Et snev av OCD!

 

Eg skal på ingen måte påberope meg noen diagnose, men når eg setter i gang å rydde f.eks så må eg gjøre det ferdig og ikkje minst skikkelig. Er det noe eg trenger for å bli ferdig fyker eg ut så fort eg kan og får ting i hus.
Det er måten eg elsker å gjøre det, elsker å dille til og lage systemer, det verste eg vet er hvis noen da sier:
“Det kan me ordne neste gang me kjører forbi”. Nop! Har eg muligheten så hopper eg i bilen
og får det i hus PRONTO! Det gjorde eg i dag også!

Den store skuffa i pulten min som står i perlekroken har vært full av perler, har brukt den som et lager. Nå var det ikkje plass til flere og eg begynte å få plassproblemer. Kom meg ut på Europris hvor eg syns de har et veldig godt utvalgt i forskjellig bokser og diverse.

 

 

 

Eg målte skuffa før eg kjørte og da visste eg at det gikk akkurat 6 slike kurver på tvers, det var ikkje plass til 2 lange innover, men de hadde heldigvis noen som var halvparten. Helt supert til min skuff. Nå blir det jo sååå mye enklere å finne det eg trenger i steden for at alt ruller rundt i hele skuffa 🙂

 

 

 

Ser du de “pærene” til venstre i bilde? Ååå de bestilte eg for evigheter siden fra eBay (de kom idag!!) du klikker på de og så lyser de. Det var pga de små Alvehusene eg laget tidligere i sommer at eg kjøpte de, klikker på pæra og legger de inn i huset – Så koselig! Unødvendig å si at de var billige – du finner de HER 🙂 Vært obs på at de finner i flere type lys, eg kjøpte “gule”, eller lune vil eg kalle de. Du får de også i hvite (litt for hardt i et koselig Alvehus), blå og multi. Selvfølgelig har jo eg lyst på flere farger….det er jo meg i et nøtteskap!!
Vil jo helst av noen (i allefall en) av hver…

 

 

 

Ååå nå elsker eg jo dette skuffa mi!! Nå har eg en plass til nesten alt nippset mitt som eg også kan
bruke i perleverden. Ellers ligger alt det andre på Hobby“rommet” hvor det hører hjemme med hver sin hobby 🙂
Ånei, eg blander ikkje hobbyene min hehe Vel, du skjønner sikkert 🙂

 

 

 

Kjøpte også disse 2 boksene (elsker de, bruker også slike i “hage”kassen eg på terrassen) Ser at eg burde kjøpte begge 2 i den største størrelsen…Eg tenkt ejo at perlene SIKKERT fikk plass i den minste…men NOP! Disse er 50 cm på det bredeste. Det gikk forøvrig ca 10 kg perler i den boksen (Elsker det!!) I den nederste ligger det ferdige perlerier. Hvis de aller største perleriene skulle fått plass i en boks måtte eg hatt en sånn Bedroller, men…for det første: De boksene er ikkje flate i bunnen på innsiden og for det andre er de så lave og rommer der med mindre. Det som er genialt er jo at perleriene stort sette er tynne og skal henge på veggen, så derfor henger den STORE julenissen på veggen under pulten og venter på julen 🙂 De store perleriene som Nøtteknekkeren etc som ligger på spisebordet kan eg f.eks henge bakom et skal eller noe når de skal lagres 🙂 0 problem 🙂

Disse store boksene kostet 120 og 110 kr, de små kurvene til skuffa kostet 10 kr og 5 kr 🙂

 

 

 

 

Har også ryddet og vasket pulten og alle hyllene. Juletrærene lagres på hyllene bakom perleglassene, det går så fint så – Er jo ikkje så lenge til jul Ho Ho Ho EG er sååå fornøyd med denne perlekorken eg har laget meg
(med GOD hjelp av Amira ♥) Men kan du se for deg hvordan det vil bli den dagen eg f.eks får meg et helt rom?? Som er BAAARE mitt!?? Ikkje sant! Da skal eg samle ALT av hobby, inkl garnet på et rom, vettu? Det kommer til å bli magisk! Eg sier ikkje at eg gleder meg til å frigjør noen soverom for eg elsker å ha ungene boende hjemme, men det er jo greit å ha noe å glede seg til når noe “dumt” skal skje (før eller siden)…skjønner? Man må jo plukke frem det positive med en hver situasjon, så sant det går.

Men NÅ? Vel, eg bør hoppe tilbake i buksa mi for nå skal Dib på trening og eg må visst på butikken igjen….
Ikkje spør, men Ali baker og kan ikkje gå i fra…ALLTID noe han mangler haha

 

 

 

LAG DEG EN GOD KWELL
OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra ei meget fornøyd Vibbedille 🙂

3 kommentarer

Siste innlegg