EN Oppskrift – Mange Muligheter!!


Noen oppskrifter faller man mye hardere for enn andre, det trenger slettes ikkje være en oppskrift eller et design med den store WOW-Faktoren. Det er bare et designet du forelsker deg hodestups i uten at andre gjerne skjønne helt hvorfor, men eg? Ahaa eg kommer garantert ALDRI til å gi meg med denne, eg elsker den og som vanlig har eg et HAV av ideèr svevende rundt i hodet og eg kan bare glede meg til fortsettelsen 🙂

Denne gangen fikk jo jakken et Fana Utseende og eg ser jo at eg kommer til å blir veldig godt
fornøyd når den blir ferdig 🙂 Elsk på fargene!!

 

 


Nå er eg også veldig tilfreds med fargene eg driver å dytte på den og den vil til slutt bli en veldig UNIK FanaJakke og DET liker eg best av alt! Mest sannsynlig vil eg aldri treffe på noen som har akkurat lik og det er jo det beste med å angripe et prosjekt med litt kreativitet 🙂

 

 

Foto/Design: Ann Myhre aka Pinneguri

 

Jakke er den nå ganske så berømte HVERDAGSJAKKA til Pinneguri! Eg skal ikkje påstå at hun fant opp verken hjulet eller kruttet, men MYE gjorde hun riktig da hun designet denne!! Noe mer Hverdagslig enn denne skal du jaggu meg leite lenge etter! Oppskrifta er virkelig god og eg kan anbefale at hvis du skal prøve deg på en jakke for første gang, ja da kaster du deg over denne!! I fjor utvidet hun også oppskriften med å legge til en ekstra stor størrelse så nå går brystvidden helt opp til 127 cm noe som selvfølgelig inkl enda flere flotte damer ♥
Det gjorde meg ganske så lykkelig 🙂

Oppskrifta kan du kjøpe HER INNE og Vips så kan du bare printe den ut og sette i gang!

 

 


Eg startet på min Hverdagsjakke umiddelbart etter at den ble publisert i desember 2013! Strikket den i Ask på pinne nr 3 og totalt veier min jakke 413 deilige gram ♥ Allerede da dro eg til med en liten vri av meg selv med ekstra lange vrangborder + en 2 farget og detl stolpeavsluttning på bolen.

 

 


Etter noen år dro eg det litt lengre og strikket meg DENNE JAKKEN
Den har brukt mye og den er absolutt en favoritt!

 


Den siste utgaven av Hverdagjakka ble jo denne etter hvert så kjente Kåpa mi ♥ Slettes ikkje vanskelig å strikke, men JA, absolutt mye arbeid. Tro det må være noe av det flotteste eg noen sinne har strikket og det sykeste er jo at eg faktisk har lyst på EN TING!! Galskapen vettu…For å få mer info om denne
Flamingo Kåpa kan du klikke deg inn HER.

Altså, lett oppsummert?? Felles for alle disse 4 jakkene/kåpa min er at de er strikket etter HVERDAGSJAKKA til Pinneguri – Tro det eller ei, men det er helt sant hehe 🙂 Alle har de samme utgangspunkt selv om eg har tatt min egen vei underveis. Det er i grunnen ganske greit å ha en oppskrift i bunnen som du kan lene deg litt på om du stusser på hvordan noe skal løses 🙂

 

En annen meget flott idè er å gjøre slik som Wigdis gjorde, nemlig å strikke seg en Hverdagskjole – dette er i grunnen den BESTE ide`en!! Den er så søt og herlig syns eg!! Hun strikket den i Kauni ♥ Vettu?
Hun har strikket så mange flotte kjoler, bare ta en titt på prosjektsiden hennes HER!

Ååå bare ved å nå ha skrevet dette innlegget har eg fått sååå mange nye ideèr!! Hva med deg? Hvis du vil ha en unik, men enkel jakke er det bare å begynne med å skrible ned alle ideène eller krav du har til din perfekt jakke. Der etter sorterer du ut de beste ideène og fintegner de litt mer og så er det i grunnen bare å legge opp –
Rett og slett! Lykke Til 🙂

Eg? Ja eg skal fortsette å brodere min siste utgave av Hverdagsjakka, nemlige FanaJakken øverst i innlegget – Digger deg 🙂 Ellers blir det nok litt styr her i heimen får nå skal snart Amira avgårde å kjøre hit, dit og hjem igjen så får me se om hun er nærmere målet sitt med et ferdig rom når hun legger seg i kwell 🙂
Gleder meg til å se når det er ferdig!

 

 

 

NYT EN HERLIG ETTERMIDDAG
OG KWELL

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei ganske Giret Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg