Blir den stiv tro?? -Ho Ho Nå begynner jula!

 

Da er eg i gang! Eg trengte en luftetur i dag etter å ha sittet på Hobbyrommet hele dagen så eg tok en tur på gartneriet og Kiwi. Trengte Pektin til geleén eg skulle lage. De pakkene som heter Pektin fant eg ikkje, men eg kjøpte Jam, det samme som eg brukte på plommesyltetøyet. Under ingredienser på den posen står det geleringsmiddel og det er pektin! Så greit, da vet man det. Nå gjenstår det jo bare å se om geleén blir stiv!! I mitt hodet skal den ikkje bli like stiv som den geleén me spiser med vaniljesaus, den kan godt være litt mykere siden denne skal bruke til ost er tanken. Hadde litt til overs som eg tømte i et melkeglass, eg har smakt og det var spennende og godt. Glad for at eg gikk for halvparten av sukkeret, men den ble bra altså!

Ble litt skeptisk når eg leste kommentarene under OPPSKRIFTA for der var det ikkje mye positivt å hente, fåtallet hadde fått den stiv...Min begynte å tykne i gryta så eg er ved godt mot!

 

 

 

 

VårSol Gartneriet fikk eg tak i de beste eplene! Disse skal jo selvfølgelig bli deilig eplegelé som også skal være beregnet på gode oster. Hvilken oppskrift eg ender opp med kommer eg tilbake til. Ellers skal eg prøve meg på Jalapeñogelé!! Jepp, det er fullt mulig å lage, masse jalapeños og grønn paprika blir spennende 😀

Siden dette er en del av årets julegaver har eg spilt JULEmusikk på kjøkkenet i kwell! Så ja, nå er eg i gang, en del som gjenstår. Greit med god tid 🙂 Leste at geleén ikkje bør oppbevares i kjøleskap da det blir for kaldt og den kan sukre seg. Eneste litt kalde stedet me har utenom garasjen (som ikkje er et alternativ!) er lilledoen! Så ja, da må eg fikse litt der, sette vinduet litt på gløtt og bare krysse fingrene 🙂 Går alt skjeis blir det pysj på hele gjengen *ler*

På Hobbyrommet har det vært Halloweenstemning i dag og resultetat ble ganske så stilig om eg skal si det selv! Får se om eg får tatt litt bilder i morgen 🙂 Litt usikker hva eg skal bruke kwellen på? Hmm får besøk i morgen og de vil nok sikkert surre litt på Hobbyrommet, så kanskje eg bør rydde litt der inne?? Hmm muligens…

 

 

KOS DEG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

7 kommentarer
      1. Nå er det kald og akkurat slik den skal være – Tro hva alle de i kommentarfeltet under oppskriften gjorde siden den ikkje ble stiv? Den var en smaksbombe må eg si 😀 Må nok lage et glass til oss selv også! 😀

    1. Flink du. Ang. eplegele. Har du prøvd å blande epler og rognebær. Gjorde alltid det i “eple”-gelen da jeg holdt på med slikt.

        1. Vi er heldige å har en sånn teleskop stang på den jeg klipper treet med , så jeg friserte treet for å få tak i de som henger for høyt🙊🙈🙉 Så her blir det rognebær gelé når jeg har funnet en “sikker” oppskrift🙂🙂🙂 Har aldri prøvd før , har funnet mange oppskrifter ,men ingen jeg føler er en skikkelig god oppskrift .

Siste innlegg