Disse burde eg strikke….-Norsk Oppskrift

Designet av Sisu Knitwear

 

Disse gikk rett hjem her hos meg, Swoop-Swoop så var oppskriften kjøpt + eg sendte en bestilling til Titt Inn Garn for eg måtte jo ha “skikkelig” garn til et bare gode bruksvotter! Et garn eg aldri bruker til et par votter er superwash…Den tabben gjorde eg én gang da Dib gikk i barnehagen…har aldri sett så lange votter etter en dag
i snøen før
…Iskalde blir de også. I oppskriften står det Karisma, vel...mitt råd er: Bruke 100% ull som ikkje er superwash, eg anbefaler alltid Finull for da blir vottene bare bedre og bedre. Nå skal jo disse vottene strikkes med noe tykkere garn og siden det kun er en størrelse er det greit å forholde seg til strikkefastheten. Derfor klikket eg hjem noen nøster 3-Tråds Strikkegarn fra Rauma, da overlever i allefall vottene mer enn en sesong i fjellet 🙂

 

 

 

Designet av Sisu Knitwear

 

Så da håper eg at eg får bruker alle smutthullene eg kan til å strikke et par av disse, helst før jul hadde passet fint! Garnet er allerede landet i postapp`n så hvem vet? Kanskje eg har det allerede i morgen og en runde
her og der så blir det plutselig et par perfekte votter!

Kjenner du noen som fortjener tittelen Fjellgeit så har du et brennhett Julegavetips her fra meg!! Ho Ho Ho

 

FJELLGEIT MITTENS
Bildene over
One Size (Dame)
Norsk strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

Å ja, eg kjenner eg vandret rundt, opp og ned på fjellet i går, en deilig følelse! Kjenner det også i ribbeina at Dib
og eg rokket! Det er vel en indikasjon på at eg rokket litt feil.…aldri hørt om ribben i livet…!
Øvelse gjør mester heter det så eg fortsetter å leke øve 🙂

Planer for dagen? Tja, tenkte eg skulle brette de 2 svære tørkestativene her i stua først av alt, ikkje minst kan eg også da rokke inne…Kan bli vel mye show for naboene om eg må fortsette å stå på terrassen! Den Hula Hopps`n er svær kan eg bare si…Store radius derane så mulig eg må rydde vekk litt krystall her og der! Men sååå skal eg blande meg ei bøtte med betong! Jepp, det er på tide å støpe det der stativet mitt! Regner også med at alle cellofanposene eg har kjøpt er rett rundt hjørnet så da kan eg begynner den seriøse innpakking av messestashet mitt! Planen er å flytte alt ut på den store kommoden i gangen sånn at eg kan få en god oversikt….Inne på Hobbyrommet råder jo litt kaos og det er vanskelig å se hvor mye det har blitt…
Bygge ut et extra rom kanskje?? Hmmm

Anyway, lag deg en flott dag! Ta deg en tur ut, finn noen grener, kongler, frøkapsler, eller kanskje noen nøtter?
Lag deg en flott høstkrans, det er gøy! Du trenger kun det du finner, en bastkrans og en limpistol 🙂
Ha det gøy!

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg