisk Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg