Deilig til små og store barn – Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Rille Rundt

 

Deilig genser, strikkes top/down med raglanøking og splitt i halsen, stort bedre blir det nesten ikkje 🙂 Her kan du virkelig style opp med masse flotte knapper, og DET er gøy! De fleste som strikker mye har en “ting” for knapper og hvis man i tillegg har arvet et Norges Glass fult av gamle knappeskatter er man virkelig priviligert! Selv om eg sjeldent bruker fra akkurat det glasset så har eg ganske mye knapper, kan vel aldri få for mange? Har gitt bort masse knapper det siste året så eg må snart ta en shopperunde igjen 🙂 Har mer enn nok til denne genseren så eg tar nå å lagrer den og den kan jo føye seg inn i rekka over herlige barnehageklær i helårskategorien 🙂

 

BIGBOI GENSER
Bildet over
Str fra 0 mnd til 8 år

 

 

 

Designet av Rille Rundt

 

Hvis du i tillegg strikker ei enkel bukse til så har du virkelig et kledelig og deilig sett 🙂

 

TANINBUKSE
Fra str 0 mnd til 6 år

 

 

 

* * * *

Vel, da lakker og lir det mot slutten av denne ferien gitt, slike dager ruller fort avgårde. Bortsett fra at terrassen er ferdig og fin og frøene snart har vokst ut av pottene er det søren ikkje mye som er gjort her hjemme. Jo da, har faktisk brukt det fine været til en del kletørk, men noe mer enn det? Nop! Det er mye man kan planlegge og si at: “Ååå DET skal eg gjør i påsken” Vel, påsken kom og påsken gikk og ingen av planene ble utført, jaja får ta det en annen dag da. Flott vær fikk med i allefall, det var jo noe alle håpet på, men ikkje turde planlegge etter så heldige har me jo vært på alle måter! Ut i uka nå er det meldt så mye som 19 gr her i vest! Sett bort fra at vinden av og til kan være litt kald så er dette drømmevær! Får se om eg får utnyttet det litt i dag også og kanskje klarer det rene sengetøyet som henger ute komme seg inn og på senga vår i løpet av dagen??

Utover det kan eg jo kanskje håpe på en liten tur ut og ned til sjøen? Fortsatt er eg den eneste som er våken så eg ninyter tiden her alene 🙂 Formen kunne nok sikkert vært bedre enn hva den er, men som nevnt lenger opp her; Er ikkje alltid planene blir slik man ønsker og håper på. Påsken er heller ikkje lenger hva den var slik som da ungene var små, det må eg jo også innse; Ungene vokser og har på mange måter “sin egen påske” 🙂

I går kwell rakk eg opp det eg hadde strikket på GlamSokkene, men eg har strikket det opp igjen bare anderledes – Nå begynner det å ligne litt! Nå er eg bare litt usikker på OM eg skal strikke ribb eller glattstrikk ned til hælen?? Selve foten skal være glatt, dette fordi det er det eg syns er best når sokken skal ned i skoen. Før eg kaster meg over sokkestrikkinga skal eg strikke på kjolen til Amira! Nå er det ikkje mange meter igjen av garnet og eg trooor ikkje det holder så på tirsdag må eg nok bestille et nytt nøste. Men jammen meg var eg god på den omregninga fra orginalgarnet til det eg valgte! Hvis eg manger kun 1 nøste er det en god beregning 🙂

Tja, tror eg rusler ut på terrassen, bretter sengetøyet, legger det strategisk fra meg her inne og satser på at noen tar hintet og skifter på senga! *ler* Tror bare eg fortsetter med vaskinga eg og slenger på en maskin med håndklær, herlig når man kan benyttet det fine være til kletørk for det er det beste!!

Håper du har hatt en fin påske slik du ønsket til nå og at denne dagen også blir god!

 

 

 

KOS DEG!

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg