3 Søte Jumpsuit til Baby – Strikkeoppskrifter

Designet av Marina Potykalova

 

Dette må jo være noe av de søteste av de søteste dressene til de minste? Det ligger mange flere på designerens side 🙂 Nesten alle dressene er strikket i acryl og det er jo noe eg ikkje hadde valgt, spesielt ikkje siden det er til barn, men bare du forholder du deg til strikkefastheten kan du strikke i det garnet du måtte ønske. Mmm ser jo for meg en slik dress i litt tjukk alpakka da, tenk så mykt og deilig! Det sies at alpakka ikkje skal brukes på klær til babyer under 3 mnd så det bør man gjerne unngå. Det skyldes at alpakka har så løse fiber og kan lett pustes inn, da er jo f.eks merino et trygt garn til de alle minste 🙂 Dessuten blir jo mønster som dette sååå
utrolig flott i merino, rent og tydelig 🙂

 

JUMPSUIT
Bildet over
Str 6-9 mnd

 

 

 

 

Designet av Marina Potykalova

 

JUMPSUIT
Str 0-3 mnd

 

 

 

 

Designet av Marina Potykalova

 

JUMPSUIT
Str 3-6 mnd

 

 

 

* * * *

 

Tja, siste feriedag….i morgen er det tilbake til virkeligheten og flere fridager…Vet ikkje helt eg, ja hva som er best/verst? Det er jo nesten som me befinner i oss et vakum, en tilstand hvor me bare venter….på hva? Det beste er vel bare å innse at dette er den nye hverdag frem til…? Jul? Neste vår? Hvem vet. Det er det som er det vanskeligste syns eg, ja at me ikkje vet når! Det er på en måte bedre å f.eks få vite at nå stopper alt opp 1 år,
da forholder man seg til det, planlegger og innstiller seg, men å ikkje vite – Det er jo egentlig noe av det verste.

Dib er jo en av de som skal tilbake på skolen i slutten av måneden, han går VG2 og skal ut i lære i august så dette er absolutt en god nyhet. MEN! Er den egentlig trygg? Det er det, me vet ikkje, ei heller Erna vet…
Så ja, i bunn og grunn er det jo skummelt for ingen aner konsekvensene av dette.
Kanskje det hadde vært bedre å gitt det 1 mnd til f.eks?

Uansett, siste feriedag må jo nytes! Her har begge ungene gitt beskjed om at de skal lage middag sammen i dag, så ja, da slipper eg å tenke på det. Blir nok perling på meg, har litt igjen på nissen fra i går og så gjenstår det å se hvordan strykinga går!!! Trooor eg må finne en skjøteledning slik at eg slipper å flytte hele nissen og heller stryke den der den ligger på spisebordet! DET er skummelt å flytte den!!

 

 

KOS DEG DU OGSÅ!

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

3 kommentarer

Siste innlegg