Helt til topps og mange veiskiller!

 

For en dag, og for et vær! Sommeren holder seg godt fast og på hytta til søs var det et yrende liv.
Mye blomster, og trær som bugnet av flotte epler!

Me avtalte jo tur på søndag at me skulle gå til EilevFjellet i dag, en relativt kort tur på rundt 2 km, noe som er helt innafor når det er en topp på veien. Det å gå 1 km i sånt terreng som me gikk i tar jo tid, men eg tenkte med meg selv at me kommer garantert til å gå lengre 🙂 Det er ikkje noe overraskelse lenger *ler*

 

 

 

 

Me gikk vel ca 1,5 km slakt oppover og kom oss til topps relativt kjapt og eg var skjønt enig i at det ble ikkje rare turen om me skulle returnere til bilen med en gang…Så da bare fortsatt meg da vettu 🙂
Me befant oss i Maudlandsområdet i høyden på Hommersåk.

 

 

 

 

Trenger ikkje alltid gå himmelhøyt for å få flott utsikt,
dette er Hommesåk som me ser 🙂

 

 

 

 

Pilen til høyre er Lifjell som eg har vært på 2 ganger,
og bakom der ligger også
Dalsnuten et sted.

 

 

 

 

Laaang der borte kunne me også ane nuten på toppen av Bjørdalsfjellet 🙂 Fy søren, det begynner virkelig
å bli en del topper eg har vært på 🙂 Totalt har eg vært på 24 topper så langt i år,
blir nok noen flere før me finner frem stjerneskudda og feirer et nytt år!

 

 

 

Noen ganger lar eg søs få springe med lang line *hihi*

 

På vei ned fra toppen snakket me litt om hva me skulle, et forslag var å gå en topp til, men så endte me i steden for å velge den lengste turen tilbake til bilen ved hvert veiskille så da ble det absolutt en god tur til slutt.

 

 

 

Der tror eg jaggu meg lina røyk…*Ups*

 

Det gikk i mye av dette terrenget hvor bunnen som oftes var sørpe og myr, + me måtte over en elv (eller en extra bred bekk) noen ganger og da var det bare å hente frem det eg hadde av god balanse –
Skikkelig kjekt og det gikk strålende!

 

 

 

 

Her møtte me veien me gikk på vei opp til toppen så da var det bare å følge den et stykke til bilen 🙂 Så deilig og så mye kjekt ute i skogen så neste gang MÅ eg huske en pose! MASSE nøtter f.eks! *Julepynt, julepynt*

 

 

 

 

Der etter gikk turen til hytta, og der bugnet det som sagt! Dette er Gravensten,
ikkje det største treet, men hekkan det var mye epler!

 

 

 

 

Eg plukket noen Gravensten til knasking og Aromaepler til enten baking eller noe eg kan ha på glass –
Helt Nydelig ♥ Eg er heldig!

 

 

 

 

3 timer i skogen og fjellet var akkurat det eg trengte! Ahaa unner alle å ha denne muligheten 😀
Det er bare å komme seg ut!

 

 

 

 

Haha eg må le, for det ble litt show på terrassen nettopp! Dib hentet denne fra posten for meg. Var jo på XXL for
å kjøpe den på fredag, men de var tomme så eg kjøpte den på nett i steden for. En Hula Hoops på 2,2 kg! I ettertid har eg jo lest at det finnes lettere, men så leste eg at det var anbefalt med 1,5 kg om man var nybegynner og veide under 60 kg, veier man over og er godt trent kan man gå rett på 2,2 kg. Vet ikkje helt om eg er godt trent, men eg veier i allefall over 60 kg. Uansett, Dib fikset det perfekt, han har hoftebevegelsene som kreves, eg trenger litt trening, men eg fikk det så pass til at eg kjente at dette kan bli vondt! Formålet er å prøve å trene magen…Det er ikkje så enkelt for meg, situps er ikkje aktuelt! Eg er skåret fra livet på høyre side, over lever, langs ribbena og over midten der hvor magemusklene er festet, 28 cm…Det meste ble delt i dette området + det er her eg har alle nerveskadene som gir meg en del smerte. MEN, eg tror at denne Hula Hoops er løsningen, og ikkje minst er det mer gøy! Så får eg se da hvordan det går. Det er anbefalt ca 6 min 3 ganger i uka…overkommelig sikkert,
men eg kjenner at det er mulighet for noen blåveiser ja hehe

Uansett, nå er eg klar for å kreere litt her på Hobbyrommet!

 

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

4 kommentarer
    1. Så flott tur. Ble spart for vind?
      Stilig rockering. Har maken, men rosa. Vekt? Ingen anelse. Kjøpt for noen år siden og blitt liggende på treningsrommet. Satt den sammen da vi ryddet der forige uke. Så ikke så nøye på esken som nå har endt i gjenvinninga. Prøvd den? Nope. Mer enn nok for kroppen å rydde så den sparer jeg til bedre dager.
      Klem fra Liv

      1. Det blåst egodt på toppen ja, men med 17 gr var det ganske deilig 🙂 Gikk en del i skogen og der merket me ikkje så mye til vinden, den laget bare mye lyd og det “haglet” gule blader – Virkelig en flott høstdag 🙂

    2. Jeg har rockering, har brukt den i flere år. super trening for magen. Etterhvert får du bedre tak på det. Jeg bruker den stort sett20 min hver dag. 10 min. hver vei, samtidig som jeg sjekker facebook og bloggen din😃 som akkurat no f.eks. Håper det funker for deg🙂

      1. Eg får det til, men den ramler jo ned og så er det opp igjen, men i morgen tar eg på sko! Hekkan det er vondt når det treffer samme punktet hver gang haha Men ja , det er kjekt da 😀

Siste innlegg