DÅÅÅN! – NORSK STRIKKEOPPSKRIFT

Designet av Marianne J. Bjerkman

 

Dette er sånn ca akkurat som Rema Reklamen: “Det enkle er ofte det beste skjønneste!” og eg er absolutt sååå enig! Eg mener: Bare SEEEE på dette fantastisk deilig sjalet da!?!? Hæ?? Helt enkelt, så dette er absolutt noe du som er nybegynner kan imponere med, gøy-ikkje sant? Unødvendig å nevne stripene eller? Nei nei, du trenger jo ikkje strikke striper som på bildet, men det var jo derfor eg falt for det vettu 🙂

Eg har masse passende garn i mange farger som hadde vært helt perfekt ♥
*Er bare å notere ned som nok et must…*

 

 

Designet av Marianne J. Bjerkman

 

Akkurat dette sjalet på bildene er strikke av 550 gr DSA Sterk og Dale Pure Eco Wool og det må jo bare være noe av det herligste? ♥ En annen deilig kombo kan jo være tynn merino og et type kidsilk garn? Ahaa et pusesjal med godt “hold”, nesten uslåelig, bare nevner det + det klassifiserer som en gave av HØY klasse fordi det er du som har strikket det ♥ Det du gjør er å velge deg ut en eller 2 garntyper av det garnet du måtte ha og liker godt, bruk den pinnen som passer best, det er ingen spesifikk strikkefasthet
og så bare nyyyter du strikketøyet ♥ Så enkelt og så perfekt!

 

Noe av det beste med denne type prosjekt? Tja, kan jo nevne at hvis du ikkje har sett f.eks “The Walking Dead” , da er det bare å benke seg i sofakroken med kurven full av garn for du har 9 sesonger å se og når du er i mål har du garantert strikket 2 slike sjal…eller 3? Var i grunne bare for å forklare hvor enkelt og ikkje minst kjekt dette er å strikke! Altså: Supert TV-Strikk ♥

 

 

RESTERILLE SJAL
Bildene over
Str er opp til deg og hvilket garn du velger

 

 

 

* * * *

 

 

 

Må bare si noe med en gang!! Eg er ganske GIRET på “noe”!! Vettu?? I går da me var å handlet så eg noe eg aldri har sett før inne på MesterGrønn og eg sitter her å lurer på hvorfor eg ikkje bare kjøpte det!?!?! Før eg la meg i natt satt eg å googlet det for å finne ut om det er reelt og det er det! Ergo: Eg bare MÅ ned på MesterGrønn i dag å kjøpe det! ASAP! haha Fikk det liksom helt for meg, ja for dette må eg bare teste ut! Noe av det søteste eg har sett og eg er garantert den siste som har sett det haha Når eg er hjemme igjen skal eg plante det! Det er jo bare å håpe at de grønne fingerene slår til 🙂


Men før eg bare hopper i bilen må eg ha litt anseenlige mengder med kaffi! Vurderer OM eg skal hoppe i dusjen før eller etter den kjappe turen? Har nemligen planer om KUN strikking i dag!! Ikkje noe skal bare først hele dagen og så blir det liksom 1 time strikking før eg legger meg i kwell! NEI! I dag skal dagen brukes til strikking og intet annet!! Har kommet ca 10 cm på genseren til Amira og det blir driiiitlekkert om eg kan si det og det viktigste: Amira liker det hun ser! Woop Woop! Skulle jo bare mangle! Genser, eller tunikaen blir RÅ! Fytti filleren det blir sååå fint! Vettu hva den minner meg opp? Det minner meg om den lysblå fondanten Amira laget for noen år siden! Det ser akkurat like deilig ut ♥
Skal se om eg får tatt et godt bilde i løpet av dagen 🙂

 

Anyway, du får følge med på Snapchat å se HVA eg skal plante!
Men som sagt: Eg er sikker på at eg er en av de siste som har sett dette haha
Men fy søren så skjønt hehe

 

 

 

 

KOS DEG OG HA
EN STRÅLENDE FREDAG!

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Overivrig Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg