Alt kan strikkes – Til og med keramikk!

Designet av The Dutch Sheep

 

Over alt kan du hente inspirasjon, ikkje bare over alt, men i alt også. Vel å merke må du tillate deg å tenke kreativt når du f.eks ser noe du liker eller noe du bare reagerer på. Du må tillate deg å la tankene vandre ut i fra hva du ser, DA kan magiske ting skje! Nei det er ikkje svada, det bare er sånn. Det snakkes om at man har en matematisk hjernehalvdel og en kreativ, vanligvis har man en av 2. Eg strøyk i matte så eg har absolutt en velutviklet kreativ halvdel *ler* Dette bekreftet også min illustratørlærer da eg utdannet meg! I min Grafisk Design utdannelse oppsto det ikkje problemer før eg skulle levere inn en oppgave i perspektiv. Joda, eg kunne tegne perspektiv, men det var også småfeil som røpet at eg ikkje var sååå flink i matte. Dette så min illustratørlærer som sagt og forklarte meg at han hadde hatt det på samme vis. Det er BARE en fordel mente han for da hadde ikkje hjernen min sperrer for noe, slik som mange har fordi ting må for mange være logiske.

Designeren av disse vottene har det på samme vis 🙂 Hun forelsket seg i Hollandsk Keramikk og det skjønner eg veldig godt! Her er det virkelig rom for å leke og være skikkelig kreativ! Man må bare ikkje tenke at det ikkje går an.

 

 

 

Designet av The Dutch Sheep

 

Så ja, nesten gang du f.eks er selskap og steintøyet er vakkert? La deg inspirer å se hva du kan spinne videre på 🙂 Det finnes ingen grenser for hva man enten kan strikke eller lage 🙂
Grensene er det i såfall bare du selv som setter.

 

 

ROYAL DELFT MITTENS
Bildene over
Str Dame S/M

 

 

* * * *

 

 

Min kreativitet spinner i grunnen alltid, men det er om kvelden og natta at det virkelig kan ta av! Mulig det er fordi at når man blir trøtte så slapper man av og lar alt bare flyte? Ikkje vet eg, men eg har for første gang etter at perlene marsjerte inn her designet noe på papiret! Satte meg ned med ruteark og blyant, og nå sitter eg her med noe eg bare MÅ teste ut på perlebrettet! Det er ikkje noe store greiene, men det er noe eg har spunnet videre på fra noe som inspirerte meg 🙂 Eg kjenner ei på andre siden av Skagerak som eg tror kommer til å like dette 🙂
Det kribler i fingrene etter å komme i gang!

Men, først av alt må eg bare ta et overblikk her hjemme, kanskje rydde litt? Har et stativ med håndklær som nå har stått til tørk noen dager(!!!) i stua!! Har vært for mye regn ute og det er heller ikkje snakk om å skru på ovnen,
så da tar det tid da! Det er bare å sette i gang for jo før kan eg sette meg ved perlebordet 🙂

 

 

LA DEG INSPIRERER
OG LAG DEG EN KREATIV DAG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg