De fineste tøflene – Strikkeoppskrift

Designet av Kristin Drysdale

 

Eg har så lenge eg kan husket vært glad i denne type tøfler, du kan strikke de helt plain, eller legge på det mønsteret du vil. Er du usikker på måten de strikkes på strikke en “dummy” først *ler* Det gjorde eg, strikket altså aller først en ensfarget for å skjønner hvordan eg evn kunne legge på litt mønster. Nå er jo disse ferdigddesiget så det er bare å strikke de akkurat slik oppskrifta sier 🙂 

 

Designet av Kristin Drysdale

 

Eg har strikket “Mine egen” slike tøflere flere ganger, det eneste eg syns er viktig her er å strikket i et godt garn. Rauma 3-tråds er veldig gode til disse, blir veldig godt hold og ikkje minst blir de slitesterke uten at de blir “Lefser” 😀 Når du først har strikket slik tøffel går resten som en lek. Dessuten er de så pass enkle (og små?)
at du rekker et par til hele slekta i god tid før jul 🙂 

 

INGE SLIPPERS
Bildene over
Str dame S – M – L og Mann M – L

 

 

 

* * * *

 

 

 

I dag ass….I dag SKAL eg briljere på kjøkkenet er planen! Løftet inn de store gresskarene i gangen i går og det mellomste kunne eg bare bære rett ut i søpla…Ikkje sant! Vel vel, nå har eg et veldig stort og et lite, så marmelade skal bli 🙂 Det er litt arbeid med gresskar, spesielt om du vil bruke frøene til snacks…det er da min plan..! I går kwell var eg en kjapp tur innom butikken og plukket med meg noen småting så eg har også Chai Sirup på planen. Det syns eg virker veldig spennende og kan bidra til den ultimate kosen frem mot jul! Mye dill som skal opp i den, mye har du garantert i skapet så du kan muligens bare putte alt i gryta å sette i gang 🙂 Eg trengte vaniljestenger da…2 stk t.o.m, de er jo kanskje ikkje helt billige da, men men...Satser på at det blir godt da!

 

Gårsdagens VIKTIGSTE innlegg finner du HER INNE!

 

Ellers er planen at eg skal ut en tur med Dib i dag så får me sjå hvordan det blir – Helt sikkert koselig 😀
I dag er det forresten veeeldig WINDY ut, men sola skinner!

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂 
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg