Barnehage Klær – Norske og Gratis Strikkeoppskrifter

Reklame | Dale Garn - House Of Yarn

Designet av Bitten Eriksen i 1956/ Redesign Brit Frafjord Ørstavik/ Dale Garn – House Of Yarn

 

Når eg liker noe, virkelig liker noe, ja da gjentar eg det! Akkurat som dette settet her fra Cortina! Ååå eg gikk opp
i snøringa i fjor, men har eg strikket det? Nei…men eg har akkurat like mye lyst å strikke det i år! Velger du f.eks
å strikke det i garnet som er brukt, nemligen Alpakka Forte vil settet blir som et deilig Ullundertøysett, nesten. Garnet er sååå mykt, ganske tynt og bukse vil veie max kun 350 gr! (<–altså i str 8 år da) Det blir deilig det!

 

 

 

Designet av Bitten Eriksen i 1956/ Redesign Brit Frafjord Ørstavik/ Dale Garn – House Of Yarn

 

Julegave? Ja hvorfor ikkje!
Barnet kan bruke det hele vinteren og gå bar i det ute hele våren

 

 

 

Designet av Bitten Eriksen i 1956/ Redesign Brit Frafjord Ørstavik/ Dale Garn – House Of Yarn

 

Cortina mønsteret er jo et av de mest tidløse så om ikkje buksa blir oppbrukt kan jo hele settet gå i arv, år etter år 🙂 Eg har omtrent gått i mine sokker som er strikket i Alpakka Forte daglig og det finnes ikkje et fnugg av slitasje! Så ja, garnet vil fint overleve barnelek enten det er høyt eller lavt 🙂

 

CORTINA KIDS BUKSE
Bildene over
Gratis og Norsk Strikkeoppskrift
Str 2 år til 8 år

 

CORTINA KIDS JAKKE
også på bildene over
Str 2 år til 12 år
Gratis og Norsk Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

Gjerne stygt å si det, men i natt var det deilig temperatur! Ahaa var 14 gr da eg la meg og dyna var faktisk ganske kjølige! Har sovet relativt godt hvis eg ser bort fra at eg skvatt da Milo (<…KATTA!) hoppet inn vinduet halv 6! Eg ligger jo med hodet rett under vinduet så at han aldri har truffet meg i ansiktet er litt utrolig. Slapp han ut på gang og plugget i ørene ganske godt for å overdøve den verste znorkinga for i dag var det ikkje snakk om å stå opp halv 6 altså!! Da ville søndagen vært ødelagt før den startet!

Dib og eg skal nemligen på langtur i dag! Eller, det blir bare her i distriktet da, men hekkan for en tur det blir! Han skal ha noe de kaller for kjøretentamen nå i uka, da er det annen kjørelærer som skal bli med for å se at han er klar for oppkjøring. Han har fått utlevert plasser han skal innom og så må han legge opp kjøreruta som sparer mest tid og bensin(!?). For de lokalkjente så starter ruta på Sandnes, innom Eiganes, ut til Randaberg, over til Rennesøy, et par andre steder inne i Stavanger før han skal returnere til Sandnes. Eg har sagt at eg kjører IKKJE med han gjennom Rennfast!! Ooooh NO! Eg liker overhodet ikkje den tunnelen! Når eg MÅ gjennom der lukker eg øynene og nynner – Det passer ikkje når han skal øvelseskjøre, dessuten er det en tunnel du skal vite hva du gjør i forhold til giring og div. Den har lang og bratt helling og det er ikkje bare å tute og kjøre. SÅ ja, me droppet den
og eg skal heller vise han på kartet hvordan han kommer seg til Campingen på andre siden.

Vel hjemme igjen blir det bare å hoppe tilbake i pysjen for eg har tenkt å strikke!! I går kveld fikk eg det ROoOSA Strikketøyet over på pinne 12!! Men vettu? Det var slettes ikkje så forskrekkende som eg hadde fryktet!
Du vet: Riktig Strikkepinne til garnet så går det egentlig veldig fint 🙂

Uka som starter i morgen blir ganske sååå spennende!! For det første så starter treningen til Dib i morgen, det skal bli godt! (Har vært et rart år, alle mesterskap er avlyst og nå er også World Cup i Slovenia avlyst, fikk også nylig beskjed om at NM i november er avlyst…) For det andre så ha eg jubileum (Vet ikkje hvor gøy eg syns det er da!?!) og så sist men ikkje minst: Dib skal ha oppkjøring! Trooor eg kommer til å trenge ei laaanghelg neste helg!

 

 

KOS DEG OG HA EN
FLOTT SØNDAG

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg