5 Stilige Påskekyllinger – Gratis Mønster og Oppskrifter

Reklame | Rito Hobby

 

ENDELIG! Vel og merke 2 dager etter først lovet, men her komme gjengen! Tror det blir en gøyal Påske eg! Som sagt så hadde eg jo store planer om å ta bilder ute, vel det er det slettes ikkje vær til så da ble det provisorisk innendørs…+ At Google Foto sviktet så eg fikk ikkje lyssatt bildene som ønsket, men men…

Alt av materiale som er brukt til denne gjengen har eg fått fra RITO HOBBY – Hobbybutikken som har absolutt alt! Alle kyllingene er laget av Hama Midi Perler + litt av tilbehøret er perlet med Hama MINI. Malingen eg har brukt er PLUS Color og isoporkulene finner du HER INN i alle størrelser.

 

 

 

 

Nå kan også du lage dine egne påskekyllinger. En liten extra vri på noe og du klarer å skape ditt eget uttrykk.
Det er ikkje vanskelig, du trenger bare tid og tålmodighet 🙂

 

 

 

Siden den minste kyllingen (Isoporkule 4 cm) ikkje kunne gå på ski fikk han et rompebrett!

 

 

 

 

Hele gjengen er klar for Påskeferie!

 

 

 

Vær så god! Da er det bare å forsyne seg av mønster, gode tips og hva enn det måtte være 🙂
Noe du lurer på? Bare spør!

 

 

 

 

Her skal de forørvig få stå frem til eg drar frem den andre påskepynten 😀

 

 

 

 

Ok, du starter med å male alle isoporkulene du ønsker å trylle om til tidenes kuleste påskekylling!
Eg valgte å bruke
PLUS COLOR fordi eg kan bruke malingen til omtrent alt.

 

 

 

 

Sååå er det frem med tålmodigheten! Sett gjerne på en serie når dette gjøre, det hjelper! Bunkre opp med Hama Midi fargenr 03 og en haug med limpinner! Å ja, en og en perle skal limes på…Vettu? Det går faktisk fortere enn hva du frykter, selv om det går ca 1000 perler pr kule….Jaha jaa…

 

 

 

 

Et godt tips er å bare lime ferdig alle kulene du vil jobbe videre med,
er muligens litt kjipt å begynne helt på nytte når du er ferdig med en påskekylling.

 

 

 

 

Føtter til de største (Isoporkule 8 cm)

 

 

 

 

Ski of course!
Her trenger du også litt skinnsnorer, eller du kan bruke hyssing.
Det brukes når du skal montere de på føttene til kyllingen

 

 

 

 

Stort nebb, stryk det godt på begge siden, bøy det slik du ønsker og hold det under kaldt vann slik at det blir…

 

(Lag de mindre nebbene med samme fasong)

 

…ca sånn 😀

 

 

 

 

En helt “vanlig” vinge som du monterer…

 

 

 

 

…slik. Eg laget en til med samme fasong bare mindre – Glemte å ta bilde av den.
Lim den opp på den andre slik at vingen blir tykkere.

 

 

 

 

Skistaver. De små runde der er perlet på et sekskantet brett og stavene
er en strømpepinne 3,5 mm som eg delte i 2 🙂 (Var tom for grillpinner…)

 

 

 

Slik monteres ski og staver. Lim skiene fast og lim så snorer på rundt foten.
Bøy vingen under stryking slik at staven kommer på innsiden.

 

 

 

 

Føtter til til mindre kyllingene, og…

 

 

 

…føtter til den minste. Lim den lille opp på den store.

Glemte jo selvfølgelig å ta bilder av beina. Da har eg brukt en oransj piperenser brettet i 2 tilpasse lengde (ca 3 cm dobbel) træ noen oransje perler på for å få den stødig. Stikk hver ende ned i foten og lim de godt. Eg brukte så en spiss saks som eg presset inn i selve kroppen for å lage plass til et bein som eg limte fast i hullet 😀

 

 

 

 

Øyenbryn og pupiller 🙂
OBS! Dette er perlet i Hama Mini – Husk at du da trenger et
MINI-Brett!

 

 

 

 

En annen type vinger. Stryk de godt på begge sider slik at du kan bøye de slik at de passer best til dine kyllingene. Vær kjapp og bestemt når du bøyer de og kjapt under vann, det ER skikkelig varmt!

 

 

 

 

Bruk tid og vær litt nøye med plasseringen
av beina slik at de faktisk kan stå 🙂

 

 

 

 

Dette er vingene til den minste kyllingen 🙂

 

 

 

 

Dette er nebbet til den minste, brettes på midten.

 

 

 

 

På skistaven brukte eg litt av skinnsnor til løkke og så surret eg hyssing
rundt på toppen. Brukte lim på hyssingene.

 

 

 

 

Rompebrett! Dette må du også stryke godt for du skal bøye det ca…

 

 

 

…som dette! 😀

 

 

 

 

Chick Luns (Kvikk Lunsj vettu….!)
Teksten skrev eg på med vannfast tusj.

 

 

 

 

Bunnen på kurven.

 

 

 

Selve kurven. Stryk den godt på begge sider, rull det rundt et glass eller
noe som passer ca i størrelsen til bunnen, dypp så i vann.

 

 

 

 

Hank til kurven, dette bøyer du rundt det
samme glasset før du tar det i vann.

 

 

 

 

Lim så kurven sammen. Eg perler ei “snor” av gule perler, 2 perler i bredden. Strøk dette veldig godt og brettet rundt hanken der hvor eg ville ha sløyfen. GLEMTE å ta bilder av sløyfa….Ikkje sant…Eg tok utgangspunktet i Anja Takacs sine sløyfer bare eg perlet de mye mindre, strøk godt og brettet 😀

 

 

 

 

Øyenbryna har eg bare limt “stående” på luene –
Var i grunnen den beste løsningen eg kom frem til 🙂

 

 

 

Eg har jo strikket luer til alle kyllingene, du velger evn noe annet 🙂 Poenget er at du lager dine kyllinger 🙂 Strikket luene i Finull og Navia og så limet eg ei Ullkule på som dusk –
Disse er så pass små (1 cm) at det passer brillefint!

Til de største kyllingene la eg opp 60 m, strikket 2 cm ribb før eg gikk over til glattstrikk. (Strikket med pinne nr 3). Velg hvilket mønster du vil bruke, eg strikket noen med striper og noen ensfarger. Etter ca 2 cm glattstrikk felte eg 1 m i starten og slutten på hver pinne omgangen rundt, strikket 3 om uten felling før eg gjentok. Felte nesten helt inn til den ble så lang som eg ønsket, trakk tråden gjennom maskene.
Festet tråder og limte så ei Ullkule på som en dusk.

Til de mellomste kyllingene la eg opp 40 m og til den minste la eg opp 30 m.

 

 

 

 

Sånn, da er i allefall mitt påskeprosjekt ferdig! Håper det snart blir bra nok vær til å ta bilder ute, for eg vilha bedre bilder skal vites 🙂 Men siden eg vet at det er en del som venter på akkurat disse
typene mine tenkte eg det var best å få de ut *ler*

Håper dette er noe du kan kose deg med ei helg før påske eller. Disse kan fint lages sammen med ungene, det blir et flott fellesprosjekt. Er jo heller ikkje feil å sitte å surre med slike perlerier om man snør inne på hytta i påsken f.eks 😀 Vitsen er å kose seg, ikkje det? Trekk fra og legg til slik at kyllingene blir din. Gjør hva du, men ikkje tar æren for kyllingene. Vil du tipse noen, gi de linken til dette innlegget så kan de forsyne seg det de vil.

Del gjerne innlegget også, der du syns det passer 🙂

Nå skal eg rydde skrivebordet inne på Hobbyrommet for
jaggu har de 5 fjottene her rota noe fælt!

 

 

KOS DEG MASSE

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

6 kommentarer

Siste innlegg