Det ble en kamp mot klokka!

 

I dag gikk altså turen til Byhaugkafeén og tur med Turistforeningen. Godt å komme i gang igjen, men ble en litt “kjedelig” tur i forhold til å finne noe å ta bilder av(?) Me var inn i skauen og gikk på stier for det meste + det blir en del skravling og da glemmer eg det helt ut….! Turen gikk på gamle trakter hvor eg er oppvokst, det er spennende å gå langs motorveien i høyden! Me går helt på kanten av klipper som stuper rett ned i asfalten, jadda jadda, det er sikret og man kan ikkje falle utfor 🙂 Det var opphold og ganske varmt. Etter turen var det deilig suppe som vanlig 🙂

 

 

 

 

Nok en gang gikk me rett forbi barndomshjemmet mitt, godt å se at det endelig bor folk der
som ønsker å fikse og ordne – Har jo blitt riktig så fint atte 🙂

 

 

 

 

En helt grei tur, selv om det er koselig og alt det der blir det litt for “slapt” på disse turene nå, derfor kjører me til Gramstad neste uke og går tur der. Samme opplegget med mat etter på, men turen er lengre (Da går me i 2,5 t)
og der kan det gå både opp og ned i høyden 🙂

Søs og eg skal også prøve å få til topptur enten på tirsdag eller onsdag. Eg mangler Husafjellet på 10 topper lista. Me skal gå den som en rund tur og går samtidig Dyrafjellet – Det blir en BRA tur! Deilig!

 

 

 

 

Eg var vel hjemme i 2 tiden ca og en stund etterpå fikk eg melding fra MesterGrønn om at det var en leveranse til meg. Pakken ville bli levert mellom 16 og 21. Me skulle ut til Nærbø i 5 tiden og det er ikkje en snartur for å si det sånn…Eg gikk inn på app`n og la igjen beskjed til sjåføren om at eg var hjemme ca 18.30 (Bare i tilfellet ahn kom før) Normalt sett skulle det gå heeelt fint….Turen ut gikk fint, kjørte på GPS, men hjemturen der i mot….! Du ser det, når man er laaaangt ute på jæren med alle sine store avstander må man kjøre et stykke om man kjøre feil….Tja, eg tok vel kanskje til høyre når eg skulle kjørt til venstre…Prøvde etter beste evne å finne veien til Bryne (Fra der finner eg veien hjem fint…) men me havnet på Undheim og videre mot Bue før det endelig var et skilt til Bryne…På dette tidspunktet lyste bensinmåleren og som sagt: Avstandene er store og ikkje minst øde...Vel vel, me kom oss omsider til Bryne, fikk oss bensin og satte peiling på Tananger! Eg hadde sjekket budappen ang levering som skulle komme og da sto det plutselig at eg var neste levering!! Da var me på vei ut av Klepp! Kjørte på vettu, jaggu godt at lensmannen var opptatt med noen annet i dag hehe Når eg går opp trappene her ute sjekker eg appen og ser at budbilen står utenfor oss, snudde meg og der sto han 🙂 Vel, han holdt det han selv skrev i forhold til tidspunkt, var bare me som var 40 min forsinket hehe

 

 

 

 

Fikk en nydelig og enorm bukett med Solsikker og Eudicalyptus! Ååå denne buketten lyste jo opp hele stua så nå er det pyntet til bursdag i helga, kanskje eg nå må ta å tørke litt støv i morgen 🙂 Tusen Takk Marianne! ♥

 

 

 

 

Nå i kwell har eg som vanlig surret her på Hobbyrommet da vettu 🙂
Disse er lakket og klar – skal kun pakkes i cellofan og div 🙂

Ut HØØØLJER det ned, sånn skikkelig vått og klaskende regn! Har planer om tur med Ine i morgen så det er bare å hente frem regntøyet tenker eg for sånn skal det plaske i hele morgen også!
Tror nesten eg må ta en tidlig kwell i dag!

 

 

 

NATTINATTI

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer

Siste innlegg