Det er en begynnelse om ikkje annet…

 

En liten start, bare en liten…disse ble plantet i påsken, det er jo litt obligatorist, men – Hadde det vært opp til Ali alene så hadde dette vært det me hadde…i ALLE krukker, kasser og potter! Han elsker stemorsblomster, de små…Det er en kamp hvert år og han ender alltid opp med mange flere enn hva eg i utgangspunktet tillater….
Man kaster jo ikkje blomster bare fordi de er FOR mange…Sukk...

 

 

 

 

Når det han kjøpte til påske var plantet litt her og der sa eg STOPP! Hva kommer han så hjem med tror du??
Ikkje sant
….3 brett med mini stemors, dvs 30 planter…Eg bare sukket oppgitt og ba han sette de på terrassen…
I dag så eg de sto der, på nippen til å ta kwell så da reddet 26 stk ved å plante de i ei av de svære krukkene….
Var jo meningen å ha noe stort opp i der da. You know; Happy men = World Peace!

 

 

 

 

I går da me svingte innom Rema etter et par varer så eg de hadde fått en pall med denne type mini nelliker…
Syns de er så søte! Eg kommenterte: “Sånne må me ha noen av når me begynner å plante”. Kunne bitt tunga av meg *ler* Han svippet ned på rema i formiddag fordi han måtte ha brus…kom hjem med 3 nelliker, der med måtte eg ut å jobbe litt *ler* Hadde jo allerede ryddet og vasket i heimen og så frem til noen timer med strikking,
men men kom meg ut å fikk plantet litt da vettu 🙂

 

 

 

 

Forrige kom han hjem med 2-3 hvite Margeritter: “È ikkje dette sånne me pleie ha?” Han vet inderlig godt at me alltid har slike hehe Vel, så sånn smått om sent så kommer det litt i krukker og kar etter hvert,
men hovedtyngden skal eg hente på gartneri!! Og eg har min plan:

 

 

 

 

Siden disse krukkene er nye i år vet eg ikkje helt sikkert hva som kommer opp i her. Eg har et brett med minisolsikker (max 50 cm høy) stående i drivhuset, kanskje eg planter noen av de i den ene krukka, får sjå.

 

 

 

 

Her har en stor tom krukke og en halvtom.

 

 

 

 

Liljene som Ali kastet(!!!) ser ut for å klare seg fint 🙂

 

 

 

 

Me har 4 av disse kassene, har pleid å ha 3 kasser med 2 store Georginer i hver og den 4. med store Petunia.
I fjor tok Ali å plantet 2 Hortensia i den ene så da har eg kun 3 i år…Mulig det blir 2 med Georiginer og 1 med Petunia – Får sjå…Har nemlig også 2 store hvite krukker ved inngangen i år…+ et par til som eg er usikker på om eg i det hele tatt skal plante i….Velkommen til Jungelen sier eg bare...! Kjekt med blomster da 🙂 Planen er også å kjøpte en ny Passjonsfruktplante som skal stå i hjørnet ved drivhuset.

Har noen sånn “armer” som skal på veggen til å ha ampler i, disse tok me ned da me skiftet kledning, litt usikker på OM eg vil ha noe på veggen…Får sjå! Noe eg der i mot er sikker på er at nå skal eg S T R I K K E!

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer

Siste innlegg