Altså…WOoOW – Strikkeoppskrifter

Designet av Kate Davies Designs

 

Kate Davies BRILJERER høyt der oppe på trona! I allefall min trone for å si det sånn! Eg har alltid, ja så lenge eg kan huske hatt en forkjærlighet til Hoodie, og denne?? Vel, den tar da vel kaka, ikkje det? Nå som eg har klippet av meg nesten alt håret i tillegg er det enda mer behagelig med Hoodie
(håret var jo alltid i veien når man hadde ei hette i nakken!)

Eg har jo strikket min egen DrømmeHoodie som du kan se HER INNE, men eg har ennå ikkje fått sydd den der hekkans glidelåsen i!!! Det er så knotete og kronglete!! Er ganske irriterende for jakka er jo helt ferdig…Å nei, eg kan ikkje sy på symaskin, det er vel det eneste i hobby/strikkeverden eg ikkje takler….
Vet ikkje hvorfor, men det ble nå slik at det er min akilleshæl…

 

 

 

Designet av Kate Davies Designs

 

Denne jakka her seiler rett inn på Topp 1 helt alene! Ingen over, ingen ved siden! Kjenner at denne må eg ha! Strikkefastheten er 22 m/30 row og garnet er 100% ull med ca 110 m pr 50 gr og DAAA fikk eg plutselig lyst på masse Vestavind fra Mjuk! Det er vel arvtakeren etter Østlandsgarn og som du vet, ja så var jo det MIN store favoritt! Det er bare så digg å strikke med ♥ Vestavind er jo perfekt i navnet, eg bor jo her i Vest og vestavinden kjenner man jo (Oj, det var litt nerd) men det er i så mange fine, litt sånn duse farger! Trooo om eg snart må innom på Obs? Jepp, garnet selges også der ser du 🙂

 

FLECKIT
Bildene over
Fra 101 cm til 160 cm i overvidde

 

 

 

 

Designet av Kate Davies Designs

 

Selvfølgelig, må jo plukke med meg disse digge pulsvottene også!

 

 

 

Designet av Kate Davies Designs

 

De er strikket i samme garn som jakke, bare på tynnere pinne 🙂 Ahaa for en kombo!! Nå fikk eg nesten litt spader og lurer på om ikkje Obs har tilbud på kjøttdeig snart??? *Leter etter en unnskyldning for å kjøre dit en tur*

 

THWARTER

 

 

 

* * * *

 

 

Jøss! I natt sov eg 8,5 timer! Kjentes i grunnen veldig greit ut! Det er lørdag og eg skal snart inn på kjøkkenet en tur. Skal starte med å koke Ingefær Shot, er tom og kjenner godt at magen trenger seg en skarp shot 🙂 Vidundermiddel mot kvalme spør du meg 🙂 Når det er i gryta er det ikkje godt å si hva som skjer!! Har i grunnen planer om å teste ut Salte Mandler – Det må da kunne gå greit? Kjøpte en god del mandler da eg handlet i går, ja både med tanke på de salte og ikkje minst brente mandler 🙂 Mandler må man ha! Nå har eg jo også kjøpe de søteste posene til å pakke de i så det er bare å sette i gang! Vurderer også om eg skal steike opp de små bunnene som skal være på de Gule Bombene? Da er det så mye enklere når eg lager den gule kremen og det er bare smokk-smokk så er det ferdige – Ja om bunnene allerede er steikte 🙂 Får nå sjå, lørdagen er lang den –
i såfall så finner du meg på Snapchat (vibbedille) utover dagen 🙂

 

 

KOS DEG OG HA
EN HERLIG LØRDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

5 kommentarer
    1. Å du verden, den jakka var helt nydelig. Jeg velger alltid bort hetter, men så ren og enkel den var. Må inn å se litt ekstra på den. Takk for inspirasjonen, igjen.
      Ha en fin dag på kjøkkenet

    2. Hei. Ang den fana-hette-jakken din, du har ikke vurdert å sy på noen tøffe hekter i stedet for glidelås?
      Det finnes jo sikkert en del sånne å få tak i. Hva med å sy på knapper å hekle “løkker” som knappehull. Det kan jo også gå,eller? Duffelcoat-knapper kan jo også gå, med “løkker” i skinn. Prøver bare å hjelpe,for det er jo synd at den flotte hette-jakken skal ligge der uten å kunne brukes.

    3. Så fin hoodie jakke du har strikket og brodert på. Er det ikke noen i nærmiljøet ditt som kan hjelpe deg? Fint og kunne hjelpe hverandre litt🤗🧶

Siste innlegg