Årets Vakreste Tunika! -Strikkeoppskrift

Designet av Olach Designs

 

Er ikkje sååå ofte eg blir stum av beundring, men det ble eg jaggu meg nå! Har du sett noe sååå lekkert?
Ok, mulig du har det, men se på denne da! *Dååån* Nå kommer det beste, ja i allefall om du elsker plagg strikket
i Finull! Denne tunikaen er strikket i Jamieson`s of Shetland, dette er så og si samme type garn som Finull, bare tynnere. Dette garnet er 210 m pr 50 gr og Finull er 175 m, men det er altså samme type garn.

Så ja, dette er da en hel tunika som skal strikkes i tynt garn – Krever litt tålmodighet, det beste er at den strikkes Top/Down så du får først masse deilig mønster å kose deg med, og når det er ferdig blir du sååå utålmodig at du bare spinner i vei nedover fordi helt på slutten der skal du jaggu meg avslutte med nok et deilig mønster!

 

 

 

Designet av Olach Designs

 

Den fremkaller lett litt hakeslipp, ikkje det? Det som også er bra er at den har ganske rause brystmål 🙂
Er nemligen ikkje alle oppskrifter som har det, men likevel vet eg at flere kan føle seg litt utenfor. Siden det er så mye mønster er det sikkert ikkje bare bare å prøve å regne seg litt ut. Min tanke er sånn i første omgang; Hvis du f.eks har strikket deg en genser med rundfelling i Finull tidliger som passer fint, ta da utgangspunktet i det masketallet og velg en størrelse i denne oppskrifta med det nærmeste antall masker. Det du i tilfelle da må ta hensyn til er strikkefastheten i høyden (Siden Finull er litt tykkere) spesielt på bærestykket hvor det er så mye mønster. Uansett så er det lurt å strikke en prøvelapp med mønster bare for å være sikker.

 

Mrs MANSON DRESS
Bildene over
Fra 89 cm til 123,5 cm i overvidde

 

 

 

* * * *

 

 

I natt sov eg på sofaen! Det hjalp godt på det for eg fikk meg nesten 7,5 t med søvn, men til gjengjeld var eg våken hele 4 ganger! Før eg la meg til rette hadde eg tatt ALLE forhåndsregler siden me har katt vettu! Alle som har prøvd å sove med en katt i samme rom vet at en katt, nei den gir seg ikkje før den får viljen sin om det er noe den vil ha. Vel, eg hadde satt opp terrassedøra sånn at han kunne gå inn og ut som han vil + eg hadde satt døra ut til gangen åpen slik at han kunne gå ut der å spise når han ville. Da hjelper det veldig lite når andre lukker dørene, ikkje bare én gang, men 2…..noen ganger er det sikkert bedre å leve sammen med en katt eller 2 *ler høyt*
Jaja nå skal eg i allefall være fornøyd med at eg fikk nesten 7,5 t med søvn…
Kanskje eg bare må sove på sofaen i natt også? 🙂

Fikk pling på mobilen i går ettermiddag om at det ligger en pakke å venter på posten! GARN ♥ Siden eg venter flere garnpakker vet eg ikkje helt hvilken det er, men eg er ganske gira ja! En annen ting er om eg orker å gå ut hehe Begynner å bli så lei av å ha bilen “helt der borte”….spesielt når det nå er meldt en del regn i dag…
Pr nå bare blåser det mye. Får se hva eg finner på etter en tur på badet,
har nesten en halv genser som må rekkes opp også…*Revers*

 

 

LAG DEG EN FIN DAG
OG KOS DEG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

2 kommentarer
      1. Prøv med tre kvart lange ermer,å ta litt av mønsteret nede på ermene.Blir sikkert knallfint.Bare et lite tips fra ei med grevinneheng.Haha.

Siste innlegg