Barnearbeideren er endelig skikkelig voksen


Tenkt det du, denne lille krabaten har endelig blitt skikkelig voksen (i følge han selv!) Hver år siden 18 årsdagen har han sagt: “Nå er eg voksen!” og eg har korrigert han: “Du UNG voksen!”

Men i år: “Nå e eg skikkelig voksen, mamma!”
Ok, eg kan gå med på det nå – Han går på skole (påbygg), jobber og klarer seg stort sett selv 🙂 Pjokken er 21 år i dag og skal straks starte på “Voksenlivet”, hva nå enn det vil si. Han flytter til Bergen i august, rom i kollektiv står å venter like ved Universitet og han skal i første omgang ta Bachelor i Informasjonsvitenskap – Pr nå antar han at det til slutt blir en master. Spennende blir det, ved siden av studiene skal han
mest sannsynlig jobbe på Elkjøp i Bergen 🙂

Men altså, siden en ny milepær står for tur kan me jo ta et tilbakeblikk
på hans tidligere karriere som barnearbeidermodell:

Dette er det mest fantastiske eg har strikket til han:
Quidditch Sweather fra Harry Potter!


Eg har all mass av bilder hvor han er “modell” for det meste eg strikket, mye gøy 🙂
Med årene har det blitt færre og færre bilder.

Det blir for det meste han selv som sender meg en selfi med
hva han bedriver når han er ute, som her fra forrige Halloween 🙂

 

 

Eller når han var barnevakt for Alex (<—The kitten!) en helg hos Amira og de. Eg tenkte han kom til å invitere til party, men den gang ei.…Han og Alex chilla på sofaen hele helga! Sånn har det lett for å bli når hele uka består av: Skole – Jobb – sove –> Repeat! Når trening utgår pga for få timer vil det si at det er travelt!

Tror, eller eg VET han kommer til å få det fint i Bergen – Endelig på egen hånd! Det har han hatt lyst til noen år nå og eg er overbevist om at han klarer seg supert. Ikkje bare liker han å lage mat, men han er også flink. Ingen fare for at nudler blir 95% av kostholdet hehe Eneste eg er litt spent på er: Klevaskinga! For der er han veldig lite aktiv her hjemme *ler* Kanskje eg må drille han litt på vaskerommet før han pakker!

ANYWAY! Gratulerer med dagen gutten min, glad i deg og ikkje minst veldig stolt av deg!
Glede meg til å besøke deg i Bergen selv om eg mest sannsynlig må bo på hotell 🙂

 

 

 

HA EN FLOTT DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

4 kommentarer
    1. Gratulere 🥰 Når jeg ser på bildene ser jeg at jeg nå har fulgt dere i maaange år. Kjekt å se at gutten er blitt mann. Han vil nok få et flottstudentliv i Bergen, og kystbussen kan han jo hive seg på om han lengter him

    2. Gratulerer! Håper han liker seg i Bergen, og han er jo heldigvis ikke så langt hjemmefra…
      Alltid spennende når de skal prøve egne vinger…

Siste innlegg