Chickelacke, bummelacke, jazz bom bøh

 

ENDELIG! 1 uke etter planlen kom eg i gang! DibHassan har ennå ingen ideér til hva han vil ha, er vel i grunnen åpen for det meste vil eg tro…? Eg mener, han vurderte flyvende sushi et øyeblikk, ergo tror eg ikkje det er så nøye 🙂 En ting han hadde klart var i allefall navnet og han ville kun ha etternavnet. Et øyeblikk der var eg jaggu glad eg hadde giftet meg med araber med et kjapt etternavn og ikkje en tamil f.eks…
*Sukk* sååå lange bein har ikkje Dib nemlig…

Uansett, navnet er ferdig og selv om navnet er kort tar det tid. Først tegnet eg det med blyant (skisse) så tegnet eg hvit kontur med en sånn malertusj, der etter fyller eg bokstavene med maling før eg avsluttningsvis går over konturen nok en gang med hvit tusj – Liker når det er nøye med rene kanter. Ikkje alltid helt enkelt å få det rent
og pent på et grovt stoff som russebuksa er.

 

 

 

 

Uten å ha spurt Dib har eg nå tegnet en silhuett av ansiktet til Harry Potter bak på det ene låret, bokstavene eg brukte i navnet (Bildet 1) er Harry Potter Alfabet så eg hadde jo allerede lagt lista/temaet på en måte 🙂 Likevel kan det jo være at det dukker opp et annet motiv, ja fra en annen verden eller no *ler*

Det må eg si; er du flink til å tegne/male så kan du gjøre gode penger om våren! Opp gjennom årene har eg jo blogget litt om hvordan male på Russebukser og det slår ikkje feil! Når Russen har fått russeutstyret sitt i hus ramlet det som regel alltid noen mail i boksen. Spørsmål om eg kan male bukser på bestilling, noe eg alltid sier nei til fordi eg orker ikkje det styre som da blir hengende over meg. Det er nesten ikkje måte på hva enkelte er villige til å betale, eller...egentlig så er det jo ikkje så overraskende når du ser hva de betaler for å få bil/buss spraylakkert! *F A S I N E R E N D E* Så ja, som sagt; Er du flink så kan du jo planlegge å påta deg noen oppdrag til neste år.

 

 

 

 

Når eg skal sette meg ned i kwell skal eg fortsette på denne, fikk strikket noen økinger i går kwell og er faktisk snaaart klar for å dele av for ermene 🙂 Fortsatt akkurat like nydelig å strikke på og eg kan nesten ikkje vente til jakken er ferdig ♥ Takk PetiteKnit for en utrolig bra og lettfattelig oppskrift (Når eg første skjønte tegninga! *ler*)

 

 

 

 

Som eg nevnte i Formiddag skulle eg ut på en kjapp tur, men inne på IMS har man virkelig lett for å gå seg vill i alt det nydelige de har i hyllene! Kjøpte noen kilo med deilig og helt fersk kjøttdeig (Han kvernet den mens eg ventet) før eg stilte meg opp foran kakedelikatessen….hmm…kjente ikkje igjen noen av de kakene bortsett fra noen “Røde krussedull kaker” som eg kaller de for så eg kjøpte noen av de. Siden det er Ramadan hadde de mangen typ gaveesker med håndlaga (Og ikkje minst helt ferske) Baklava ♥ Herregud, eg måtte smake en når eg kom hjem – Det er bare sååå nydelig! Akkurat en munnfull! Var i grunnen på jakt etter Ma`Amoul – Ingen over, ingen ved siden! De første årene me var gift bakte me de sammen slik at eg skulle lære arabiske oppskrifter og det er ikkje bare vips, vips og jalla i ovnen. Dette er kaker som det også skal puttes mye kjærlighet i og de taaar tid, men de er sååå verdt det! Prøv en dag du har tid og ikkje vet hva du skal bruke dagen til –
Du vil garantert ikkje angre 🙂 Fortell meg gjerne om du prøver 🙂

Planen NU – Siden Dib stakk ut til en kamerat – er å få malt den Harry Potter silhuetten slik at det er no way back MoHaaa Ja, noen ganger er eg muligens litt utspekulert *flirer* Men, eg er ganske sikker på at Dib kommer til
å blir veldig fornøyd når buksa er ferdig 🙂

Du…? Vettu ka? Nå i ettermiddag ble det faktisk ganske kaldt ut, ja det begynte å blåse…+ at tåka nå kommer veltende inn fra havet…Sukk….Jaja, i morgen blir det nok helt sikkert fint igjen 🙂

 

 

 

KOS DEG
OG NYT KWELLEN

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. Du er jo kommet et godt stykke på vei med Ingen dikkedarer-cardigan din. Jeg har strikket en grå tidligere, å nå har også jeg starta på en til. Denne gangen i lilla. Bruker babygarn fra Gjestal og Kidsilk Erle fra Dale. Blir så pusete og nydelig. Ja, oppskriften på denne jakken er bare så grei å følge, så all honnør til Petit knit for en flott oppskrift.
      Hvilket garn er det du bruker i din?

        1. Ja ,det kan jeg tenke meg. Jeg kan love deg at du får en jakke du kommer til å “bo” i, så herlig blir den. 🙂

Siste innlegg