Beste Fangsten på Strikkefestivalen!

 

ENDELIG kunne eg sette meg ned å bare nyte den deilige fangsten! Eg hadde jo juksa litt for eg shoppa i forkant av Strikkefestivalen og visste at dette ventet på meg! Derfor var eg også veldig avslappet i forhold til shoppinga, for helt ærlig? Eg trenger ikkje garn…Lyst på ja, meeen nå har eg ryddet kraftig i 2 vendinger det siste året og eg mangler intet i mitt lager så eg besinnet meg ganske godt. MEN, eg bare måtte unne meg dette deilige Tuku Garnet som du kan se nærmere på HER INNE! Siden God Som Ull ikkje var på Festivalen i år svippet eg innom henne på vei hjem og fikk garnet mitt og så suste eg bare hjem for å nyte!

 

 

 

Se bare på den herligheten her da!! Mmmm kommer etter hvert innlegg om hva eg skal strikke 🙂

 

 

 

Eg sier ALLTID at eg skal Snappe, men det blir liksom bare ikkje! For det første så glemmer eg det, tiden flyr
og så syns eg noen ganger det er litt flaut(?) å valse rundt å filme…mulig eg er rar!

Uansett, standen til Strikkezilla var akkurat i mi gate, mye stilig, mye kjekt og absolutt mye som eg ser på
som en nødvendighet av hva en strikkegal person trenger 🙂

 

 


Denne “veggen” av hesper gikk eg forbi hver gang eg gikk inn i “stua” hvor me satt! Se på den da!!?! Det er jo heeelt magisk, og nei, eg husker ikkje hvem som eide den veggen, men vakkert var det…bare ser her….⇓

 


Ser du at det glitrer?? Det er liksom ikkje glitter slik me gjerne tenker på som glitter, men garnet bare “Blinker” liksom! Såååå fint, tenk på f.eks DEEE magiske sokkene du kan strikke av en slik hespe!?!? Ahaaaa

 

 

Ei annen hylle høyt på mi liste er Geilsk Tweed ♥ Har faktisk en halvferdig babyjakke i det garn, Ups så stort det barnet plutselig ble veldig fort! *ler* Deilig, deilig garn! Du må prøve!

 


Da eg kom hjem så var kjøkkenbenken rigget til fest! Hamburgere, brød, pommets fritz og masse salat og grønnsaker! Hekkan eg var så sulten! Kvelte en halv burger for eg hadde det litt travelt! Måtte jo nøste noe hesper vettu, ja for strikketøy må man ha så nå har eg altså kommet i gang med mitt nye prosjekt! Det starter med ei lang vrangbord, noe som passer supert som tribunestrikking i morgen 🙂

I år var eg tidlig ute og fikk være på festivalen i mange timer! Dro inn til Stavanger sammen med Kjerstin og møtte Betina som allerede var på plass. Ranveig som eg har kjent i mange år kom også, så me fikk ei skikkelig kosastund rundt bordet i flere timer. Det ble strikking, ehee eller mest skravling og LUFTING! Første og siste gang eg stiller i alpakkagenser! Oh My det ble ganske så hett ja! Ikkje den beste komboen gjerne med varm genser og et ganske fylt lokale med høy temp! Møtte også tremenningn min Bente! Herregud! Har ikkje sett henne på sikkert over 30 år!!! Ganske utrolig siden med bor her i distriktet begge 2! Off ja, eg ble ganske satt ut eg, tro eg blir mer og mer lettrørt med alderen, men fy søren det var koselig! 🙂

Ellers så eg ikkje så mange som eg dro kjensel på? Det var mange som hilste, eg smilte, men eg vet jo ikkje hvem det var 🙂 Vanligvis er eg ikkje særlig sjenert, men det har blitt litt rart(?) å gå på slike store treff for eg er ganske sikkert på at flere av de som var der vet hvem eg er.(off nå hørtes eg blæret ut!!! Sorry!) For å si det sånn, eg har ca 2000 unike lesere pr dag, og når eg sjekket Snapchatkartet når eg var på treffet var det en del som var akkurat der eg var hehe Ganske merkelig følelse faktisk hehe Ja da eg å se det på kartet haha Så ja, da blir det litt rart på en…ehee…merkelig måte, forståelig? For å si som eg sa til noen som sendte meg meldinger etter treffet i fjor: “Du vet nok hvem eg er å se til, men eg vet jo ikkje hvem du er i forhold til noen navn eg ser bare på nett (uten bilder).” Når eg da i løpet av en uke også får en del meldinge etc som ikkje alltid er like hyggelige blir det ikkje helt enkelt. SÅ ja, da blir eg nesten litt sånn sjenert på en måte…Men, alt i alt? Et koselig treff og eg gleder meg til neste år 🙂

Hadde ikkje planer om å poste innlegget før eg sto opp i morgen, men tenkte det var like godt å bare få det gjort! Gudene skal vite hvilken vei eg står opp i morgen hehe Nå skal eg i allefall komme meg i seng og alarmen?
Ja den står på klokka 06:00!

 

 

NATTINATTI

 

 

 

Go`klem fra ei fornøyd VIbbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Kjempekjekt å treffe deg igjen etter så mang år.
      Det skal ikke bli like menge år til neste gang!

Siste innlegg