Det BESTE med høsten? -Give Away

Reklame | Ambassadør - Knit At Home

 

“Nå er det høst, det blåser, du ser bladene bare lette fra bakken.
Det er jo magi. Jeg er til. Jeg er en del av noe større”
Adil Khan

 

De største tyttebæra finner du altså i Tananger!! (Ref Snapchat!) Men ja, eg fant jo ut rimelig kjapt at det var slettes ikkje tyttebær eg skulle “plukke”, men eg skulle klippe inn Rognebær!! *humrer*. Da eg kjørte hjem fra butikken i dag kunne eg ikkje unngå å se de vanvittig mengdene med Rognebær som er rett rundt her me bor!
Fikk det for meg at DET må eg ha inn i stua 🙂

Problemene oppstå da eg sto med de ute på terrassen og lurte på HVA og HVORDAN eg skulle bruke de!!??
Fikk et bilde fra Aud på Snapchat og hekkan, men hun holdt på å lage den nydeligste kransen kan du tro! Kun med bærene og ikkje blader, noe av det nydeligste eg har sett ♥ Hadde jo vært lekkert å hatt en sånn ute ved inngangsdøra, men det betyr at eg da må klippe inn mange kilo bær…? Har planlagt i mange år å lage sånn nøttekrans, har aldri blitt realisert…men akk så nydelig! Egentlig, siden me liksom har nytt inngangsparti med ny dør og greier burde me jo hatt en flott krans? Men, aldri om eg setter en spiker i døra!!?
Hvordan kan det løses på best mulig måte?

 

 

 

Så da ble det bare sånn da…Knytet de godt sammen og dytta de ned i gulvvasen 🙂 Noen små kvister med bær la eg på lysfatet som me har på spisebordet 🙂 Litt sånn HøstDæsjer her og der.

Men du? Hva betyr høsten for deg? Det er absolutt min favoritt årstid og eg elsker alle fargene, det er liksom bare så KOoOSELIG!! Varmt og lunt, elsker å kose meg hjemme og inne ♥ Ingenting slår en kwell i Go`stolen med det BESTE strikketøyet i den deiligste kvaliteten og fargene! Ahaaa snakk om balsam for både humøret
og ikkje minst for sjela ♥

Det eneste eg “mangler” som eg har lyst på er sånn små pyntegresskar! Ahaa de hadde på Mestergrønn i dag,
3 stk i et nett. Siden eg gikk å haltet orket eg ikkje gå inn å spør om pris...Er ganske sikker på at eg syns det er dyre…? For noen år siden pleide me kjøre til en gård her ute å handle sånn, veeeldig billig! Tror eg må sjekke om de driver på ennå. Har plantet pyntegresskar en gang, det ble kun noe få og på langt nær så fine som de man kjøper. Garantert at eg kommer til å kjøpe neste gang eg er på senteret…De er jo SÅÅÅ fine!!! ♥

Lurte litt på om eg skal stjele litt av et bed bak blokka her til våren? Hmm ja, og bare strø noe frø der og se hva som kommer til høsten. De tar litt plass så eg gidder ikkje ofre noen krukker på terrassen til akkurat det.

 

 

 

Men, anyway! Eg ELSKER som sagt høsten og blir i sånn skikkelig KoseHumør så da tok eg meg en tur på garnrommet da vettu 🙂 Var i grunnen på jakt etter litt høstfarger, men det eg har var tydeligvis bundet opp i prosjekter. Vel vel, eg fant da noe: 3 deilige nøster i Superfine Baby Merino fra Knit At Home ♥ Elsker det garnet! Tenkte eg skulle gi bort disse 3 her eg, ja så kan du f.eks strikke deg ei deilig lue eller kanskje en hals? Et sjal? Hva vet vel eg, men det eneste du trenger å gjøre er å fortelle litt
i kommentarfeltet om hvorfor du også elsker høsten ♥

Eg tar å trekker en vinner på mandag eg, sånn litt ut på kwellen tenker eg, er du med?

