Denne MÅ eg faktisk ha! – Dansk Strikkeoppskrift

Designet av Lone Kjeldsen

 

Det er det samme som skjer nesten hver eneste sommer når høsten ikkje er så langt vekke; Eg får det for meg at eg må ha en lang og god jakke til vinteren! Men, det har jo ennå ikkje skjedd! Denne jakken til Lone Kjeldsen liker eg veldig godt! Du kan strikke den som lang eller kort, eg vil jo ha den lang! Denne er strikket i et tynt alpakka garn; TITICACA som du strikker sammen med et tynt ullgarn (ca 300 pr 50 gr) f.eks BC Garn Bio Shetland
Sett sammen 2 garn som du liker best og bare ta hensyn til strikkefastheten så går det bra 🙂

 

 

 

Designet av Lone Kjeldsen

 

Eg har liksom lyst på en lang jakke uten knapper eller glidelås, bare til å surrer litt rundt seg,
ja nesten som et teppe 🙂 Stilig også til å slenge over seg på fine høstdager slik som på bildet 🙂

 

 

Designet av Lone Kjeldsen

 

Detaljer! Ååå det er bare så flott vettu!♥
Skal ikkje så mye til før et prosjekt bare blir helt perfekt!

 

 

GROWING
Bildene over
Opp til 146 cm i overvidde
Dansk og engelsk Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

TGIF ♥ Sola skinner og det er faktisk sommer igjen i dag! 16 grader og skal opp til 18, ikkje de høyeste temperaturene, men eg tror både blomster og grønnsaker blir glade for å tørke litt opp 🙂 Måtte faktisk vanne litt
i går kveld….det begynte å regne etter en halvtime og da, typisk…Her om dagen måtte eg bare dra opp resten av rødbetene for jorda var helt våt så de vokste ikkje og lauvet ble helt dvaskt! ALT for mye regn! MEN, nå denne helga er det 2 uker siden eg syltett rødbeter og de skal smakes på! Det blir spennende og er de gode skal eg sylte igjen 🙂 Eg burde jo hatt et lite (halvstort) drivhus som ikkje er for høyt, det hadde vært noe det. Eller, så må Ali gjøre alvor av å få til en innrettning over den store kassen me har. Kanskje bare sette opp noen bøyler med duk,
ja et eller annet som eg kan trekke over på dårlige dager 🙂 Det kan noen ganger bli vel mye regn!

Anyway! I dag skal det perles vil eg tro! Som sagt så kommer Trym og Alma Sofie her og skal være hele dagen 🙂 Det blir kos det! Eg holder jo på med ei perleplate selv (Til Denne Krakken) så eg vil jo tro me blir sittende
alle 3 å bare perle, stryke – repeat 🙂

 

 

KOS DEG OG HA EN
FIN-FIN FREDAG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg