Denne må eg ha – En Eventyrlig dag!

 

Designet av Camille Descoteaux

 

Altså! Ble tydeligvis en SommerTop-Dag i dag!! Tydelig at gradene stiger og stiger, ja me var da helt opp i 16 gr
i dag og det er meldt 17 til i morgen! Bare velstand for å si det sånn 🙂 I forhold til Denne toppen så strikkes toppen over her med et garn som inneholder enda mer silke, mer sval muligens, men blandingsgarn med silke ER virkelig herlig! F.eks alpakka og silke…? Oj Oj Da snakker me silkemykt, men det er ikkje et valg eg hadde tatt til denne toppen da. Orginalgarnet kan du sjekke ut HER INNE, neimen ikkje noe rimelig garn (270 kr pr hespe), men Morbærsilke er dyrt. Pris på denne toppen i orginalgarnet? Til den minste størrelsen trenger du 2 hesper, altså kr 540 og til den største trenger du 4 stk, dvs 1080 kr. Så hvis du ser hva toppen vil koste er det ikkje en voldsom Upris for det er jo 400 m på disse hespene. Dessuten blir det jo garantert en topp du kan bruke i flere sesonger 🙂 Det liker eg!

 

 

 

Designet av Camille Descoteaux

 

Eg er jo veldig glad i struktur som dette så oppskrifta gikk rett inn i MÅ-HA køen!! Falt jo egentlig i det øyeblikket eg så V-halsen…sukk…Strikkefasteheten er 24 m så absolutt en topp som er overkommelig i en fart.
Strikkes Top/Down – Yes!

 

VELEN
Bildene over
Fra 85 cm til 152 cm i overvidde

 

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

Egentlig har dagen gått i en fart i dag! Det er akkurat som man får et extra gir når både sola OG gradene stiger! Inn og ut på terrassen, vasking av sengetøy etc + at ting og tang kommer på plass ute 🙂 Inni mellom slaga har eg også fått strøket humlene mine! Jammen gikk det knirkefritt og her ligger de rett ut på spisebordet og venter på vennen sine. Å ja, det blir så klart flere, må jo perle hele serien når eg først er i gang 🙂 La en plate mellom der bare for at du skulle se størrelsen, hver humle krever 9 brett og ca 4000 perler 🙂 Helt overkommelig.

 

 

 


Ang Dette Trasige synet så tok eg grep! Veldig inngripende grep og vil eg si, så ja, eg får bare krysse fingrene inn til videre. Det positive er jo at stilkene er helt grønne på innsiden noe som er tegn på liv 🙂 Blir spennende! Noen av de eg klippet av renset eg og satte i vann. Tidligere når eg har tatt avleggere på sukkulenter satte eg de rett
i jorda, men nå skal de få stå noen dager i vann først 🙂

 

Før eg stupte i dusjen hentet eg fram Russebuksa til Dib for nå må eg faktisk få noe maling på den! Ca 12 dager til den kan tas på! Dib har jo overhodet ikkje bestemt seg for hva så da starter eg med teksten og jobber meg ut i fra det MoHaa Kanskje det må bli ei Disney prinsesse eller 2?? Vel, det gjenstår å se 🙂 Dib sitt forslag i dag var: “Bare mal nogen sushi biter på!” *ler*

 

 

 

LAG DEG EN
KOSELIG KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Så bra at det ser ut til å være liv og at det går bra 🤞 Tenkte det kanskje kunne hjelpe å klippe ned, men kan så lite om det. Får si at det er en del av denne sorten sin syklus 😂 Var veldig fin i blomst!

Siste innlegg