Alltid tid til Baby Booties! – Gratis Oppskrift

Designet av inesstrickt / Foto: erhoding

 

Om du er i en fase hvor strikketøyet får ligge mye i ro fordi du ikkje helt har samme iver lengre, ja så kan jo et nytt strikketøy fort endre på det 🙂 Trenger ikkje være det største prosjektet for å tenne gnisten på nytt! Et par små deilig booties er jo så koselig å potle med og nåe me kan bruke pinnenr 4 så går det i tillegg ganske fort. Et forslag til garn som kan bruker er Merino Ex Fine (Der har du i allefall ca riktig tykkelse) så du strikket et par rimelig kjapt. Kanskje du et lite prosjekt er akkurat det du trenger ved siden av kaffikoppen når du sitter ut å nyte været?

 

 

Designet av inesstrickt

 

Et par booties eller flere er jo allitid koselig å ha på lur om det plutselig dukker opp noen smårollinger 🙂

 

BABY HAUSSCHUHE
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

I går kveld dukket eg tidlig under dyna og eg tror eg sovnet på sekundet! Har sovet i 8 1/2 time i natt,
men likevel er eg ikkje uthvilt. Det skyldes fortsatt at eg ikkje får nok sammenhengende dyp søvn som igjen skyldes forstyrrelser, var også våken 2 ganger. Joda, eg sover med ørepropper,
så det sier jo litt om volumet på forstyrrelsene…

Hva skal eg så gjøre i dag da tro? Spisebordet er fylt med perler og masse muligheter, det ble noen perlerier i går, men merket at humøret ikkje var helt der. Satte meg til å strikke, har nemligen en lang vrangbord foran meg!! Her snakker me 12 cm, egentlig ikkje noe problem da eg liker lange vrangborder – Eg er bare spent om eg tok riktig avgjørelse på pinnestørrelsen og eg satser på å få målt det skikkelig når eg får det inn på neste pinne, ikkje minst fordi den neste pinnen er extra lang. Tja, du kan vel si at eg ikkje helt stoler på min egen prøvelapp!*ler* Grunnen er fordi at genser skal være store, ja den er oversized, men hvis eg da i tillegg bommer med 2-3 masker,
ja DA blir fort en familiegenser! *humrer*

Vel, tror eg tar å rusler meg en tur i hagen (les: Terrassen) før eg bestemmer hva eg skal gjøre med dagen 🙂
Det regnet i hele går så eg har ikkje fått “plukket” og stelt ennå 🙂

 

 

LAG DEG EN GOD DAG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Nå blir det flere dager med godvær tror jeg, så da får du kost deg i hagen (terrassen) 🙂 Og det er herlig 😀
      Sammenhengende søvn er så viktig, og det har jeg sjelden. Men det er ikke ytre påvirkninger som gjør det. Det er bare jeg som våkner, helt av meg selv, 3-4 ganger hver natt. Med sjeldne unntak. Så jeg vet hvor vanskelig det er. Unner ikke noen det å ikke få sovet helt gjennom natten. Håper det blir bedre for deg etterhvert ♥
      Jeg strikker ullragger for tiden. Er snart ferdig med par nr. 2. Må bruke opp litt resteraggegarn 🙂 Er nylig ferdig med kjole jeg har strikket. Mangler bare en heklekant rundt kantene. Men akkurat nå trengte jeg noe mindre i hendene, så det får vente.
      Håper du får en nydelig god dag i dag ♥ Klem

Siste innlegg