Dette er GØY, du må prøve! -Gratis Strikkeoppskrift

Designet av Sue McRae

 

Dette ER gøy, og har du ennå ikkje prøvd deg på Dominostrikk, vel…Da er det seriøst på høy tid, egentlig trengs det ingen oppskrift, men siden denne er gratis kan du plukke den med deg hvis du faktisk ikkje kan det. Teknikken er super om du har en haug med smårester, prosjektet kan også uten problem ligge å vente på flere rester. Plutselig har du ei festlig pute som blir unik i sitt slag.

 

DIAMONDS ARE FOREVER
Bildet over
Gratis strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

Eg lærte Domino i 2006, prosjektet på bildet over er mitt, det er fra 2010 og fortsatt ikkje ferdig. Det ligger rett bak meg i garnhylla for eg har ikkje gitt det opp….planen var jo et teppe…det er jo et hårete mål når hver lapp er 6 cm X 6 cm og strikkes på pinne 2,00 mm i Opal…Det er lov å drømme og håpe at en dag…Det er forøvrig helt nydelig å strikke riller på pinne 2 mm med Opal, du bør prøve, det blir sååå delikat og herlig…Eg har fortsatt alle 10 grams nøstene som skal forvandles til et teppe…Har slettes ikkje gitt opp 😀

 

 

 

Designet av Amy Gunderson

 

Hvis du verken vil ha pute eller teppe kan jo denne være en løsning for ditt restegarn?? Denne er også strikket
i Opal-lignende garn, noe eg er sikkert på at du har litt rester av 🙂 Fargerikt er både gøy og flott! Du kan jo starte året med å rydde bort strikke opp fjorårets rester??

 

END TIMES
Bildet over
Fra str XS til 6XL

 

 

 

* * * *

 

 

 

Fytti He….i dag er det kaldt! Føler det blåser rett gjennom veggene!! Det er 0 gr, kuling og det hele føles som -10! Jadda….Det er kaldt det, eg takler fint minus 10, sol og vindstille, men når eg får den via kuling…? No No, det er som spiker som borer seg rett gjennom marg og bein! Sa eg at eg skal ut i dag!?? Jepp, helt frivillig t.o.m….Skjedde noe merkelig ser du…i hele går cravet eg Sushi…Er noen år siden siste eg spiste det (Ble dårlig, fikk avsmak mm) men sist me hadde sushi her (Eg spiser de krepsehalene, kun!) smakte eg på en rull ungene hadde (uten fisk) Å hekkan den var god! Så i dag skal eg hente Amira på jobb kl 16, me plukker med oss Sushi
på vei hjem til henne og så skal me kose vors!

Tror eg skal starte denne dagen rolig…ryddet og styrte hele dagen i går så litt pause er innafor!
Tenker eg bare setter meg å strikket litt eg 🙂

 

 

 

HA EN FIN DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar
    1. Domino strikk er gøy. Har strikket 2 tepper, ett i restegarn som ligger i gyngestolen og ett i effektgarn som ble gitt i gave ett år. Ellers så er det “egostrikk” på pinnene nå, innimellom lestestrikking til mann og barn.

Siste innlegg