Alltid plass til flere votter! – Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Vivian Aas

 

Når det kommer til sokker og votter som me må strikke 2 like av velger eg meg votter hver dag – Hele uka, og det selv om hver vott trenger en tommel! Vet ikkje hvorfor, men eg syns det er sååå mye kjappere med votter enn sokker, dessuten er jo ikkje alltid vottene helt like; en venstre og en høyre vettu. Tror nok også eg har strikket definitivt mange flere votter enn sokker, litt rart for eg bruker sokker mye mer enn alle vottene eg har strikker….Jaja det er ikkje alltid egne handlinger gjør oss særlig kloke.

 

 

 

Designet av Vivian Aas

 

De beste vottene strikkes i Finull, akkurat som de over her – Muligens årsaken ligger der? Finull egner seg ikkje akkurat til sokker, og eg E L S K E R Finull så der ligger nok årsaken 😀 Hvis du nå f.eks ikkje er så veldig glad
i å strikke mønster, dvs mønster med flere farger så har et annet votterpar som er en stor favoritt i boka mi! Ahaa det er faktisk til stiligste og de trenger kun en farge! Eg strikket mine votter knall gule! (<—Norsk strikkeoppskrift)

 

EIKEHEIA VOTTER
Bildene over
Str S og M (Damestørrelser)
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

Etter at helgehandelen var i hus og ryddet på plass angrep eg gulvene her hjemme med moppen + eg vasket/ryddet inne på Hobbyrommet. Måtte flytte alt på hele skrivebordet for jammen blir det støv i løpet av ei uke og 2 hehe Sååå, etter en lang dusj var det deilig å sette seg ned å kose seg litt. Av alle ting satt eg å perlet kun med 2 farger, ja og det må eg si; Ble virkelig lekkert med hvitt og gull! Hmmm må nok teste ut svart og gull også, vil tro at både hvitt og svart blir lekkert med sølv også? Hva liker du? Sølv eller gull? Eg har i grunnen aldri tenkt over det, ja om eg liker gull eller sølv. Har alltid brukt begge deler, dvs frem til eg giftet meg med en araber haha Da er det gull som gjelder hehe Gull er en type forsikring i noen land, eller en garanti du gjemmer bakerst i kleskapet, ja du vet: Til de trange dagene 😀 Akkurat det er ikkje noe økonomisk forsvarlig her i Norge, selger du gull her blir det tap okke som. Spesielt om du sitter med 20K-24K i smykkeboksen. Jaja uansett, mine gullperler inneholder nok ikkje en eneste karat for å si det sånn, men jaggu er de perlene dyre likevel. Eller, ikkje sånn dyre, men de koster en del mer enn de andre perlene eg bruker. Nesten dobbel pris og halvparten perler. Tja, hvis eg legger ut noen armbånd av denne typene blir det altså noen kroner dyrerer 😀

Vel vel, nå skal eg rusle inn på Hobbyrommet igjen,
koseligere å sitte der inn alene enn her i stua 😀

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

3 kommentarer
    1. Svart og gull er fint. Jeg er ikke glad i sølv selv.Det hvite og gullfargede du har lagd er kjempelekkert.🤗🙃

    2. Jeg har stue i hvitt og gull og spisestuen er holdt i svart og sølv. Flott begge deler, men hvitt og gull er liksom mest fint. Mest luksuriøst liksom.
      Armbåndene dine I hvitt og gull var kjempelekre

    3. Her er det sølv, eller hvitt gull som gjelder🙂 ja, gifteringen er i gult gull da, men den er til gjengjeld min forlengst avdøde mormor sin. Min hadde krympet😉

Siste innlegg