Alle trenger kvalitetstid alene!

Reklame | Rito Garn & Hobby

 

Fra eg var lita jente har eg vært veldig flink til å aktivisere meg selv, enten det dreide seg om hobby eller idrett. Var i grunnen veldig sjeldent at eg kjedet meg? Det måtte i så fall være når eg var syk eller skadet ( pga idretten), men selv da var eg egentlig veldig flink til å i allefall prøve å aktivisere meg. Nå er også ungene blitt så store og det er ikkje lenge det store behovet for at eg MÅ finne på noe de trenger å gjøre heller. Så ja! Da blir det kvalitetstid på meg da vettu, eller ME-TIME som eg pleier å si 🙂 Det er kun da eg klarer å lagre opp med litt energi og egentlig bare da! Alle har me godt av å være alene og sette pris på det og ikkje minst kose seg i eget selvskap.

Det at eg ble (igjen) hektet på Perlerier kom i grunnen i grevens tid samtidig som pandemien ramlet rett i hodet på oss alle! I slutten av februar vettu kom den Første Store Forsendelsen med alt hva eg måtte trenger!

Alle mine perler og alt av perleutstyr får eg fra RITO GARN OG HOBBY!
Ja de har alt, og da mener eg alt! De har t.o.m prisgaranti 🙂

Akkurat nå har eg perlet litt Star Wars effekter som til høsten skal bli en artig bursdagsgave 🙂
Mønsteret fant eg HERStar Wars Costers fant eg HER

 

 

 

 

Kan se for meg flere situasjoner hvor disse kan være gøy å ha på bordet 🙂

 

 

 

Andre, som kanskje ikkje er like in to Star Wars vil Paw Patrol falle bedre i smak 🙂 Det er visst nok noe nytt når det gjelder Barne Tv – I allefall er det heltene til mange små, og eg? Ja eg elsker jo alt av slike figurer!! Vet ikkje hvem av Dib og meg som var mest gira når det kom nye slike samlefigurer av alt mulig!
Vet i allefall at visa`n lå temmelig løst i lommeboka *humrer*

Mønstrene til Paw Patrol figurene fant eg HER!

Nå er alt strøket, det skal perles flere figurer, men akkurat nå har eg startert på et Ego-Perleri! Juhuuu
Er så spent på hvordan det blir blir, skal selvfølgelig komme tilbake til det 🙂

 

 

 

 

I dag blåser det stikker og strå, ja faktisk ganske mye verre enn det også! Selv om eg vet det visst nok skal komme betydelige mengder nedbør i løpet av kwellen var eg ut for ei lita stund siden å vannet litt. Alt er så stort nå at regnet kommer ikkje skikkelig ned i jorda i grønnsakkassen, så litt måtte eg vanne. Ble så YR vettu! Eg har gått
å venta på at sukkerertene skulle blomstre for eg var så spent på OM blomstene ble røde!! Å jo da, det er de!
De er helt lys rosa på det ytterste, men blomsten inni er dyp burgunder 🙂 Sååå skjønne blomster ♥

Nå håper eg bare at sukkertene blir like herlige som blomstene er søte 🙂

 

 

 

Den beste kvalitestiden får eg når samvittigheten er god! Eg fortalte jo i morges om at kjøkkenet så ut som det var utsatt for terrorangrep og det tok meg ca 1,5 time på å få det fint! Noen ganger skulle me tro at me var minst 15 stk i denne heimen etter oppvask å regne! Vel, det var bare å komme i gang; Fylte maskinen og ryddet resten ned
i vasken, fikk bort alt av boss og tomflasker + eg ryddet (Les: Kastet) sånne andre ting som INGEN vet hvor skal være? Vel, da gidder ikkje eg heller, så rett i bosset 🙂 Når maskinen var ferdig tømte eg den og fikk resten fra vasken inn så nå er det INGENTING som står i vasken!

Det eneste som nå står ved siden av de superflotte kombiskapene er det eneste som skal flyttes bort når me har kjøpt en ny benk som skal stå der. EG har vel egentlig bestemt at eg vil ha en disk type med nok av skuffer/skap, den skal så pusses og males samme gråfarge som veggen med svart benkeplate. Når me kommer så langt skal resten av skuffer/skap på kjøkkenet ryddes/organiseres og etter på? Vel begge gutta skal få portforbud inn til kjøkkenet tror eg! De har ikkje helt peiling når det kommer til system og ryddige skap, eller hva som skal stå hvor hehe Amira og eg er der i mot veldig like, me har begge to et snev av OCD og TING må stå riktig og det bør se bra ut 🙂 Jepp og me koser oss når me ordner til også 🙂 Kjenner eg GLEDER meg til den dagen!

Anyway! Eg handlet et par pakker med sånn extra gode burgere til i dag siden Ali og eg er her alene, nå har eg rigget alt klart – det mangler bare å steike burgerne. Har t.o.m plukket inn Årets først Issalat fra Grønnsakkassen 🙂 Enn så lenge er det visst nok bare eg som vil ha en burger, men eg steiker den ikkje før eg føler temperaturen har sunket litt 🙂 Akkurat nå er det hele 29 grader i skyggen, men det er meldt tordenvær i 19 tiden så me får sjå! Kanskje tempen synker litt? Takk og pris for at me holder på å blåse bort! Deilig med vind! Vel vel, når maten er ferdig hopper eg dusjen og får på meg noen tynne og tørre (hihi) klær 🙂

Hva gjør du for å samle opp energi? Og HVA er kvalitestid for deg og hva holder du på med når du har Me-Time? Det er sååå viktig at me tillater oss og ta rikelig med egentid og ikkje bruke all vår tid på alle andre ♥

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
MAGISK KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra ei Vibbedille som er litt i bobla 🙂

3 kommentarer
    1. Egentid er når jeg sitter i godstolen med strikketøyet mellom fingrene og en strikkepodcast eller en god serie på tv’n 😊

      Lydbøker er også noe som er me-time. Jeg hører på lydbøker når jeg gjør husarbeid, er på badet, tar bussen, sitter ute i solen osv. Jeg har alltid vært glad i å lese, men pga flere runder med kreftbehandling klarer jeg ikke lese bøker lenger pga konsentrasjonsevnen er nedsatt. Så lydbøker betyr mye for meg 📕💜

      Hva fyller meg med energi? Gåturer med mannen min. Lange late sommerdager sammen med mannen og våre fire ungdommer. Mine daglige samtaler med min mor som bor alt for langt unna oss. En nytt strikkeprosjekt. Gode resultater på sykehuset (jeg er inne i en dårlig periode nå og skal begynne med immunterapi neste måned). Hvile og gode dager.

    2. Jeg slapper av med hekling og strikking, gjerne med noe hjernetomt på tv. Ekstra koselig er den når 17 åringen vil se på serie sammen med meg og begge har hekling eller strikking i hendene.
      Jeg trenger også me-time for å lade.

Siste innlegg