Det skal mye til før været stopper oss!

 

Tror både Ine og eg var like gira på akkurat denne turen i dag…vær fikk være vær! Ute plasket det ned med full kraft da eg gikk ut døra her hjemme, hadde kun vindjakke på meg, men gikk inn å nappet med meg regnjakken. Regnbuksa droppet eg for me gikk jo i short, og da går man i shorts, tenker eg *Ler* I fjor gikk me samme tur, da var det skikkelig sommer dag! Husker det blåste godt, men det var godt over 10 grader mer enn i dag! Gikk faktisk litt lengre i fjor fordi me gikk helt til andre enden av Solastranden på slutten fordi me ville se på noen som drev med kitesurfing, ergo ble det ca 1 km lengre i fjor….Jaja, pytt pytt!

 

 

 

 

Me startet på Videlstranden, en av de minste jærstrendene, men denne er fin altså! Du trenger heller ikkje vasse så langt for å svømme, et par meter ut og det er dypt vann. Ulempen her er at det er en del litt skumle strømmet. Kanskje ikke den stranda du lar de små bade alene. Gikk mot nord i dag så me skulle over klippene og mot Ølberg, over Ølberg stranda, forsere nye klipper før noen småstrender som eg ikke vet hva heter før me helt til slutt kommer til Rægestranda som går over i Solastranda og Ine sin bil sto å ventet på oss ved hotellet 🙂 Me er ikke sååå flinke å følge med på hva som skjer av festligheter i helgene…i fjor havnet me jo midt opp i stengte veier pga Nordsjørittet f.eks. Nå me skulle hjem i dag måtte me jo tilbake til Vigdelstranda slik at eg fikk bilen min…Der var det omdirigering på veien og det var liksom stengt….Dragefestival denne helga vettu…På Hellestøstranda! Jadda, men eg forklarte og me fikk heldigvis kjøre gjennom 🙂

 

 

 

 

Det er bare å nyte tenker eg! Det er flere flotte bilder fra turen i fjor!
En litt sånn majestetisk tur! Til tider både luftig og høy 🙂

 

 

 

 

Me skulle over marka til høyre der med alle de hvite dyrene, det var en gjeng med mødre
og en haug med små kalver! Som vanlig så gadd de ikke bry seg om oss ♥

 

 

 

 

Regnet stoppet når me parkerte og det var slettes ikkje mange regndråpene me fikk, men været lå hele tiden å truet litt der ute i horisonten. Litt buldring i det fjerne var også å høre 🙂

 

 

 

 

Ølbergstranda

 

 

 

 

Det er så utrolig flott! Mister litt pusten på en måte

 

 

 

 

Kolonihagene på Ølberg er et skue, tenker det er en drøm å bo her hele sommeren ♥

 

 

 

 

Helt sørenden av Solastrand 🙂 Kom helt tørre frem! Ikke mer enn ca 10 gr da me gikk, men me frøs ikke – Flott temperatur for en tur man blir svett på.

 

 

 

 

Me bestemte kjapt at denne går me en gang til en dag det ER sommervær 🙂

 

 

 

 

 

Nå har eg akkurat spist! Laget meg et sånt flatt cottage chees brød, fått litt dilla på det! Skikkelig digg! Smørte pesto på begge siden, kjørte på med røkelaks denne gang, en avakado i skiver, masse ruccola fra terrassen + ei lita dynge med salat! Hekkan det var digg!

Nå? Vel, nå skal eg bare NYTE og strikke – Slappe av altså, er jo tross alt søndag!

 

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg