DET BLIR ET KAOS I HELGA!

 

Eller….det ER et kaos allerede! Først må me rydde opp i kaoset før det skal bli kaos igjen, og etter det må det vaskes og ryddes…IGJEN! Kjenner eg blir ganske matt! Etter jul har eg vært sløv med vaskerommet, men målet var hele tide å få det tømt innen våren (hehe) for da er planen å starte å fikse på vaskerommet.
Ja freshe det opp litt, få litt benker etc, men på tirsdag fikk me…

 

 

 

…DETTE i postkassa! Vel, da må ALT fremskynnes i lysets hastighet! JISES! Eg kjente at det boblet litt
i pannebarken kan du si! Det er jo en ting å vaske klær og rydde, men man skal også ha et sted å oppbevare TING også! Sluken som MÅ frigjøres er under vasken på det øverste bildet og eg håper jo at me slipper å demontere vasken!?! De skal kunne stake står det i brevet, men hallo liksom? Det får da være måte må…demontere…bare ordet får det til å vrenge seg haha Me har liksom en oppussingspause nå kan du si *ler* Føler me nesten nettopp landet litt og begynte å få litt orden, det er fortsatt noe midlertidig rot her og der, men det er under kontroll.
Nå føler eg jo at alt bare skal bli kaos igjen! *tørker svetten fra øyenbryna*

 

 

 

Ali tok affære i går! Denne lilledoen ute i gangen var FULL av oppussing TING som malingssapnn, materialer, verktøy, STOR sag, esker, esker, baljer etc Ja du vet, det sto til taket!! Doen hadde me jo ikkje fått trekket i snor på siden lenge før jul og DET er jo ikkje helt bra så egentlig var det greit å tømme denne doen. Ikkje minst fordi han Dib, ja HAN bruker jo nå veldig lang tid på badet og selv med kun 4 i familien blir dokøen fort lang *ler*. Nå er doen her vasket og gjort i stand til å invaderes på mandag…Fikk med meg ei bunke aviser fra mor mi i dag for det skal legges mellom ringen og dolokket på doen…Sikkert for at vann evn ikkje skal splæsje opp når de staker, eller no? Aner ikkje, har aldri gjort dette før.

 

 

 

Det samme her. I vaskene skal det også tettes + det skal være en pose med vann stående opp i vaskene. Her er jo sluket galant plasser under dusjen, så ja, da må dusjen dras frem. Det er også egentlig på tide for det er jo til vanlig knøl umulig å vaske mellom glassveggene og veggen- så da blir det rent om ikkje annet! Men, eg ser jo for meg kaoset mandag morgen: Inspektørene kommer kl 07.30. Tar ikkje sjansen på at de er forsinket så ungene må jo være ferdig på badet/i dusjen før det, Hmm tro om eg bare skal rangle natt til mandag og sove EXTRA lenge?? Mye bedre 🙂

 

 

 

Takk og pris for at det faktisk ikkje er sååå lenge siden eg vasket dette skapet!! Nå skal det tømmes, ut med alt, kildersorteringa og alt – Akkurat på kjøkkenet er det fortsatt litt kaos da mye står på gulvet i påvente av nye benker etc på motsatt side…Så ja…Åååå

I gangen vil det jo bli liggende slanger etc og eg ser jo bare for meg at det kan bli kaotisk. Du kan si me har litt å henge fingrene i, må nok bare sette i gang vaskemaskinen i morgen og få det gjort. Tømte 3 fulle stativ med klær
i dag og tenkte: “Gi meg i allefall EN ryddig kwell”. Derfor var det herlig at Amira og eg fikk hjem helgekosen for da slipper eg å fyke ut i morgen. Vil jo helst unngå tørkestativ i stua, spesielt i helgene, men nå spørs det…Jajaja

 

 


Planen min er jo å ta helg NU! Jepp, akkurat NÅ har eg tatt kwell så da er det bare å benke seg og finne frem strikketøyet! Har fått ryddet litt rundt Go`stolen også, men fortsatt er det mer som kan settes bort. Denne boksen her som var beregnet til oppbevaring av strikketøy er full av alt annet enn strikketøy…Hmm bør ta å tømme den, sortere rotet og rydde tingene på plass-Igjen! Målet mitt var å unngå flere kurver/poser stående rundt her,
meeen det er ikkje lett!

Jaja, ellers har eg påtatt meg “ansvaret” for middagene i helga 🙂 Har allerede startet med å legge fenalåret
i vann! Jupp! Skal bli go`saker av det til middag i morgen, på lørdag er det kylling på menyen og da er planen
å lage for mye slik at det er mer igjen til søndag ( en kokk/husmor kan alltid planlegge sine egne fridager! hehe) Handlet også middager for hele uka i dag og Toro er veldig sentral MoHaaa Så nå håper eg Ali snart klarer å riste av seg den der “ManFlu`en” sin *ler meg ihjel*

Det gjenstår bare å koke meg litt kaffi og så er eg klar! Har planer om å strikke litt på Aamu i kwell
og finne meg en serie! “Heksejakten” på Tv2 skal eg få med meg i allefall! SPENNENDE!!

 

 

LAG DEG EN
HERLIG KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra ei SuperOptimistisk Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. Hm… merkelig opplegg den rensingen av avløpsrørene i leilighetene hos dere. Virker mer enn omfattende. Er det et problem i bygget siden det gåes så ekstremt til verks? Hadde fått noia om jeg var i dine sko, eller pysj. Hotell med strikketøy og god bok til stormen var over for mitt vedkommende, så fikk noen annen ta jobben.
      Ha en flott helg og prøv å ta det rolig så det ikke blir senga neste uke.
      Klem

      1. Vil vel tro at det er lenge siden sist hehe Det er styret som har bestemt at dette må gjøres. Alt det utvendig skulle også renses, det kunne me velge og gjøre selv og siden det er noe me gjør ofte selv så sa me nei takk til. Denne “Indre” rensingen av rør er me tvunget til å ta for det har med forsikringer å gjøre. Det har vært et par alvorlige oversvømmelser i et par av de nederste leilighetene så mulig det er en grunn. Så ja, eg skal være veldig glad når det hele er over! Greit å få renser opp i systemet en gang i blant haha Hotell og strikketøyet burde vært noe me fikk mens det sto på 🙂

Siste innlegg