 

 

 

Eg skal KOoOSE meg med dette eg ♥ Fargen er jo helt super nå når det er høst,
men eg hadde valgt den uansett hva tid på året det var 🙂

 

 

 

Som sagt så var eg nødt for å stikke på butikken en tur i dag også! Brødet me kjøpte i går ble jaggu meg spist opp! Tror aldri det har skjedd før så da røska eg til meg 2 nye i dag! Jepp, virkelig et deilig brød ja ♥ Glemte jo også å kjøpe ingefær og appelsiner i går så nå er alt eg trenger i hus 🙂 Ali er i full sving på kjøkkenet og monter de der “betong” platene. Me har også bestemt at benkeplatene skal beises svarte! Har funnet produktene me trenger på Maxbo, men den turen drøyer me nok til over helga. Benkeplatene skal Ali beise FØR de monteres så kjøkkenet bli ikkje ferdig i helga. Pytt Pytt, men nå tror eg det blir akkurat slik me vil ha det 🙂

Vel, da er eg klar eg! Har benket meg godt til i Go`stolen, litt sjokkis i skåla og ny kaff i koppen 🙂

 

 

KOS DEG OG HA EN
KOSELIG FREDAGS KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

34 kommentarer
    1. Høsten er min favoritt, elsker de nydelige fargene i naturen 🍂🍁🍄. Og få tenne lys hjemme, mens gjerne vinden uler ute. Og strikketøy i fanget 🧶🧶. Herligt 😊.

    2. Hei. Så fint du har gjort det med rognebær 🙂 Skal rydde bort sommer på den lille terrassen min i helga, er planen. Kanskje jeg skal pynte med litt rognebær 🤔

      Det jeg liker med høsten er: Å tenne masse telys, kubbelys, alt av levende lys og sitte stille og rolig i stolen min å strikke ❤
      Og om lomboka tillater det skal nytt garn i høstfarger kjøpes. Strikke jakke til meg selv alså 😉
      Ønsker deg en flott høst, og god helg 🙂

    3. Høsten betyr innekos for meg, strikketøy og et hav av stearinlys. Vinden ule rundt hushjørnene og regnet pusle på ruta, da krype eg under pleddet og berre kose meg fjerne en lydbok på øret og. Ha ei fin helg😊

    4. Jeg er ikke særlig glad i høsten. Det kan til tider bli lange ,mørke kvelder.Merker spesielt at ensomhetsfølelsen gjør seg gjeldende.Da er jo strikketøy og Netflix gode å ha😀Gleder meg til å se hvordan kjøkkenet blir.God helg😀

    5. Flotte rognebær. Jeg elsker lange mørke høstkvelder med fyr i ovnen og strikketøy.

    6. Nydeleg med rognebær! Hausten er flott, med alke dei fine fargane!

      1. Høsten er crispy luft, turer i skogen, innekos, strikking og samvær med familie og venner.
        Rognebærene ble jo nydelige som dekorasjon🍁
        Husker jeg strikket meg noen gresskar ifjor etter oppskrift fra #bestemorbitten. Flotte til dekorasjoner 😊

    7. høsten har alltid vært min favoritt årstid,mye pga fargene ,men også fordi jeg elsker å gå i fjellet,da er høsten den finaste tid,elsker å strikke,men tar som regel sommerfri,så når høsten er her kommer strikketøyet frem igjen,da koser eg meg ,deilig å kle seg i lune ullplagg

    8. Hei. Jeg satt og såg på rognebæra du hadde plukket. Så nå sitter jeg og ser på et par tre vi har her. Jeg bruker å ta inn å fryse til fuglene til vinteren. Men nå spørs det om jeg klarer det. Sitter her med venste hånden i gips har fått på slik lett gips den skal jeg gå med i 14 dager og da håper jeg det er slutt. Og da blir det nok noe annet på hånden og det blir ergotreapi nå. Dette blir 1 mnd før vi skal på feietur. Så her blir det ikke så mye strikking holder på med et sjal jeg skal prøve å strikke blir noen omg på det. Høsten for meg har vert å berge inn så mye plommer som jeg klarer, men jeg får tid til å strikke litt også. Håper jeg får begynne å strikke igjen etter at jeg har fått av meg gipsen.
      Ha en fin kveld du også. En stor klem fra meg.

    9. Høsten😍er fiiin både ute når det gjelder farger og inne med levende lys og et kjekt strikk. For ikke glemme at det er da strikkefestivalene i nærheten skjer, Stavanger og Bergen går besøk av meg😁Tenke du kosa deg med så mange fine “tyttebær” 🤣i vase og bord 👍

    10. Jeg liker høsten fordi fargene ute blir så fine, og fordi epler og plommer er klare til å plukkes 🙂

    11. Høsten er flott den, som jeg synes alle årstidene er, på hver sin måte. Tenner stearinlys hele året; skrur bare av alt elektrisk hvis jeg sitter innendørs hvis det er for lyst ute 😁 Rognebær er flott, og plukker alltid inn etter første frostnatt for å pynte til jul.

