Det lille extra til Julebordet lager du selv – DIY

 

Dette var virkelig koselig å dille med! Akkurat som de gode gammeldagse juleverkstedene me hadde som barn! Klipp, pynt og kos 🙂 Smell Bonboner er absolutt noe alle kan lage selv,
enkle materialer og du kan pynte så mye du orker 🙂 

 

 

 

 

I min iver her i ettermiddag dro eg frem noe av det eg hadde: Silkepapir, kreppapir og diverse andre ruller. Her kan du bruke julepapir vettu, altså innpakkingspapir. Nå hadde ikkje eg det beste utvalget i julepapir, men eg har mye annet eg kan bruke og det har eg tenkt å gjøre! Har leita meg halv i hjel etter den papirstrimmelen som smeller vettu…Nå for litt siden fant eg ut at det heter Christmas Cracker og de har de på Ali Express JuHuuu
Sender kjapt avgårde en bestilling, så da blir det flere bonboner før jul 🙂 

 

 

 

 

Disse som eg lager nå kan altså ikkje smelle, så da satser eg på innholdet i steden for.
Eg hadde en del tomme papiruller og eg klippet de opp i ca 10 cm lange ruller.

 

 

 

 

Har laget noen i mer Halloween stil, har en del fine papir med Halloweenmotiver så flere skal det bli. Tenker det kan være gøy å gi bort når ungene dinger på, fyller rullene med snop da vettu.

 

 

 

 

Har planer om å ta med disse “Forundrings” Bonbon til Strikkefestivalen. Innholdet er absolutt strikkerelatert,
laget av undertegnede + some sweets 🙂 

 

 

 

 

Litt tape i hver ende så har man kontroll på innholdet 🙂 

 

 

 

 

Dro med meg noen go`saker fra butikken i dag, men det var med skrekk og gru eg oppdaget
at Nille ikkje hadde fått inn julepapir ennå!?!

Er DET mulig liksom…!??

 

 

 

 

Dette kan du f.eks lage å legge på kuvertene til julemiddagen. Kanskje noen gode sjokolader? Du kan gjøre mer ut av det å finne småting som du vet vedkomne setter pris på, det er kun din egen fantasi som kan stoppe deg, ja og størrelsen på rullen du bruker *fniser* 🙂 (Kan jo tipse om Pringles box haha) Eg bobler jo fullstendig over her, irriterer meg bare bittelitt over at eg ikkje har de som smeller…vel vel, OM noen vet om et sted her til lands hvor de kan kjøpe, gi lyd please 🙂 Ali Express kan levere i slutten av november….Det går fint i forhold til jula da, men…

Vel vel, nå fikk du en god idé til hva du kan toppe ditt eget julebord med, eller Halloweenfesten. Man har det slettes ikkje mer gøy enn hva man gjør det til selv 🙂 Dessuten er eg sikker på at du har masse flotte julepapir i hus allerede? På loftet kanskje? Eller bakom døra på boden? Få det fram og kos deg,
nå skal eg tilbake til saksa og klippe mer!

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂 
Vibbedille på Instagram

2 kommentarer
    1. Neeeeiii, hva skjedde nå da?? Plutselig har jeg bestilt sånne smellpinner på ali… +masse andre hobbygreier jeg sikkert får bruk for🙈 Du har dårlig innflytelse, jeg skulle jo holde meg unna den appen ei stund nå😂

Siste innlegg