Årets Julekjole? – Norske og Gratis Strikkeoppskrifter

Reklame | Dale Garn

Designet av Kari Haugen/ Dale Garn

 

Du får unnskylde hvis du satte frokostkaffi`n i halsen nå, men helt ærlig? Hvor lang tid trenger du å strikke en kjole? Jaja, eg vet at mange helt fint klarer det på ei uke, kanskje 2, men sånne som meg? Tja, eg starter alle min prosjekt full av optimisme og gode lov ord, ja eg kan komme ganske langt på et prosjekt før det bare plutselig sier stopp! Den vanligste årsaken til at nettopp dette er skjer er fordi noe annet fristende popper opp! Dette er som regel aldri et problem, men det kan fort bli et stort problem om eg starter på julekjolen i slutten av november eller begynnelsen av desember! Derfor er det HELT innafor å friste med en lekker julekjole nå i…Juli!

 

 

HILDE KJOLE
Bildet over
Str 84 cm til 104 cm i overvidde

 

 

 

Designet av Kari Haugen/ Dale Garn

 

Kanskje lillemor også trenger en ny julekjole?

 

HILDE JENTE KJOLE
Str 4 til 12 år

 

 

 

 

Designet av Olaug Kleppe/ Dale Garn

 

MØNSTRETE TUNIKA
Str XS til XXXL

 

 

 

 

Designet av Brit Frafjord Ørstavik/ Dale Garn

 

Kanskje du ikkje helt er en kjoletype? Hva med et skjørt da? Eg kan f.eks absolutt se at
dette skjørtet fint kan bli ordentlig flott i RØDT Nr 9042 Kidsilk Erle ♥ 

 

ERLE SKJØRT
Str XXS til L

 

Alle disse 3 kjolene + skjørtet er strikket i Kidsilk Erle og det er jo ganske så flott til jul! Ikkje bare er selve garnet lekkert, men kjolen blir da slettes ikkje for tung og varm – Passer fint, for med 100 middagsgryter, peis og 97 stearinlys i stua kan det veldig fort blir alt for varmt 🙂 Eg har i grunnen aldri likt denne type garn, men de siste par årene har eg ved flere anledninger strikket med Erle og har fått en positiv erfaring med det! Ikkje minst får du det
i utrolig mange lekre farger (der i blant 6 nye!) så hvilken farge er din julefarge? Eg kunne jo tenkt meg
enten 2846, 4026 eller 9043 ♥ Kanskje alle 3…?

 

 

 

* * * *

 

 

Hmmm ikkje mer enn 13 grader i dag, det er max liksom…Jajo, eg innrømme gjerne at eg syns det er herlig og svalt, men det er jo ikkje helt den store sommervarmen. Jaja så lenge sola skinner er det jo deilig 🙂 Grønnsakene hadde nok hatt det enda bedre om det i allefall bikket 18. Eg har nå fått spist en del av alt eg har sådd og før eg la meg i natt laget eg noe godt, Dib kjøpte med seg en viktig ingrediens når han kom hjem i går kwell derfor ble det sååå sent. Tenkte eg skulle vise deg hva i et eget innlegg, ja så pass fortjener da grønnsakene mine 🙂

Eg kom ikkje i gang med noen nye perlerier i går, spisebordet står ryddig og fint og bare venter på inntog! Har mange planer, må bare finne roen 🙂 Litt usikker på om det blir helgehandel i dag, i så fall ikkje før senere siden Amira låner bilen i dag. Hennes står fix ferdig på verkstedet og skal hentes i ettermiddag 🙂 Egentlig er eg helt klar for en tur til Ikea eg…aldri godt å vite hva som skjer, men eg skulle hatt 2 bitte små spann med maling også…
Har en plan ser du, ja bortsett fra at eg vil ha 1, kanskje 2 Slike Krakker til 🙂
Du vet, når eg har fått smaken på noe kan det lett ta litt av…

 

 

LAG DEG EN KREATIV
DAG OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. fine kjoler og enig med deg,skal en ha en slik til jul er det lurt å planlegge alt nå :=) her er det 9+ skyet og nysnø i fjella ,sånn sett fine dager for et koselig strikk i varm ull ,jeg er i gang med en kufjordkofte,den ble lansert sist søndag og er en spesialdesignet kofte for fjorden her jeg bor ,som blir kaldt for kufjorden på folkemunn ,men det er Hjørundfjorden det heter her inne :=) ha en fin dag da

Siste innlegg