8 Gratis og Kjekke Strikkeoppskrifter

Designet av Paula Niskasaari

 

Jadda! Gratis ER Gratis, av og til med en aldri så liten hake, men me LIKER det 🙂 Slippe å betale, bare hente med seg for så å sette seg ned å kose —> Jepp, det er så herlig! Bare tanken over at NOE faktisk er gratis i dag er jo helt utrolig 🙂 Derfor, jadda nå blir eg litt streng opp i hele herligheta vettu: Selv om noe er gratis, ja som f.eks oppskrifter, ikkje del i vildensky – Gi kred riktig vei og aller minst ta den selv 🙂 Det gjelder for såvidt også det som eg kaller “mine” egne oppskrifter på mat, snop, kaker som eg deler her inne. Mye av det eg f.eks baker kommer fra min mormor og oldemor, andre ting som Ali lager er svigermors oppskrifter.
Sånn *klapser i hendene* da blir alle glade og fornøyde 🙂

Har du fortsatt gaver igjen å ordne?
Vel, du kan ennå rekke å strikke opp til flere!

 

7 AM
Bildet over
Dame str S-M-L

 

 

 

 

Designet av Elizabeth Smith

 

Denne oppskriften følger det en “hake” med, men absolutt ingen dårlig en! Det er alltid kjekt å få info om nytt innen strikking så da er det jo kanskje ikkje så farlig å motta en Nyhetsmail fra designeren i ny og ne?

 

NOCTURNAL HAT + MITTS

 

 

 

 

Designet av Tin Can Knits

 

ANTLER TOQUE
Str fra Baby til voksen

 

 

 

 

Designet av Anthea Willis

 

LOST IN THE FOREST MITTS
En størrelse

 

 

 

 

 

Designet av Cheryl Toy

 

BARN SWALLOW FINGERLESS MITTS
Str Dame S-M-L

 

 

 

 

 

Designet av Anne Gagnon

 

TWO BY TWO

 

 

 

 

 

Designet av Frankie Brown

 

CHRISTMAS MITTENS

 

 

 

 

 

Designet av Clare Hutchinson

 

PIC N MIX

 

 

 

 

* * * *

Ok, da spørs det om det ikkje må hentes hjem litt helgekos i dag! Priskrigen er i gang og muligheten for å gjøre et godt kjøp er absolutt til stede! Ho Ho Ho Da er det viktig å huske på at det GODE kjøpe renner klask ut i sanden med en gang du velger å shoppe f.eks 2 kartonger av hver type og 3 bæreposer med Julemarsipan! Lite å spare da liksom…? Der verste er jo at det du kjøper for mye vil gå rett i bosset så snart jula er pakket bort! For all del, benytt deg av Priskrigen, det skal me – så absolutt! Kanskje eg nå kan unne oss noe eg normalt ikkje kjøper fordi eg syns det er for dyrt? Kommer du over en meget bra deal så kjøp gjerne flere, men putt det du ikkje TRENGER i handlekurven som står i butikkene nå om dagen! Handlekurven som skal gå til de som ikkje selv har råd å kjøpe Julegodsaker ♥ Det er min plan for dagen helgehandel 🙂 Spar penger + gjøre en god gjerning?
Blir ikkje stort bedre enn det ser du 🙂

Sånn utover det vet eg ikkje helt HVORDAN eg skal gjennomføre ukas handel…Høyre ankel er helt stiv uten mulighet for å “rulle”! Skjønner IKKJE hva som skjer…? Minnes for veldig mange år siden da eg var på en lang joggetur i kulda, kjente at ankelen ble stiv og rar og da eg kom frem dit eg skulle ble det konstantert akutt betennelse i akillesen! Men kan man få det av å BAKE!?? I wonder…? Blir litt sånn oppgitt for det er liksom alltid NOE…dette føles som en skikkelig klein tannverk for å si det sånn og det er veldig ubehagelig! Men men på den andre siden er eg jo overlykkelig over at det er “der nede” på foten og ikkje i hender og armer….
Hvordan skulle eg da strikket liksom??

Jaja, eg får se hvordan denne dagen kan gjennomføres….Våknet liksom også kl 05:10….
Du vet, “klein tannverk”….

 

 

 

LAG DEG EN FLOTT DAG!

 

 

 

 

Go`klem fra ei halt Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg