Alltid like betatt! – Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Emilie Bjørnå

 

Selv om eg har vanvittige mange oppskrifter av samme type votter som dette blir eg alltid like betatt, hver gang det popper opp noen nye! Det er absolutt noe av det fineste eg vet og det er så kjekt å strikke de 🙂 Selbuvotter og lignende votter er så “rene” syns eg + at det etter hvert er jo helt klart et symbol på norsk strikk. Hvor mange eg har gitt bort til “ikkje norske” borgere vet eg ikkje, men opp gjennom har det blitt en del. Når en person i Midt-Østen pakker opp en gave med et par Selbuvotter kan man seee på personen at de skjønner at dette her, ja det er spesielt hehe Det er ABSOLUTT noe de ikkje har, behovet for votter er veldig sjelden prikært, men vottene blir likevel godt mottatt og de blir oftes behandlet som en skatt som vises frem ved en hver anledning.
Å ja, det ER stas å strikke norsk design når man er ute i verden 🙂 

 

 

Designet av Emilie Bjørnå

 

At et vakkert strikkeplagg skal være lekkert også på vrange er jo nesten et krav vil eg si 🙂 Er man for flau av vranga, ja da er det bare å øve på å gjøre det bedre for det er jo noe av det enkleste med å strikke. Bare gjør det samme hele tiden, la trådene komme og gå samme vei så blir det så fint atte 🙂

 

 

NARVIK MITTENS
Bildene over
Str dame og mann

 

Det finnes også en Narvik Lue, den kan du sjekke ut HER og hvis du vil ha både vottene og lua
kan du kjøpe dem samlet HER <—Spar litt her og spare litt der 🙂

 

 

 

* * * *

 

Det har jo vært en spennende natt: “Hvor høyt går vannet?” Siden eg satt opp til halv 3 i natt fikk eg med meg litt bilder som ble tatt her ned i havna i løpet av natta. Jo, vannet kom over bryggene,
men etter hva eg nå leser i Solbladet er det ikkje meldt om noen skader.

 

Foto: Anne Marit Vigdel

 

For de av dere som er lokalkjente (Vet at flere av dere har vært nettopp her på Strikketreffene mine). Dette er rett ved siden av Hummeren Hotel der hvor statuen av “Jentene på Flatholmen” står. Vannet er over hele passasjen man går på langs vannet, men dette var visst nok også så høyt som det gikk. Bra gikk det visst nok også med alle båtene så takk og pris for det 🙂

Ja du!? I går kveld når Ali kjørte/hentet Dib på trening var han innom Joker å hentet de nye joggeskoene min JuHuuu De passet og var veldig gode! Nå må bare få den der returlappene på de som eg fikk feil. Disse kjøpte eg og eg tror aldri at eg har hatt så lette sko på meg før! Var også på tide at eg fikk meg et par svarte sko,
blir merkelig nok vanligvis hvitt når eg shopper…

Formen? Nja, eg er langt i fra “der”, føler på en veldig indre uro og skal vel være glad når det er helg og forhåpentligvis med bra resultat på prøvene. Eg føøøler jo at det er NOE og med de forrige prøve i bakhodet så vet eg jo også at “Noe” er det, men hva? Hvor mye? Skal bli godt å få evn ting kartlagt. Det eneste eg skal gjøre er å få bort et stativ med klær siden det står i stua, stelle meg litt og etter det bare være med meg selv,
se serie og strikke.

 

 

LAG DEG EN GOD DAG

 

 

 

Go`klem fra ei optimistisk Vibbedille 🙂

3 kommentarer

Siste innlegg