A sneak peek at Christmas – StrikkeMakører

 

og sånn ble denne søndagen brukt...Dill, dill og dill, langt inn i bobla med litt peppermynte te og uante episoder med House…Hva har du gjort i dag? Siden det stort sett har regnet her
i dag har eg sittet inne med god samvittighet 🙂

 

 

 

 

Ikkje la deg lure av størrelsen til å tro at dette er easy fix, nop dette er virkelig dill på et høyt (lavt?) nivå…Etter 30 min i ovnen er de nå klar for videre behandlig: 2 strøk med lakk, en og en med pensel før de bønnhørlig skal monteres og til slutt kan de brukes som maskemakører eller som en hvilken som helst annen charms 🙂
Jadda…og sånn går no dagan…

Cernit (og Fimo) er så mye bedre å jobbe med enn det eg trodde i utgangspunktet. Ikkje sprekker den heller, bare mykt og godt 🙂 Det er f.eks mye gøy å lage med den selvlysende Cernit`n! Garanti på at de virkelig lyser opp kan du se på Disse eg laget til jul 🙂 Praktisk for nattestrikking *ler*

 

 

 

 

Ellers…i går kwell ble det også noe trær, nærmere bestemt juletrær, de er litt større enn snømannen…
En snømann er sjeldent større enn juletreet? Disse skal også lakkes før de monteres…
Mye godt (Kjekt!) arbeid igjen der også.

Om det blir julenisser? Mest sannsynlig, men noen har i lengre tid spurte etter katter så det skal eg teste ut nå i kwell. Problemet blir jo om det ligner på en katt eller kan bli mistolket som en ulv f.eks. Må nok trene litt på snerten

Min erfaring når det gjelder jula er at det er smart å ligge 2-3 steg foran, helst ikkje bakpå Ho Ho Hobby er som Fashion: Alltid i forkant, derfor måtte eg snike inn litt jul her i dag – Koser meg eg selv om det ikkje er desember.

Satser på at eg planter ferdig på terrassen i morgen for da er det meldt full sol hele dagen før det igjen skal plaske ned på tirsdag….dessverre; Det BLIR en sånn sommer her i vest i år…Hvis eg er kjapp i morgen får eg kanskje noen flere frø i jorda også! HEKKAN!! Der kom eg på Pasjonsblomstfrøene eg har liggende i vann!! Ups! Det skal nå tørkes og gnikkes på sandapir før eg putter de i jorda. Potter med jord står klar i stua, så de små pusekattene eg skal lage må nok vente litt….Tuttelut!

 

 

 

HA EN DEILIG KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

2 kommentarer
    1. 18 snømenn på ca 1 cm…..
      Like mange juletrær.
      Det snakkes om en haug med bittesmå katter ….
      og å pusse frø med sandpapir?!?
      Du liker detaljer og små ting.
      Håper du får sådd og plantet i dag.

      1. 18? 25 snømenn og 25 juletrær, ble en katt foreløpig….Å ja, frøene måtte eg gnikke ett og ett,hvorfor vet eg ikkje, men det sto under beskrivelesen av “Hvordan plante passjonsblomst”. “It`s all in the details” vettu….og ja, eg elsker dill 🙂

Siste innlegg