    12. God kveld i heimen..

      Jeg elsker kald klar luft – det å ta på seg jakke når man er ute. Høst er: Friskt for hodet. Strikke og hekle er også kjekt på denne årstiden. Klem Solliv! 🙂

    13. Jeg synes både vår og sommer er fine. Men er også veldig glad i høsten. Da er det slutt med alt hagearbeid og det blir mer tid til å kose seg inne med strikking og annet håndarbeid. Syr en del også, og det får jeg ikke tid til på sommeren. Og selvfølgelig tennes det masse lys. Og en god kopp te hører med.

    14. Hausten synst eg er fin fordi det er så utrule mange ulike fargar i naturen, og å gå tur i fjellet er berre fantastisk. Og så likar eg sauesankinga

    15. Høsten er en favoritt på grunn av de fine fargene og den klare luften. Jeg elsker å sitte inne, under ett pledd, og kose meg med strikketøyet og en lydbok. Levende lys og te er også en del av høstkosen. Jeg skal nå ut og klippe litt greiner av rogn, etter å ha sett hvor fint du har fått det😊

    16. Eg liker godt å gå ute i regnet og vinden om hausten. Kome dassvåt inn døra. Gå rett i dusjen. Pakke meg inn i kosekroken, nydusja, og strikke litt 😀

    17. Det eneste minuset med høsten er at vinteren kommer rett etterpå!! Her oppe er det kaldt mørkt og det varer altfor lenge.
      De store plussene er at man endelig kan sitte inne med strikking og varm drikke med tente lys på bordet. Julegavelisten har kommet frem og strikkekøen vokser jevnt og trutt når vibbedille blogger om den ene perfekte julegaven etter den andre. Livet er godt!!

    18. Finner fram hjemmestrikket ulljakke, votter og lue. Tur i skogen, fine høstfarger overalt. Kald vind i ansiktet, røde kinn. Kommer hjem, varme i ovnen. Kaffe i koppen og setter meg i godstolen med strikking. Det er høsten, det🍁🍂😃

    19. Jeg elsker høsten for da er det begynt å bli kaldt ute. Det er fantastiske flotte høstfarger ute, og da er det ekstra koselig å være inne og kose seg med strikketøyet i ledige stunder. 🙂

      Ønsker deg en kjempefin høst 🙂

    20. Høsten er fin fordi man ikke risikerer dager med godt over 30 grader pluss….! Som du skjønner er ikke den varmen min favoritt. Og så er jeg veldig glad i alle knallfargene.

    21. Jeg liker høsten fordi jeg ikke trenger å grue for dager med 30 grader pluss…..! Så da forsåt du hva jeg synes om den typen varme. Og så er jeg veldig glad i alle knallfargene!

    22. Det beste med høste, utenom alle de fine fargene, er at det er mørkt om kveldene. Tenner masse telys og fyre opp i ovnen når det er kaldt. Så er det masse strikking. :-). Det spørs om det kan bli en Rudolf Langli iløpet av høsten. God helg til deg og dine. 🙂

    23. Det beste med høsten, unntatt all de fine fargene, er å tenne masse telys og fyre opp i ovnen. SÅ STRIKKING. Kanskje det kan bli en Rudolf langlue i høst. Takk for mange flotte ideer. God helg!

    24. Høstfarger kaldere dager og julegave strikking/hekling.Kan ikke bli bedre. 🍁🍂🍁🍂

    25. .Jeg elsker hosten med alle de fine fargene.Kveldene blir morke og kalde og da er det koselig og sitte med strikketoyet med peisen.

    26. Elsker høsten med den friske gode lufta og de fine fargene.Og så er jo høsten litt sånn vorspiel til førjulstid og jul.Elsker julen.

    27. Herlig med høsten og mørket.Å tenne lys og kose seg inne. Helst med et håndarbeid då. Akkurat nå fikk vi en superoveraskelse med det fine været som kom. Fikk plutselig 20 gr igjen. Det er høst det også. Litt opp og ned med været.Fin søndagskveld til deg. Et lite tips: Så juleluene du la ut over her. Kikk innom Strikkoteket og knitsbywenche. Hun har lagt ut ei super gratisoppskrift på julelue. Strikket i Kauni.

    28. Høst betyr farger☺️ Frisk, klar luft. Fallende blader å leke i. Grønnsaker fra hagen. Innekos. Nybakt brød med brunost under strikketepper. Nytt skoleår og mer kjekt kunnskap for hu gamle mor😁

    29. Jeg elsker høsten for da kan man sitte inne med tente lys og strikke, mens vind og regn blåser rundt veggene.

    30. Liker vel egentlig ikke høsten så godt, våren er min favoritt. Men høsten gir jo muligheten til å bruke alle ullplaggene man har strikka, uten å bli for varm, og det digger jeg!!

Siste innlegg