Det er viktig å aktivisere seg selv – Hver dag!

Reklame | Rito Garn&Hobby

 

Eg er ganske heldig fordi eg har alltid hatt en eller annen (eller flere) hobbyer i livet mitt. Da eg var liten var eg nok helt sikkert innom det meste og eg ble fort fristet til å teste ut nye ting, dette var nok mye av grunnen for at eg tok Grafisk Design utdannelse. Tenk å ha et kreativt yrke? Helt herlig! Det var en drøm så lenge det varte…Siden livet mitt tok en brå U-sving for snart 20 år siden! Jøss! Det blir Jubileum i januar gitt! Ha! Anyway, på et tidspunkt måtte eg jo nesten ta et oppgjør med meg selv om hva eg ville med livet. Uansett hvor du er i livet eller hvordan livet er med deg så er det jo viktig å aktivisere seg selv. Ingen har vondt å kjede seg i blant, det sier eg til ungene også, men ikkje hele tiden og ikkje hver dag. Det å ha noe å drive på med gjør hverdagen mye lysere og ikkje minst morsommere, gudene skal vite at eg har vært nede å kikket i kjelleren…Ikkje mye hyggelig der nei…

NÅ, mye mer enn før er det viktig å ha noe å drive på med. Selv om du er i jobb vil eg tro at også du, i disse CoronaTider, har mye mer tid til å finne på alternative ting? Mye av det vanlige livet til veldig mange er avlyst inn til videre, hvor lenge er det vel ingen som helt kan svare på. Vel…bare en sånn beskjed kan jo trykke oss ned og hvis man da skal bruke tiden på å være sure og sinte fordi ingenting er som normalt,
ja da blir jaggu meg hverdagen trasig…og sååå kjeedeelig!

Mye mulig at eg har vært heldigere enn andre, men eg følte at eg fikk det berømte gullegget rett i hodet i slutten av februar i år!! Det suste en mail fra Rito Garn&Hobby klask inn i mailboxen min! De håpet at eg hadde lyst på noe av det de kunne tilby! Det var nesten som eg måtte kni meg i øynene, for har du sett hva de har egentlig!??  Ja hva de har å tilby innen hobby? Det er sååå mye mer enn perler, men nå var det da Hama Perlene eg ville “jobbe” med, ja og garn så klart. Eg er så heldig at eg kan velge og vrake det eg vil, men det kan jo bli for mye også, eller…kan det det? Uansett, eg skal jo ha tid å STRIKKE også! Må ikkje glemmet det 🙂

Men altså, i går kom det nok en diger pakke, og i dag har eg RYDDET! Jepp, det å rydde kan også fort bli en hobby i seg selv! Eg elsker å rydde i garn og hobbystash! Ja, rett og slett å lage til gode systemer! Bare se Her også 🙂 Eg fikk bla 2 slike kommoder i går, ja til perler skal vites hehe De kan jo brukes til alt mulig, f.eks strikkemakører 🙂 Ingen dum idé! Det å LAGE strikkemakører trenger litt plass, det er mye smådeler, dill og deilige perler og charms. Kanskje det kunne vært en passende hobby for deg? Du kan fort tjene noen kroner på det om du vil, strikkemiljøet er stort og INGEN kan ha for mange strikkemakører – Bare nevner det!

Skulle det friste å blir en Guru innen maskemakører kan du sjekket ut noe av Dette dillet 🙂 Kanskje du trenger noe av Dette og Dette – Kanskje best å kikke Her så får du gjerne litt ideér til julegaver?

 

 

 


Mye av min dag gikk til dette! Var ikkje i mine planer, men det tok lengre tid enn først antatt! 2 kommoder á 30 skuffer blir 60, så nå har eg fått alle fargene på plass, har kun 2 ledige skuffer 🙂 Men jaggu tok det tid…Har nummerert alle skuffene på baksiden, greit å ha god oversikt slik at farger ikkje blir blandet. Nå blir det betydelig mer ryddig på spisebordet når eg perler 🙂 Kan tenke meg at det gikk ca 2000 perler i hver skuff.

 

 


Kommodene klikker i hverandre når de står slik + at de kan henges på veggen. Det har ikkje eg plass til da, men kanskje eg kunne hengt de under de andre perlehyllene? Hmm får se når eg har tatt bort alle
julefigurene eg har hengt opp på den veggen 🙂

 

Ok, alt eg har av perler og brett får eg altså fra Rito Garn&Hobby.
Kan jo nevne at det blir myyye gøy her i november….hysj….

 

 

 


Tellekant i garnhyllene er jo noe annet eg liker!!! Det å være inne på det lille Garnrommet mitt og bare dille litt er som balsam for sjela! Det som er farlig med akkurat det er jo at eg får så mange ideér!!! Er det noe eg ikkje trenger nå, ja så er det vel det hehe Dette er forøvrig 3 av mine favoritthyller ♥

 

 

 

 

Mmm disse 6 hyllene her, ja det er SNOP! De 3 hyllene til venstre + den nederste til høyre er OPAL ♥ Det har vært mitt hjertegarn helt siden 2006! Eg har MYE, ei hylle som dette rommer en del kg. De 2 andre hyllene er en del håndspunnet/farget garn + en del pusegarn fra House of Yarn.

Når det kommer til det Opalgarnet har eg en plan…Du vet, hvis du strikker et par Opalsokker så er det ikkje så mange gram du trenger. Et nøste på 100 gr er nok til et par damesokker og et til barn. Hmm tenkte eg skulle lage noen Strømpepakker eg, hvorfor ikkje? Eg har jo sååå mye, men det eg skal gjøre er å surre opp smånøster
i farger som enten matcher eller kræsjer og så kan du f.eks strikke morsomme sokker! Yes! Noe sånt må eg få til 🙂 Eg tror ikkje eg orker gi bort hele nøster, for de er alle like spesieltt for meg haha

Tenkte også at eg skulle gjøre det samme med Holst Supersoft (Har ei ganske solid hylle!) Er du klar over at eg strikket eg genser i str M/L i det garnet og trengte KUN 170 gr? Jepp, helt sant!

Så hva syns du? Hadde det vært gøy å vunnet en slik pose? Med enten Opal eller Holst Supersoft?
Gi gjerne en tilbakemelding i kommentarfeltet så ser eg hvor interessant det er.

 

 

 

 

Dette er litt skatter som eg har vanskelig for å bruke! Rasmilla Garnet, det får man ikkje tak i lengre og det var min favoritt i flere år og eg har strikket mye i dette garnet. Nå er det siste rest…Snufs

 

 

 

 

De 2 nederste hyllene her er visst nok plassen hvor Milo (<—katta!) camper om natta når ingen ser han! Nesten hver morgen er alt garnet utover gulvet og han ligger inne i hyllene opp på noe av garnet! Tror han kjeder seg litt han også i disse Coronatidene *ler* Veldig greit at det er et sterkt og solig garn i akkurat disse hyllene MoHaaa (Østlandsgarn og safir) *ler*

 

 

 

 

Bare for å gå litt tilbake til februar da perlene hadde sitt inntog her i heimen! Min først og mest ivrige tanke var jo alle kosekvelden eg skulle digge til, ja med andre enn bare meg selv! Men så kom jo Corona da vettu og klasket de fleste av oss kraftig i bakhodet! Har hatt en dagen med noen timer sammen med nevøen/niesa vår. Håper jo likevel at eg har klart å friste mange til å finne frem perlene som garantert står et sted bak i kottet. Ingen er for gamle for Hama perler, ikkje i det hele tatt! Om figurene er små eller store så er de uansett enkle å oppbevare.
Ja ta f.eks de store julefigurene mine, det er jo ikkje verre med at de kan henges opp bakom dører og skap til neste jul 🙂 Eller så kan eg la det være jule året rundt på lilledoen ute i gangen *ler*

Planen akkurat nå er å få strøket brettene som ligger på spisebordet!! Nå som alle perlene er plassert tilbake i perlekroken på gangen har eg jo god plass å boltre meg! Ååå det knyter seg litt i magen med tanken på å stryke!! Satser på at det går bra!!

Men du? Hva nytt har du erstattet noen av tiden med i disse Coronatidene? Snakket med ei her om dagen, eller “snakket” via mail da. Hun hadde det ikkje så greit og ingenting å gjøre på. Prøvde å komme med ideér til diverse, men til syvende og siste så er det jo en selv som må ta seg i nakken og komme i gang – Med NOE!
Me kan jo gjøre en god del i felleskap via nettet, men ingen kan gjøre det for deg.

 

 

 

LAG DEN EN FIN
KWELL OG KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

9 kommentarer
    1. Hei.
      Du snakker om opalgarnet det kunne jeg tenkt meg og strikket sokker til min mann. Han elsker sokker.
      Nå holder jeg på med kattevotter som skal være premier til klubben min sin online utstilling. Og så holder jeg på med vikinggarn sitt bonde gårds teppe og der bruker jeg bare rester i viking babygarn, sisu og baby ull fra Europris dem har samme pinnenr, løpemeter og mengde på bunten. + ei ny jakke til min mor og så må jeg strikke ei kattejakke til ei dame. Må prøve å få gjort mest mulig nå pga jeg skal operere høyere tommel 30 november.
      PS: Her like også mine pusekatter å ligge på garn
      Ha ei fin helg. Kos deg.
      Klem fra meg

    2. Er så enig i overskriften din! Det er såååååå viktig.
      Ellers et supert innlegg igjen 🙂 God kveld..

    3. Alltid hyggelig med hobby. Jeg liker å scrappe og strikke.
      Strikking er vel det som gir meg mest.
      Garn gir meg lykkefølelse.
      Høres sikkert rart ut men kan kjøpe to nøster garn og føle lykke da jeg går ut av butikken.

      Hadde vært moro å vinne holst garn, for det er også et garn jeg aldri har prøvd.Ha en fin perlehelg 🙂

    4. Det er litt av et garnlager🧶🧶du har ❣️
      Jeg holder på å strikke “Persian Dreams” og der bruker jeg Drops Nepal som bunnfarge og Opal til mønsteret. Ingen sekskant blir lik neste, så det blir spennende når det etterhvert skal settes sammen 🤩.
      God halloween-helg til deg og dine 🥰

      1. Det teppet er sååå fint! 🙂 Men bruker du Nepal og Opal sammen? Hvordan blir det? Tenker siden Nepal er så tjukt i forhold til Opal?

    5. Som ufør fibrofighter er strikkinga det som gir dagen e mening… fint å føle at man klarer NOE…
      Har ikke prøvd Opal og Holst garn, men har veldig lyst på kofte i Holst, trenger en som er lett… og Opal sokker har jeg bare hørt positive ting om…

    6. Trivelig innlegg, igjen👍
      Som uføretrygdet med ME fatter jeg ikke hvordan livet skulle vært uten strikking og bøker! Har lest 90 bøker så langt i år, og strikket veldig mange sokkepar. Liker også Opalgarnet veldig godt, så jeg strikker gjerne et par av de igjen 😉👍

    7. Hei! Har alltid lyst på mer garn selv om jeg har noen hundre kg på lageret. Nå har jeg bestemt at det er kjøpestopp iallefall til jeg klarer å ha alt garnet på lageret og samtidig gå på gulvet.
      Kanskje du kan lage en giveaway med noe av mitt garn?

Siste innlegg