Det er lov å glede seg til sommer og sol

Designet av Wool & Pine

 

Det er jo klart, skal det strikkes noen nye sommerplagg er det mangen av oss som bør starte nå snart – I allefall om det er meningen å bruke det nå til sommeren 😀 Eg er veldig glad i plagg med slike snitt: Et A-snitt altså 😀

 

 

 

Designet av Wool & Pine

 

Lekkert lacemønster på “skjørtet” og du har et plagg som kan brukes både på stranda og til fest 🙂 Herligheten strikker du i tynt garn (ca 400 m/ 100 gr)…Merino er flott til sommeren, både henger bedre og ikkje minst oppfører seg bedre enn bomull (Eg syns ofte bomull blir litt “sprøtt”…) Toppen over er strikket i en blanding av alpakka
og silke, førstnevnte er suuupert til sommerplagg – Utrolig nok!

 

PLUMERIA
Bildene over
Str fra: 73 cm til 165 cm i overvidde

 

 

* * * *

 

 

 

Altså, duuu….Det skal eg si: Var jækla SURT ute i dag! Ikkje bare det, men det var umennesklig MYYYE folk ute!? Det er en pandemi i distriktet altså! hehe Nei da, eg skjønner at man må handle all mass til nok ei helg full av helligdager…? Eller, nok en helt vanlig helg hehe Var ikkje alltid like enkelt å holde minst 1 m, ergo ble det mye kø….til brødene….kø til melka…Du skjønner…Jadda, handlet for mor mi, og når man må stå i parkeringskø
i ca 10 min uten for Kiwi…I TANANGER….ja da Haaar man problemer…! *humrer*

 

Selv om det var gode tilbud var det rimelig folketomt på Europris, eller…det var helt problemfritt å holde 5 meteren og eg fikk tak i plastkasser til Julepynten, dette blir bra tror eg 🙂 Litt usikker på hvilke størrelser som er best så eg tok noen av hver 😀 Eg har alltid noe på lur som eg kan pakke ned i noen kasser!

 

 

 

 

Ikkje før i kwellinga fikk eg satt meg ned her, jadda jadda fikk litt mer maling på denne skapningen, men har ikkje helt spikret hvordan ennå. Er rimelig spent selv! Da har man kontroll vettu...Det verste (evn. det morsomste) er at eg har nok en figur i hodet! Vel, det er vel bare å snart få i hus noe mer leire da…

 

 

KOS DEG OG HA EN
FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

3 kommentarer
    1. Blir så fristet til å strikke alt mulig 😂, herlig tunika og selvsagt ille lyst å strikke den også.
      Nå ligger det garn og strikkeprosjekter i kø her hos meg. Det lover godt for 2022.
      Takk for 2021 og gleder meg til et nytt bloggår med deg og dine herlige innlegg i 2022🥰. Godt nytt år til deg og dine🎊

    2. Jeg har så vondt i armene for tida så kan ikke strikke. Men jeg har strikket og heklet en del før. Og hekle av bomull, klær, funket dårlig for meg. Jeg har jo ikke peil, og valgte helt sikkert feil garn. Det dro seg voldsomt, og en kjole med stropper fikk SKIKKELIG lange stropper året etter, og jeg hadde jo ikke laget system for å regulere… Skjønner at ull og silke kan være mye bedre 🙂 Fin figur du har laget da 🙂

Siste innlegg