Alt og ingenting egentlig, på samme dag…

 

Selv med nok timer på øyet og ikkje minst en god søvnkvalitet natt til i dag var eg sååå trøtt i formiddag du aner ikkje! Det var rett før eg sovnet i et blunk liksom….men eg fant jo fort ut at eg måtte til Hillevåg en tur
så det var bare å sette fyrstikker i øynene!

Hadde i grunnen mer enn nok planer på Hobbyrommet, skulle bla klippe en del i noen gamle Donald blader. Eg har 26 komplette Donald perler fra 70/80 tallet så egentlig skar det meg i hjertet, men heldigvis fant et noen få Mikke Mus bladet som eg aldri samlet på – De er forøvrig fra 1985 – Jøss, det begynner å bli en stund siden gitt.
Å nei, eg kunne ikkje kjøpt et nytt Donald blad…det er ikkje det samme som de gode gamle *ler* Donald blad på “Min tid” hadde en annen “strek” enn nåtidens….og eg vil ha den litt nostalgiske følelsen på “prosjektet” eg har startet….Som eg pleier å si: Er det ikkje det ene så er det jaggu meg det andre…

 

 

 

 

Fikk også en liten pakke i posten JuHuuu Akkurat hva eg ventet på, mange 100 treperler…Ikkje sant! Litt av en jobb dette, men eg tror det blir bra 🙂 Dagen i dag har eg brukt til å valse mellom Hobbyrommet og…

 

 

 

 

…Kjøkkenet! Det er høst og da begynner eg jo så smått med litt go`saker! Det må liksom til. Ble en rar dag på kjøkkenet.…alltid, omtrent uten unntak: Når eg skulle kokkelerer ting som dette eller julekaker ringte alltid mor mi, da tok eg på headset og hun ble med på styret. Alltid den samme historien om alt de syltet og kokte når de var små og var hjemme hos tante Karen (Søteren til min mormor)….Kjente litt på det i dag, for i fjor var det jo ned til mor mi etterpå slik at hun fikk seg et glass av hver for å smake. Vel…eg har planer for noen av glassene allerede og eg tror de blir spist opp der de kommer 🙂 Ble ikkje like mange glass Eplegelé i år for eg tok noen av eplene
å laget Eplemos av først. Det kan være at eg må fikse på eplegeleén i morgen hvis den ikkje blir skikkelig stiv….! Alle eplene som lå å rant av seg over bøtta for å lage gelé ga et et nytt oppkok med mye godt sammen i gryte = EpleChutney! I Chutney`n hadde løk, sitronskall, ingefær, chili mm Den ble skikkelig god! Den kan bli god ved siden av kjøttmiddag, men er også smakfull som tilbehør til ost/kjeks.

I ettermiddag når eg satt her og holdt på å sovne mellom slaga ringte Amira: “Mamma! Blir du med å spiser Mac`er middag??” Hæ svarte eg, må eg ut? “Nei nei, eg kjøre å kjøper og komme hjem siden Eirik skal jobbe kwell” – Ok, det går fint, chickennuggets er nice når det er 0 middag in the house hehe Ble noen herlig timer hvor eg bare skrudde av komfyren og koset meg 🙂

Nå der i mot skal eg lakke et par 100 treperler….say no more….
Gi meg styrke!

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar

Siste innlegg