Strikkeprosjektet kan bli Perlekunst!

Reklame | Rito Garn & Hobby

Foto: Vibbedille

 

Lov meg, uansett alder – Aldri slipp barnet i deg! Det er noe av det viktigste me har i oss selv. Det er greit at me blir voksne etter hvert, men bevar noe av den barnslige gleden i deg så lenge du lever. Eg får ofte høre: “Er ikkje du for voksen til det der?” Nei, man kan aldri bli for voksen til noe og eg lar meg ikkje “irritere” når eg får høre at eg er barnslig 🙂 Barnslig er eg hver eneste dag og eg vet å kose meg 🙂

Hama Perler har eg hatt på hobbyrommet omtrent hele mitt liv, ja fra eg var ganske ung i allefall. Eg ble tidlig tante til flere små og har ikkje tall på alt eg har perlet! Det var en ny perlebølge da ungene mine var mindre og den varte i ganske mange år – eg har selv perlet kjøleskapsmagneter i voksen alder og gitt i julegaver 🙂

Nå er eg sååå klar til å kaste meg ut i perleverden igjen!! Du kan troo eg skal kose meg, jepp,
eg starter denne helga og alle hemninger legges til sides for nå altså!! JuHuuuu

 

 

 

Foto: Vibbedille

 

Det er ikkje bare bare å få en så diger pakke i posten, men her har eg alt eg trenger av perler. Vet du hva det BESTE er?? Eg slipper å sortere alle fargene før eg starter for her er det 26 poser med forskjellige farger og ikkje minst nyanser! Woop Woop! Det var det som var et mareritt da ungene var små….
de perlet og eg sorterte fargene

 

 

 

Foto: Vibbedille

 

Hama Perlene har jo hatt en herlig utvikling når det kommer til fargene, for hjelpe det meg så mange nyanser det er! ELSKER det! Endelig kan man perle litt skygger f.eks og ikkje bare helt flatt 🙂 Du kan kjøpe poser med perler
i 3 størrelser: 1000 stk, 3000 stk og 6000 stk 🙂 ALT du trenger til å lage PerleFest finner du
HER INNE hos Rito Garn&Hobby 🙂

 

 

 

 

Foto: Vibbedille

 

Ååå yes – Dette blir kos ♥ Siden det er strikking som er min eeegentlige hobby har eg jo allerede sett for meg at her kan det perles strikkeborder! Tja, hva med f.eks glassbrikker med Marius mønster? Eller ei Selburose?
Ikkje sant?
Det er bare å spinne i vei med den kreativiteten du har.

 

 

 

Foto: Vibbedille

 

Nå er det bort med figurbrettene for nå skal det perles på et helt annet nivå MoHaaa I pakken eg fikk var det også 4 av bøkene til Anja Takacs! Det er jo en eventyrverden uten sidestykke ♥ Disse 4 bøkene finner du selvfølgelig også inne hos Rito Garn&Hobby! Du finner flere enn disse perlebøkene, bare ta en titt HER du 🙂
I Anja Takacs siden bøker er det også 3D figurer!

 

 

 

Foto: Vibbedille

 

 

Foto: Vibbedille

 

Først har eg planer om å perle litt til påske, men eg ser jo for meg alt som kan perles til Jul! Bøkene til Anja Takacs har så mange flotte julefigurer! Ikkje bare det, men kanskje me ENDELIG kan få oss et dørskilt??
Har fått tips om å bruke “Elefantsnok” til å feste figurene fast til dører og vegger etc

 

 

 

Foto: Vibbedille

 

På mandag får eg enda en pakke, da kommer alle glassene m/lokk som ALLE perlene skal oppi! Det kan lønne seg å ha litt system fra starten av 🙂 Åååå eg klør i fingrene etter å komme i gang, men eg kjenner at det kan være lurt å vente til i morgen 🙂 Da skal eg kose meg 🙂 Har allerede planlagt å ha Perledag sammen med min niese og hennes barn, det blir garantert kos. Så ja, det kommer til å bli noen perleinnslag her i bloggen fremover for nå er eg fullstendig hekta! Der med er du herved advart!

Neste gang du skal ha HobbyKwell med enten gode venner, barnebarn, tantebarn eller nabobarn –
Ja da tar du en svippas innom Rito Garn & Hobby og får i hus det du måtte trenge 🙂

Ser jo for meg at det kan bli noen flere perlepakker til fremover *ler*

 

 

Nå er i grunnen eg klar for kwellen! Mat har eg fått i magen og kaffi har eg i koppen så da er det bare
å sette seg godt til rette med strikketøyet 🙂

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
TRIVELIG KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra ei Superivrig Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Åååå, så koselig!
      Vanvittig mange timer med kos der. Måtte inn og snoke litt på bøkene. Veldig mye flott der.
      Kjenner meg igjen i å sitte og sortere fargene på perlene til ungene, mens de perlet.
      Gleder meg til å se alt det fine du skal lage.
      Ønsker deg en riktig kreativ helg!

Siste innlegg