Det skjedde i dag – På 17.mai

 

Været slo til å viste seg fra sin beste side, topptemperaturen stoppet på 17 grader og det er jo ikkje verst! Benyttet muligheten til å lufte alle frøene (Eller, nå er det jo små planter) Fikk de ut på terrassen og det var jo nesten som eg kunne se at de smilte! Ikkje tull en gang 🙂

Surret rundt her ute og det klødde i fingerene etter å sette i gang med steinbedet! Det trengs en opprensking, men det kunne jo fort ballet på seg og blitt mye jobb så eg fant heller frem boksen med…

 

 

 

…Frø og fikk plantet hele grønnsakkassen ♥ Nåå kan eg endelig vente på årets avling 🙂 Fra venstre har eg plantet: Reddik, Rød Salat, Isberger, Purre, Nepe, Gulrot og Rødbeter. Bak i det ene hjørnet har eg plantet Gressløk og bakom stakittgjerde har eg plantet to rekker så lange som kassens bredde med Bladpersille 🙂 Krysser fingrene for mye flott være, gode temperaturer og duskregn om natta 🙂

 

 

 

Men altså!! HALLO!! Dette er det mest spekatulære med hele dagen! Du husker eg Klippet ned hele den digre Sukkelenten vår? Det var en del av dere som gispet da *ler* På alle de der lange stilkene kan eg nå se “tusenvis” av mini-mini sukkulentblomster, akkurat like de store den hadde når eg kjøpte den! Ååå ut i fra mengden vil eg tro denne planten blir ENOOORM i løpet av sommeren! JuHuuu Gjett om eg skal holde deg oppdatert 🙂

Eg har lenge ment at terrassen har manglet noe og i år SKAL eg fikse det! Nemligen jordbær! Hvilken hage har ikkje det liksom? Ikkje sant!? Både i går og i dag har eg scrollet over alt, men eg fant det eg tror eg trenger på Plantasjen så dit skal eg i morgen! Woop Woop Gleder meg!! Ikkje tar det stor plass,
men det kan gi masse jordbær! Gleder meg, gleder meg!

 

 

 

 

Midt på dagen i dag kjørte eg Dib dit han skulle, eg sa det var tull å kjøre for da kommer han til å bli sjåfør halve/hele natta. Natt til i dag ble han jo sjåfør over alt fordi han kjørte, selv var han ikkje hjemme i seng før rett rundt 06:00 – Han fikk alle kameratene trygt hjem da 🙂 Me måtte innom Joker når me var ute siden eg hadde GLEMT å kjøpt mat til Milo(<—Katta!) og da måtte det blir med hjem noen Belgiske Vafler dyppet i sjokolade og noen digre kokosboller, ja og en Snapple som eg sikkert ikkje har drukket siden eg var tenåring! Litt kos må man unne seg 🙂 Spiste middag for litt siden, Ali kokkelerte. Nå er eg mett, har fått kaffi i koppen
og ren kosedress er på – Hadde kjole i 2-3 timer da.

Resten av kwellen skal nytes sammen med strikketøyet og sikkert en is eller 3 🙂
Hvor mange is har du spist i dag?

 

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

2 kommentarer

Siste innlegg