8 Utrolig flotte skjørt # Norske Strikkeoppskrifter

Designet av May Britt Sirnes

 

Nå ramlet eg virkelig over masse problemer!! Du vet jo at eg elsker strikkeskjørt!? Ja eg liker det absolutt like mye som eg digger tunika og strikkekjoler! Det er bare sååå utrolig deilig å ha på seg, Jepp, sommer som høst og vinter og nå på denne årstiden er det helt supert!! Det er fortsatt alt for kaldt til å ta på en sommerkjole, men med et at disse skjørtene og en matchende strømpebukse vil du få litt følelse av at me har en herlig årstid i vente.
Ja for NÅ er våren like om hjørnet, helt sant! Me må bare ha litt “sildasnø” først! haha

Det er absolutt siste krampetrekning når det fyker litt snøfiller i 6+ grader *ler*

 

MAMMAS LØVSKJØRT
Bildet over
Str XS til XL

 

 

 

 

Designet av May Britt Sirnes

 

Ååå dette var skikkelig stilig! 

 

RUTERDAME SKJØRT
Str XS til XL

 

 

 

Designet av May Britt Sirnes

 

WOW! Et skjørt som du kan swinge deg i 🙂

 

MAMMAS FINSKJØRT
Str XS til XL

 

 

 

Designet av May Britt Sirnes

 

Selvfølgelig må også små frøkner ha likedan skjørt 

 

LILLE FRØKEN LØVSKJØRT
Str 1- 12 år

 

Flere skjørt størrelse barn finner du HER HER HER og HER  🙂
Eg tror eg kan vedde garnlageret mitt på at om du liker skjørt,
ja så faller nok et av disse 8 i smak og du gaaanske snart har et på pinnen din 🙂

Utenom “Mammas Finskjørt” og det ene barneskjørtet har alle sammen en strikkefasthet på 22m/10 cm og du har med en gang et eldorado av garntyper du kan bruke! Her er det brukt f.eks Merino Ex.Fine fra Drops og Classic SW Wool fra Knit At Home, sist nevnte er gått ut, men i steden for kan du f.eks bruke Ren SW Ull fra Nille – Utrolig godt garn, Å ja, eg har strikket lang jakke i det og kan gå god for det.

Vel, da lurer eg? Hvilket skjørt falt du for??

 

 

 

 

* * * *

I dag blir det Spagetti Bolognese til middag derfor må eg nesten ned en kjapp tur på butikken og få nappet til meg en Basilikum plante! Ser dårlig ut i potta her som eg har sådd Basilikumfrø i, det går ikkje kjapt der gitt *ler* Me skulle kjøpe med oss en plante i går da me var innom å hentet med oss melk, men ikkje en plante å se! Ang alle de der frøene eg har sådd, på en av frøposene sto det at planten var veldig saktevoksende – Det var den ene mini-melone (som egentlig er agurk), men hvilken tror du spratt først opp av jorda? Jepp, ganske riktig, den saktevoksende! Snodig, men absolutt et kjærkomment syn 🙂 SÅ GØY!

Neste uka når “KunstnerLønna” er på konto og regningene betalt, ja da er det rett opp på Gartneriet! På tide å få i hus “duk” til å kle den store kassen med innvendig, trenger også en stor sekk med god og næringsrik jord til grønnsakene som skal plantes + et par sekker med Lecakuler 🙂 Me var jo heldige i fjor høst å dumpet over et tilbud på jord og fikk, ja eg mener det var så mye som 5 eller 6 sekker for en 100-lapp!! Den jorda føler eg tørker fort ut, men er flott til å “fylle opp” kassen med og så har me en sekk med veldig næringsrik jord på toppen bare. Blir jo en skikkelig formue om me skal ha slik jord i hele kassen *rister på hodet*. Foreløpig plan er da å plante ut diverse frø i slutten av måneden HVIS “sildasnøen” og 0 grader om natta er ferdig!

Har masse GØY eg vil plante: Isberger Salat, nepe, vårløk, 2 typer Redikk, Bladpersille, gulrøtter, Sukkererter (De skal i ei stor krukke m/klatrestativ), 2 andre salat som eg ikkje husker hva heter, men den ene er lilla`ish. Utenom har eg planer om masseproduksjon av minigresskar til høsten! *Verdens største optimist*. Har du plantet minigresskar noen gang? Amira og eg plantet det en gang da hun var liten og da fikk med mange rare og fine, men for et par år siden da eg prøvde her på terrassen ble det ingenting…Tror rett og slett alt bare regnet bort! Eg krysser virkelig fingrene for en fin sommer i år også! Det er så mange somrer eg har plantet masse og så har det bare blir ei mørje pga regnet…trist! Ali skal bygge lokk/tak til denne kassen slik at me i tilfellet er forberedt. God Plan!

Ja du? Du vet slike store “ispinner” som legen bruker til å se deg i halsen med? Hvor kan eg få tak i det? Utenom å nappe med meg noen fra legen? Selges de på apoteket f.eks? Eg hadde noen neglefiler som så like ut som eg har brukt på de frøene eg har sådd inne nå, men siden det er fil er det vondt å skrive på. Eg med min hukommelse må ha noe som forteller meg hva eg har plantet hvor 🙂 Vanlige ispinner syns eg blir alt for små.

Vel vel, det er vel på tide å komme i gang med dagen? Planen er å få vasket litt klær, ja nå har eg skjemt bort meg selv å hatt (nesten) TOMT vaskerom ganske lenge – eg vasker klær nesten hele tiden jo!! Alltid et stativ i gangen…Skal bli herlig når eg bare kan ha stativene stående i den ene enden av terrassen!

Blir en del kjøring i dag! Svipper Dib ned på trening og sååå kjører eg ned når han er ferdig og henter utstyrsbag`en hans for han hopper bare på bussen videre til neste trening! Litt voldsomt å dra en diger bag med seg videre, hva gjør man ikkje for disse skjønne ungene våre ♥

Har dessuten begynt å kjøre med han vettu så han kjører nok ned til treninga selv haha Å ja, eg var ABSOLUTT nervøs første gang!! Eg lurte han litt hehe Eg sa me måtte en tur på Rema først, noe som var sant da, men da eg kom ut ga eg han nøklene og sa KJØR! haha Han ble paff ja for planen vår var en stor parkeringsplass ned på industriområdet her! Bortsett fra litt plasseringsproblem i forhold til stripene i veibanen gikk det supert! Plasseringen var supert i går da han fikk kjøre et stykke av veien til treninga 🙂 SÅ GØY!

Men nå må eg se å komme i gang her i heimen!

 

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE TIRSDAG!

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

6 kommentarer

Siste innlegg