Alt kan jo ikkje bli vellykket…

Reklame | Rito Garn & Hobby

 

Rister i grunnen litt på hodet av meg selv…Det er ikkje ofte at eg ikkje klarer å gjenskapet bildet eg har i hodet av noe eg ønsker å lage. Denne gangen gikk det rett vest for å si det sånn *ler*

 

 

 

 

Skulle velge meg litt forskjellig av garn og hobbyting for å lage noe gøy. Tanken var å velge noe som kanskje barn kunne kose seg med i førjulstia 🙂 Lage litt pynt eller sine egne julegaver. Fikk hjemsendt ganske mye av disse små søte ullballene, (<—Finnes i mange farger) det er vel de søteste!? De er tovet da og veldig gode å jobbe med.

 

 

 

 

Det begynte ganske bra og eg hadde full kontroll! Startet med å lime en blomsterpinne på en sånn treplate.
Eg gjorde det kun for å ha et senter å jobbe meg rundt. Så ja, på bildet over lover det godt…

 

 

 

 

Allerede her har det tatt helt av! Du kan si det ballet på seg og det gikk ganske i surr! Eg har aldri laget noe med slike baller før og eg trykket de nok alt for godt sammen for dette…

 

 

 

 

“Juletreet” spiste kuler! Det gikk med godt over 2 pakker!! Helt utrolig! Når du så skal begynne å prøve å rette det opp så brukes det bare enda flere baller. Til slutt måtte eg bare innse at slaget var tapt og eg sitter her med en skikkelig kompakt, skjevt og rart “Juletre”…Er ganske sikkert på at Alma Sofie 4 år hadde klarte det mye bedre ♥

Men, ingen juletrær er like og ingen er heller perfekte så dette skal få sin egen plass i desember hvor det skal
stå å skinne 🙂 Skal prøve å være litt mer forsiktig når eg skal finne på noe annet med de andre posene eg har med tova baller 🙂 *Rister på hodet*

 

Rito Garn&Hobby har ALT du trenger om du skal ha juleverksted!

 

 

 

 

Slike treskiver hadde eg i hobbystæsjet mitt 🙂
Kanskje du har noen BjørkeKubber som du kan skjære opp?

 

 

 

* * * *

 

 

 

FOR EN DAG!! Startet med å gå ut å plukke ned alle Halloweenperlene som hang ute, det tok jo sin tid. Tok med meg de 2 store gresskara inn, ca 13-14 kg totalt. Tenkte eg kunne lage noe godt...! Har aldri gjort det før så eg scrolla på nett og fant noen fristende oppskrifter. Nå har eg holdt på i mange timer og er ENNÅ ikkje ferdig! Kan jo nevne at eg endte opp med ca 7 kg Gresskarpuré + 2 sorter med marmelade….Det ble SÅÅÅÅ mye at eg har sendt Dib på Europris for å hamstre glasser med skikkelig lokk som eg kan koke!! Skal sjekke hvordan holdbareheten er på dette som eg har laget så kanskje eg nå faktisk er ferdig med julegavene??? Noen som vet noe ang holdbarheten?

Ååå den ene marmeladen som er ferdig smaker helt HIMMELSK godt! Blir nok ferdig i kwell med dette så eg skal legge det på bloggen i morgen. Håper ikkje du har kastet gresskarene dine? Nå skal eg ut på kjøkkenet å gjøre ferdig marmelade nr 2 🙂

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Synes juletreet blei kult jeg. Du er døkti😉
      Når det gjelder gresskar, husker jeg bestemor syltet de..og brukte de til middag, slik vi gjør med tyttebær. De husker jeg hu laga sensommer/ høst og hadde da et lager/ skap i kjelleren hvor de sto kaldt året rundt. Så hvis du har de kaldt og konservert på sterile glovarne glass… så skal du kunne ha de minst 8-10 mnd.
      Lykke til med de 7 kiloene, en liten rød sløyfe på lokket, pakket i evt calofan så er jo det en knall julegave

    2. juletreet ditt ble nydelig :=) det skal vise att det er hjemmelaget :=)
      Her på bygda hvor jeg bor er det ingen som feirer haloween så jeg kjøper aldrig gresskar og da våre bar var små hadde dei ikke begynt med et ,så jeg aner rett og slett ikke hvordan dette smaker og kan desverre ikke hjelpe med holdbarheten :=) men når jeg lager marmelade og har skrudd på lokket snur jeg glasset opp ned ,da blir det hermetisk lukket og min sylte varer iallefall i 2 år uten å bli ødelagt

Siste innlegg