Dette er prosjektet du skal strikke på til vinteren! -Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Tori Seierstad

 

Må bare spørre; Når strikket du Stemorsblomster sist? Ikkje sant! Bare seee på de lappene! HÆ!? Ååå det kribler virkelig i de tynne pinnene mine for dette er noe eg elsker å strikke, akkurat passe dill 🙂
Dette er et sånn “Kos & NYT”-Prosjekt ♥

 

 

Designet av Tori Seierstad

Designet av Tori Seierstad

Designet av Tori Seierstad

 

Her har du så absolutt det ultimate prosjektet for en lang høst og en kald vinter!!
WOW for et prakteksemplar av et teppe da!! HALLO! Sjekk de lappene ♥

Hvis eg har skjønt det riktig kan du kjøpe en
og en serie med disse lappene og da blir det sånn:

 

KOM MAI DU SKJØNNE MILDE

JEG VELGER MEG APRIL

FLORA MARIA

EN MIDTSOMMERNATTSDRØM

 

 

Men vettu hva det beste er?? ALLE disse små seriene får du også samlet i en eBook og det er planer om flere, akkurat når er ikkje satt, men HALLO!? Du kan strikke mange tepper med alle de lappene over her + at du kan lage dine egne mønster i lappene også! Drømmeteppe(r) er det du kan strikke. Tenk å sitte å strikke vårblomster gjennom en mørk vinter? Ja, iiikkjeee sant! eBooka finner du HER INNE 🙂
Dette er gaven til deg selv som du ikkje visst at du trengte 🙂

Orginalt har Tori Seierstad strikket disse lappene i tynt ullgarn, men her er det bare å hive seg rundt med det garnet du kan tenke deg å pakkes inn i – Altså et favorittgarn 🙂 Uten at eg vet størrelsen på disse lappene kan eg jo se for meg å gå høsten i møte med en diger kurv med Holst Supersoft og bare sette i gang!

For noen år siden startet eg på mitt Drømmeteppe ♥ Da fylte eg en kurv med nettopp Holst Supersoft, det har blitt noen lapper og eg drømmer om flere….Ååå det er så fint.…Ta en titt HER INNE om du vil 🙂

 

 

* * * *

 

 

Tenkte eg skulle ta helga i dag eg, hva med deg? Grunnen til dette er fordi me må ta å hente hjem helgekosen
i dag siden me får besøk i morgen 🙂 Trym og Alma Sofie kommer og skal være her hele dagen 🙂 Gjett 1 gang hva me skal?! Jepp, me skal nok perle, er ganske sikker på det og hva er vel bedre enn det? Ikkje sant! Det blir gøy! 🙂 Eg er allerede i gang med perleplate nr 2 til 2 gamle krakker som eg har gitt en makeover med maling – Blir ganske så fine altså! Sjekk ut fremgangen HER!

Tror planen er en tur på Gjenvinninga også 🙂 Det tømmes stille og rolig rot ut av garasjen! En dag, ja EN dag er den nok tom!! Det kommer til å bli både rart og deilig! 🙂 Me har 2 skikkelig kraftige kommoder fra slutten av
1800-tallet som tar opp en del plass, har endelig blitt enige om at me må få de bort! Har en FinnAnnonse som ligger ute til rette person dukker opp 🙂 Kommodene kan du kikke på HER INNE – Er ganske så flott, men det var vanskelig å ta gode bilder fordi det ER trangt i garasjen *ler* Nå må eg bare få gang på dagen vil eg tro!

 

 

KOS DEG MASSE!

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Med en gang jeg så de lappene tenkte jeg tovede sitteunderlag til fjellturen…. Går sikkert det og. Da kan man jo bare strikke en stooor lapp og Tove den i passe størrelse.
      Tar dere og rydder garasjen vår når dere er ferdig med deres egen?
      Ha en fin dag!

      1. Strikker du i et godt og tjukt tovegarn trenger du sikkert kun 1 lapp 🙂 Eller du kan strikke 2 som henger sammen, ja et DobbeDate sitteunderlag 🙂
        Hvis me bare en gang får tømt den garasjen ja…Gud av meg, det er jo nesten et evighetsprosjekt som formerer seg jo mer me rydder!! Hvis eg en dag får se bilen inni der skal eg male stuetaket rosa! haha

Siste innlegg